E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » pn mar 16, 2015 17:05

Koła i lampy to elementy, które można w kilka minut zmienić. Wszystko mam więc w każdej chwili mogę to zrobić.
Przeważnie jeżdżę bez koła zapasowego dlatego tył jest troszkę wyżej, aczkolwiek lubię jak samochód stoi trochę w klin.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Kudłaty » ndz mar 22, 2015 00:16

Widziałem autko na żywo. Prezentuje się świetnie. Ten kolor, polerowane koło, dźwięk układu wydechowego, ehhh, wspaniałe autko. Wspomnienia wróciły. Dziękuję.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Venom » pn mar 30, 2015 21:59

Unikalność: W HC91 przed liftem powstało 2272 sztuki M5 E34 z czego:
- 467 sztuk w powyższym kolorze nadwozia,
- tylko 116 sztuk w powyższej konfiguracji koloru nadwozia i tapicerki.
źródło: http://m5e34.pl/92_piotrek_m5.html" onclick="window.open(this.href);return false; :D :D :D

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » czw kwie 02, 2015 16:58

Dzięki Venom za umieszczenie eM na stronie :)

Choć pogoda nie sprzyja, walczymy... Wymiana uszczelki tylnego zderzaka oraz stabilizatorów.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Venom » czw kwie 02, 2015 18:53

To są stabilizatory Eibach ?

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » czw kwie 02, 2015 22:22

Tak to są Eibachy.

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » sob kwie 04, 2015 13:45

Z okazji świąt nowa naklejka dla eM
Obrazek

Awatar użytkownika
debu85
Posty: 22
Rejestracja: sob lis 17, 2012 02:23
Auto: E34 540i
Lokalizacja: Nowe Miasto

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: debu85 » sob kwie 04, 2015 19:24

jaka grubość tych Eibachów ?

kolor m'ki robi robotę !

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Venom » sob kwie 04, 2015 20:00

W sprawie stabilizatorów:

Zwykłe E34 :arrow: 23mm przód + 16mm tył.
E34 ze sportowym zawieszeniem :arrow: 24mm przód + 18mm tył.
M-Technic :arrow: 25mm przód + 18mm tył.

Standard M5 sedan do 04/1994 :arrow: 25mm przód + 18mm tył.
M5 sedan z pakietem Nürburgring do 04/1994 :arrow: 25mm przód + 19mm tył.
Standard M5 sedan od 05/1994 :arrow: 25mm przód + 19mm tył.

Standard M5 touring do 04/1994 :arrow: 25mm przód + 19mm tył.
M5 touring z pakietem Nürburgring do 04/1994 :arrow: 25mm przód + 20mm tył.
Standard M5 touring od 05/1994 :arrow: 25mm przód + 20mm tył.

Aftermartetowe:

Eibach :arrow: 26mm przód + 13mm tył.
Racing Dynamics :arrow: 27mm przód + 19mm tył.
Whiteline :arrow: 27mm przód + 20mm tył

(wszystkie z nich mają regulowane charakterystyki na obu osiach)
Tak się to kształtuje :)

Piotrek może zmierzysz swój tylny? Ja go nie mierzyłem jak był u mnie ten zestaw.

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » sob kwie 04, 2015 20:21

Venom, chyba literówka się wkradła przy Eibachach.
Tył ma 19mm
Nie wiem jaki to ma wpływ na prowadzenie ale ori stabilizatory zwężają się przy mocowaniu do łącznika a w aftermarketowych grubość całego stabilizatora jest jednakowa.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Venom » sob kwie 04, 2015 20:54

No właśnie nie jestem pewny tej literówki. W materiałach Eibach jest tylko taki 13 mm.
Zmierzyłeś swój tylny ?

To zwężenie to nic innego jak akt sztuki inżynieryjnej BMW, oszczędność masy itd. Inne firmy zostawiają tę samą średnicę , bo obróbka tego to koszt.

W rzeczywistości tamten odcinek stabilizatora nie działa na skręcanie, więc nie musi trzymać tej samej średnicy.

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » sob kwie 04, 2015 21:18

Mój Eibach tylny ma 19mm a przód tak jak pisałeś 26mm.
Czyli lepiej zastosować tył z Touringa z pakietem Nürburgring?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Venom » sob kwie 04, 2015 21:23

W takim razie były dwa zestawy Eibach-a do E34.

Nie sądzę byś poczuł różnicę przy zwiększeniu 1mm na jednej osi.
Ja jak założyłem u siebie to miałem 2mm grubszy z przodu i 1mm grubszy z tyłu + polurietanowe mocowania stabilizatora. Wtedy to było odczuwalne.

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » sob kwie 04, 2015 21:36

Z ciekawości przymierzę też z touringa tylny.
Venom jeździłeś wieloma M5 czy zaobserwowałeś tendencję do wyjeżdżanie przodu? Jak jeździłem 540iM to tam jest tendencja do narzucania tyłu jak i w mojej e38 740. A jak jeżdżę eM to przód potrafi uciekać nie wiem czy to normalne.

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: chudini3 » sob kwie 04, 2015 22:13

Piotrek_M5 pisze:Z ciekawości przymierzę też z touringa tylny.
Venom jeździłeś wieloma M5 czy zaobserwowałeś tendencję do wyjeżdżanie przodu? Jak jeździłem 540iM to tam jest tendencja do narzucania tyłu jak i w mojej e38 740. A jak jeżdżę eM to przód potrafi uciekać nie wiem czy to normalne.
Polecam zainwestować w dobre opony z twardą ścianką (polecam Yoko Ad08R) i nie będzie takiego problemu ;-)

ODPOWIEDZ