e36 swap

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: e36 swap

Post autor: Pawel_M3GT » śr gru 10, 2014 19:44

Dokladnie tak jak pisza Koledzy, M3 mialo tylko siatke, szczebelki w m pakiecie - jak dla mnie szczebelki wygladaja tragicznie..
Wystarczy zmienic kratke i gotowe. Ciezko sie tylko spinki sciaga od kratki- zaciskaja sie na plastikowych cyckach zderzaka. Czy jest jakis do tego specjalny przyrzad? Bo zdjac je to jest jakas masakra.
Ma ktos jakis patent na to? nie przychodzi mi nic innego jak specjalne male obcazki do metalu.

spider103
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 16:04
Auto: BMW E36 s50b32
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: e36 swap

Post autor: spider103 » śr gru 10, 2014 23:19

No to w takim razie przepraszam za pomyłke. Wydawalo mi sie ze dwa rodzaje kratek byly i w M3 i w M-paku. Czlowiek uczy sie cale zycie :)

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: e36 swap

Post autor: pauldv8 » czw gru 11, 2014 00:12

No dobra obejrzalem dzis gruntownie autko. Buda jest nie walona, podloga jest super. Troche rdzy jest w miejscach kostek do podnoszenia co musialbym zrobić najlepiej od razu. Szpera z przelozeniem 3.45.
Chyba biorę bo mi sie bardzo sedan podoba...a znaleźć ori m3 sedan juz w ludzkiej kasie ciezko. To będzie prawie m3 i tyle.
Zaczne kupowac graty a silnik na sam koniec wejdzie.

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: e36 swap

Post autor: bartus » czw gru 11, 2014 00:23

Lepiej kupuj silnik póki są bo zaraz na poważnie rozpoczną się przygotowania do 'sezonu' i będzie deficyt jak co roku. Szczególnie, że masz dosyć ciekawy (przynajmniej wg opisu) zestaw pod nosem.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: e36 swap

Post autor: pauldv8 » czw gru 11, 2014 07:21

Najpierw wszystko oprocz silnika a silnik na koniec zawsze się znajdzie. Tym bardziej ze i tak nie mam czasu teraz sie za bardzo grzebac z tym.

spider103
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 16:04
Auto: BMW E36 s50b32
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: e36 swap

Post autor: spider103 » czw gru 11, 2014 14:59

Tak tylko musisz sie z tym liczyc ze tych silnikow jest coraz mniej a co za tym idzie robia sie coraz drozsze wiec zwłoka raczej dziala niekorzystnie.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: e36 swap

Post autor: Camil » czw gru 11, 2014 15:14

raczej licz sie z tym, ez te silniki maja prawie 20 lat i wiekszosc zasluguje na conajmniej zdjecie czapki.

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: e36 swap

Post autor: pauldv8 » czw gru 11, 2014 15:25

Camil pisze:raczej licz sie z tym, ez te silniki maja prawie 20 lat i wiekszosc zasluguje na conajmniej zdjecie czapki.

dokładnie. Tych silników w ciągu roku nie zabraknie a czy kupie za 6tys czy 9 czy 12 to i tak bez obejrzenia gładzi cylindrów oraz zaworów się nie obejdzie. Tym bardziej, że nie ma nic prostszego gdy motor jest poza autem.

póki co to robię listę gratów z m3 3.2, które będą mi potrzebne ;-)

BTW: które miejsca należy wg Was wzmocnić w E36 tj. obspawać, coś wstawić, coś połączyć żeby cieszyć się sztywną budą?

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: e36 swap

Post autor: chudini3 » czw gru 11, 2014 15:53

Mocowania tylnego wózka obowiązkowo od środka i zewnątrz (kupisz wzmocnienia zewnętrze w aso tak jak sa ori w m3)

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: e36 swap

Post autor: pauldv8 » czw gru 11, 2014 15:59

chudini3 pisze:Mocowania tylnego wózka obowiązkowo od środka i zewnątrz (kupisz wzmocnienia zewnętrze w aso tak jak sa ori w m3)
coś stąd?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... 163#part17" onclick="window.open(this.href);return false;

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: e36 swap

Post autor: chudini3 » czw gru 11, 2014 16:27

Coś takiego http://allegro.pl/wzmocnienia-wozka-pod ... 05775.html" onclick="window.open(this.href);return false; + obspawanie z góry pod kanapą http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... =0&ndsp=25" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... =0&ndsp=25" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... =0&ndsp=25" onclick="window.open(this.href);return false;

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: e36 swap

Post autor: saron22 » pt gru 12, 2014 00:15

Jak masz zamiar robić takie przekładki to kup M3. A jak nie to przewalaj silnik z osprzętem, hample i jazda. Reszta daje radę.

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: e36 swap

Post autor: Inur » pt gru 12, 2014 02:39

Pawel_M3GT pisze:Jezeli jest to 320i to nie ma mozliwoci zostawienia tego mostu. W 320i masz najmniejszy most ( taki jak w 316 318 ) , w M3 3.0 byl sredni a 3.2 mialo najwiekszy..
Jeśli się nie mylę to w 3.2 jest most 210, w każdej pozostałej E36 (nie wiem jak 316i) jest 188 a to ten element głównie decyduje o trwałości dyfra. Obudowa jest przecież ta sama, łapa też?

188 da radę w S50B32 jak auto będzie używane w cywilu do zwykłych szaleństw. Jedyne co się rózni to flansze a to można bardzo łatwo przełożyć. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś sprostuje.

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: e36 swap

Post autor: pauldv8 » pt gru 12, 2014 08:35

Inur pisze:
Pawel_M3GT pisze:Jezeli jest to 320i to nie ma mozliwoci zostawienia tego mostu. W 320i masz najmniejszy most ( taki jak w 316 318 ) , w M3 3.0 byl sredni a 3.2 mialo najwiekszy..
Jeśli się nie mylę to w 3.2 jest most 210, w każdej pozostałej E36 (nie wiem jak 316i) jest 188 a to ten element głównie decyduje o trwałości dyfra. Obudowa jest przecież ta sama, łapa też?

188 da radę w S50B32 jak auto będzie używane w cywilu do zwykłych szaleństw. Jedyne co się rózni to flansze a to można bardzo łatwo przełożyć. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś sprostuje.
Apropo dyfru to jest 3.45 i sa na nim numery 1212665. Mowi to cis?

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: e36 swap

Post autor: Camil » pt gru 12, 2014 09:25

saron genialnie zakonczyl dywagacje, ktora nie ma sensu. Malo tego, oryginalna to jeszcze cos bedzie warta jak jej zonna nie dojedzie, a kundelek to kundelek.

ODPOWIEDZ