Dawidek BMW e34 M5 3.8l

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » czw wrz 06, 2012 09:12

Witam.
Postanowiłem kontynuować jednak w tym wątku, z uwagi na przejrzystość jeśli chodzi o historię auta.
Samochód ma się dobrze,za mną przejechane około 4000 km od kupna. W międzyczasie:
-wymiana oleju Liqui Moly 10W60 z płukaniem silnika i ponowna wymiana oleju po 1500 km
-wymiana świec, filtrów oleju , paliwa,kabinowego, czyszczenie i konserwacja K&N
-wymiana płynu hamulcowego, oleju w skrzyni biegów oraz dyfrze
-wymiana simmeringu na łączeniu wału z dyfrem
-wymiana uszczelnień wysprzęglika
-wymiana kpl zawieszenia przód ( oprócz amortyzatorów)
-wymiana chłodnicy i płynu chłodniczego
-czyszczenie chłodnicy oleju oraz wymiana wszystkich pasków klinowych
-czekam na komplet przewodów hamulcowych w stalowym oplocie.
Aktualnie auto jeździ na kutych (sprawdzone) felgach Throwing Star , zakupionych dzięki pomocy Venoma :) w rozmiarze 8 i 9 cali . Na pewno czeka mnie zabawa z zaworami i przepustnicami , skrzynią biegów - być może sprzęgłem, wydechem oraz cieknącym tylnym amorem EDC. Jeśli chodzi o blacharkę to buda wydaje się prosta , podłużnice przód, bagażnik proste, ingerencji wymagają jedynie progi oraz nieznacznie miejsca pod zbiornikiem paliwa oraz pas pod chłodnicą. Pomalowana jest dobrze, co faktycznie widać na zdjęciach , aktualnie po aplikacji/zabezpieczeniu kosmetykami Auto Glym ( Super Resin Polish + Ultra Deep Shine+Extra Gloss Protection) , którą zamierzam powtórzyć przed zimowaniem . Jedynie na tylnych drzwiach w dolnym rogu jest mały bąbelek :wink:
Co mnie bardzo cieszy - auto praktycznie nie ma luzów w napędzie , silnik ma po 12 bar na każdym cylindrze, pracuje równo i wkręca się bez zająknięcia. Samochód daje dużą frajdę z jazdy, moje E39 nie daje mu rady.. Póki co udało mi się rozpędzić na niemieckiej autostradzie :smile: samochód do licznikowych 265 km/h . Końcem października auto wstawione będzie do garażu na sen zimowy i rozpocznie się mozolne ale sukcesywne kompletowanie części i poprawianie stanu samochodu. Jak większość z Użytkowników, ogranicza mnie dość mocno czas, nad czym głęboko ubolewam... Zdjęć niestety nie wkleiłem,bo nie mam ich za wiele i są średniej jakości. Być może w dalszym terminie uda mi się coś wrzucić. Zadowolony, pozdrawiam serdecznie.
:one:
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Steff
Posty: 195
Rejestracja: czw sie 04, 2011 23:11
Auto: BMW
Lokalizacja: WOT

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Steff » czw wrz 06, 2012 14:39

ja bym wrócił do pomarańczowych kierunków

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » sob wrz 08, 2012 09:41

Steff pisze:ja bym wrócił do pomarańczowych kierunków
Nie przemawia to do mnie, zostaje obecny zestaw BH/Inpro przód + biały kierunek tył.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Venom » wt wrz 18, 2012 15:27

Cieszę się, że zupdatowałeś temat. Powodzenia w działaniach przy aucie :!:

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » sob maja 25, 2013 08:06

Od ostatniego update'u trochę czasu minęło , więc pozwolę sobie nieco odświeżyć temat.
Zimę auto spędziło w garażu , a w tym czasie zaczęło się kompletowanie części do samochodu:
1.Od kupna pojawiał się problem ze zgrzytającą skrzynią biegów - po wstępnej analizie kosztów remontu ( choćby samych synchronizatorów), zdecydowałem się na zakup używanej. Znalazłem skrzynię z przebiegiem ok 140 kkm i w tym momencie jest przygotowana do włożenia - zamontowałem komplet nowych simmeringów przód/tył oraz nowy olej. Profilaktycznie zakupiłem w ASO wszystkie śruby mocujące skrzynię, plastikowe tulejki na lewarek zmiany biegów oraz nową skórzaną gałkę :) .
2. Po kilku hamowaniach z wyższych prędkości byłem nieco zawiedziony jednotłokiem 315 mm, więc na przód wpadły zregenerowane czterotłoki z tarczą 324 mm, nowe tarcze i klocki ( TRW). W połączeniu z przewodami w oplocie w końcu czuję że hamuję ( heh :) ).
3.Niestety moje auto ktoś ogołocił wcześniej z katalizatorów, a cały tylny wydech nieco już popierdywał sobie i buczał jak przysłowiowe E34 spod remizy..Zakupiłem decaty na wzór SS (wspomniane w którymś wątku tu na forum) oraz kompletny tylny wydech w super stanie, który odtłuściłem i pomalowałem farbą żaroodporną . Do tego komplet nowych śrub, uszczelek i wieszaków z ASO oraz nowa sonda Lambada.
4. Uszczelniłem tylną część silnika (simmering + uszczelka) oraz zabieliłem jednomasówkę.
5. MT II zostały odświeżone (malowanie,polerowanie rantów) i na nie wsiadły PS2 na tył i PS3 na przód w odpowiednich rozmiarach. Tu nadmienię , że faktycznie niezłe oponki na suchym i mokrym.
5.W końcu udało mi się dorwać lusterka aerodynamiczne ///M chyba w kolorze Macaoblue :)
6.Zamontowałem zestaw powerflexa na przód. Był wcześniej w aucie , ale przy ubiegłorocznej wymianie wahaczy zapomniałem podrzucić je mechanikowi :oops:

W tym momencie czekam na nowe sprzęgło, gdyż stare było nieco zmęczone,a z ciekawostek - po ostatniej-tegorocznej zmianie oleju (jakieś 1100 kkm wstecz) nie zaobserwowałem jeszcze jego ubytku :razz:
Chciałbym podziękować Kolegom: Kokiemu -za wydech i skrzynię, oraz Venomowi za wsparcie merytoryczne. Zdjęć póki co brak , gdyż kiepski jest ze mnie fotograf , postaram się coś w wolnej chwili wrzucić :-P
Pozdrawia///M
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Venom » sob maja 25, 2013 11:42

Super, pracę postępują. Dużo inwestujesz w auto i się ceni. Pamiętam, że Twoje auto było malowane ( 3 właściciel przed Tobą robił tę operację), jak oceniasz obecnie jego stan lakierniczy ?

Jaki olej zalałeś do skrzyni biegów?

Czekam na fotki auta na tych odświeżonych felgach :)

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » sob maja 25, 2013 16:38

Venom pisze:Super, pracę postępują. Dużo inwestujesz w auto i się ceni. Pamiętam, że Twoje auto było malowane ( 3 właściciel przed Tobą robił tę operację), jak oceniasz obecnie jego stan lakierniczy ?

Jaki olej zalałeś do skrzyni biegów?

Czekam na fotki auta na tych odświeżonych felgach :)
Dzięki :)
Jeżeli chodzi o powłokę lakierniczą, to jest naprawdę nieźle pomalowane. Olej do skrzyni wlałem ATF Liqui Moly 1100 bodajże.
Aktualne fotki wrzucę jak ogarnę auto - niestety brak sprzęgła blokuje mi proces składania wszystkiego do przysłowiowej ,,kupy'' ;).
Poniżej kilka ubiegłorocznych fot, zrobionych tuż po kupnie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Venom » sob maja 25, 2013 16:42

Pięknie się prezentuje! Fajne fotki :) Jednak sprawa dobrego lakieru robi robotę, auto wtedy bardzo cieszy oko. Poza tym bardzo ładnie wygląda ten "ciemny przód".

Planujesz w przyszłości powrót do ori grilla i maski ?

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » sob maja 25, 2013 16:48

Venom pisze:Pięknie się prezentuje! Fajne fotki :) Jednak sprawa dobrego lakieru robi robotę, auto wtedy bardzo cieszy oko. Poza tym bardzo ładnie wygląda ten "ciemny przód".

Planujesz w przyszłości powrót do ori grilla i maski ?
Myślałem nad tym chwilę, ale strasznie podoba mi się ten czarny szeroki ryj i pomimo niezgodności z VINem zostaje. Jest to dobrze poskładane i nie chcę już tego ,,pruć'' .
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Venom » sob maja 25, 2013 16:53

ciah pisze:
Venom pisze:Pięknie się prezentuje! Fajne fotki :) Jednak sprawa dobrego lakieru robi robotę, auto wtedy bardzo cieszy oko. Poza tym bardzo ładnie wygląda ten "ciemny przód".

Planujesz w przyszłości powrót do ori grilla i maski ?
Myślałem nad tym chwilę, ale strasznie podoba mi się ten czarny szeroki ryj i pomimo niezgodności z VINem zostaje. Jest to dobrze poskładane i nie chcę już tego ,,pruć'' .
Oczywiście, wygląda to super więc zostaw tak jak jest :) Pytałem z ciekawości :)

Powodzonka dalej z autem! :)

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » pn lip 15, 2013 02:28

Z racji chwili wolnego czasu postanowiłem odświeżyć temat. Samochód jeździ,daje dużo radości i na tą chwilę nie nastręcza większych problemów. Podczas składania sprzęgła okazało się ,że mam pękniętą lewą przednią sprężynę , więc postanowiłem wymienić obie na ,,nowe'' - udało się dorwać dwie używane w bdb stanie, przy okazji wskoczyły nowe odboje i osłony na przednie amortyzatory. Zamówiłem nowe górne ich mocowania,ale z racji opóźniającej się przesyłki całość złożyłem na starych ,które wyglądały nie najgorzej i zostały tylko przesmarowane w miejscu ułożyskowania-nowe leżą póki co na półce.Po montażu sprzęgła okazało się , że nie działa ono prawidłowo - winowajcą okazał się puchnący przewód od wysprzęglika. Tu pozwoliłem sobie na mały eksperyment - po namowie mechanika z zaprzyjaźnionego warsztatu - zamiast nowego-gumowego ,zakuty i zamontowany został plastikowo-teflonowy przewód wysokiego ciśnienia o tej samej długości i sprzęgło zaczęło pracować prawidłowo. W końcu udało się wyregulować zawory - największe rozbieżności były na 4tym cylindrze,który praktycznie nie miał luzu ( dolot i wylot) reszta cylindrów po stronie dolotu była w porządku. Korekcji za to wymagały praktycznie wszystkie zawory po stronie wydechowej - każdy coś po około 0,05 mm. Dekiel zaworowy został rozkręcony ,gruntownie wymyty dimmerem (zwłaszcza w miejscu kanału odmy) a całość poskładałem na nowych uszczelkach. Kolejnym krokiem była regulacja przepustnic - na szczęście tylko minimalnie na 2-gim i 4-tym cylindrze. Przyrostów mocy jako takich nie odczułem , ale silnik zdecydowanie chętniej wkręca się na obroty,płynniej i kulturalniej pracuje w całym ich zakresie. Przy okazji wskoczył nowy akumulator oraz profilaktycznie nowe sprzęgło wiskotyczne.
Jak wspominałem - w moim aucie nie było katalizatorów ( wspawane proste rury) a po montażu w/w decatów a'la SS ,świeżego wydechu i nowej sondy ,jeszcze przed regulacją zaworów i przepustnic silnik zdecydowanie lepiej zaczął reagować w przedziale do -0-3000 RPM, nawet na wyższych biegach.. :lol: Na koniec zostały zamontowane ///M-aerodynamiczne lusterka, które w międzyczasie odebrałem od lakiernika, a auto po raz drugi zostało zabezpieczone zestawem kosmetyków Auto Glym. Generalnie plany na ten sezon zostały zrealizowane ,a na ten moment cieszę się jazdą i przygotowuję się do następnych poprawek.Dziękuję za techniczną pomoc Artkowi z krakowskiego QS-u, Venomowi po raz kolejny za merytoryczne wsparcie i cierpliwość oraz Kokiemu za springi . Poniżej kilka świeżych fotek. Pozdrawiam :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Venom » pn lip 15, 2013 19:15

Bardzo fajnie się prezentuję. Gratuluję super autka i prac nad nim. Dobre traktowanie na pewno zostanie wynagrodzone :)

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: RoboCop » wt lip 16, 2013 11:16

Świetna robota :598: !!!

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: kris/// » sob lip 27, 2013 19:06

Ciah trzeba zobaczyc twojego avuska na zywca.Moze jakis spocik na przelomie wrzesien /pazdziernik?:)

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » ndz lip 28, 2013 01:54

Szczerze ,to bardzo chętnie bym się spotkał , tym bardziej, że kilka E34 M5 jest ,,w okolicy'' . Niestety nie jestem w stanie sprecyzować, czy akurat nie będę w pracy w podanym przez Ciebie okresie, podejrzewam też, że raczej trudno będzie skrzyknąć się w większym zespole - atak by było najlepiej...W razie wu- PW /tel .Pozdrawiam :)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

ODPOWIEDZ