BMW M3 "Pako"

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: kostek_ja » wt gru 18, 2012 20:43

PUB, zadam ci proste pytanie na które jak zwykle nie odpowiesz :)

Skąd masz taką wiedzę?

Ja temat katów i tylnych sond przegadałem z ESS'em, ale na pewno ty masz większą wiedzę na temat ich softu :)

Naprawdę nie umiesz leczyć kompleksów inaczej jak trolować na forum? :)
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2012 00:44 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

walterr
Posty: 44
Rejestracja: sob paź 02, 2010 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: walterr » wt gru 18, 2012 23:11

Mi jak i mojemu przyjacielowi po wycieciu katow wywalilo od razu blad. Takze oczywiscie, ze bedzie BLAD!! PUB wszedlem zobaczyc twoje wczesniejsze posty i jedyne co mi sie nasowa to okreslenie cie pokemonem albo PUB = dzieci smieci :)

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: Maros » wt gru 18, 2012 23:23

PUB, nie potrafisz napisać posta normalnie? To że Kostek jest teoretykiem wiedzą wszyscy, ale Ty swoim postem stawiasz się dużo niżej. Ostrzeżenie.

Pako, błędu nie powinno Ci wywalać, mi nie wywalało.
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2012 00:47 przez Maros, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: kostek_ja » śr gru 19, 2012 00:44

Maros, ale nie wywalało błędu czy nie zapalało kontrolki silnika? Podobno błąd tylnych sond jej nie zapala. Pytanie też oczywiście czy taki błąd nam w ogóle przeszkadza.

Wyłączanie tylnych sond z założenia w samochodzie który ma katy nie jest za rozsądne gdyż odczyty z tych sond pozwalają nam na diagnozę ich stanu.

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: PUB » śr gru 19, 2012 14:37

skad? bo mam zestaw od ESS ale ty nie potrafisz czytac tego co ktos pisze ze zrozumieniem! Maros, jak jzu dajesz mi ostrzezenie to moze tez kostkowi za ost. komentarz w innym temacie? viewtopic.php?p=65177&highlight=#65177 nie wspomne a tym pajacu wyzej! chyba ze nie jestes konsekwentny?
Co on porownuje? seryjny soft do softu zrobionego pod konkretne mody? dzieci smieci? nie badz zalosna mala dziewczynko(walter).
Pako jestem w stanie wyslac Ci 18Y Grantsa, jezeli sie okaze ze sie mylilem, choc mam 100% pewnosci, sprawdzone w 4 zestawach od ess, 2 w M3 i 2 w M5! Zeby nie bylo ze wyssane z palca, to M3 po Pawle z Poznania, M3 Kosiniaka, M5 z Augustowa i moja!

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: Maros » śr gru 19, 2012 15:49

PUB pisze:skad? bo mam zestaw od ESS ale ty nie potrafisz czytac tego co ktos pisze ze zrozumieniem! Maros, jak jzu dajesz mi ostrzezenie to moze tez kostkowi za ost. komentarz w innym temacie? viewtopic.php?p=65177&highlight=#65177 nie wspomne a tym pajacu wyzej! chyba ze nie jestes konsekwentny?
Co on porownuje? seryjny soft do softu zrobionego pod konkretne mody? dzieci smieci? nie badz zalosna mala dziewczynko(walter).
Pako jestem w stanie wyslac Ci 18Y Grantsa, jezeli sie okaze ze sie mylilem, choc mam 100% pewnosci, sprawdzone w 4 zestawach od ess, 2 w M3 i 2 w M5! Zeby nie bylo ze wyssane z palca, to M3 po Pawle z Poznania, M3 Kosiniaka, M5 z Augustowa i moja!
PUB, daje ostrzeżenia wg subiektywnych odczuć. Poza tym, Kostek ma już 2 ostrzeżenia, oszczędziłem go, bo miałby zakaz pisania.

Kolejne posty z osobistymi wycieczkami kasuje. Wyjaśniajcie to sobie na PW.

EDIT: mój błąd, ostrzeżenie dla Waltera.
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2012 20:54 przez Maros, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: kostek_ja » śr gru 19, 2012 18:38

Wracając do tematu:

Jak już pisałem: Nie widzę powodu żeby z założenia wyłączać tylne sondy. Ich funkcją jest kontrolowanie stanu katalizatorów i jeżeli zostawiamy katy to one dalej są nam potrzebne. ESS tego nie wyłącza z założenia teraz, więc pewnie wcześniej też nie wyłączał. Ową informację mam bezpośrednio z ESS'a gdyż jestem w trakcie zamawiania zestawu.

W tym temacie:
viewtopic.php?t=5083
chłopaki piszą że w praktyce brak katów wywala błąd tylnych sond, ale ten błąd nie włącza kontrolki silnika, więc nie jest to w ogóle dokuczliwe dla użytkownika.

Maros, jedno pytanie żeby wszystko wyjaśnić do końca:
Pisząc że u ciebie nie wyrzucała błędu masz na myśli iż na kompie w ogóle nie było błędów czy fakt iż nie paliła się kontrola silnika?

Generalnie w całym temacie chodzi o to żeby koledze Pako oszczędzić ewentualnych problemów i myślę że najlepiej będzie wykręcić te sondy i zobaczyć czy błąd wywalą czy nie, gdyż dopiero to nam da pewną odpowiedź.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: Maros » śr gru 19, 2012 20:56

kostek_ja pisze: Maros, jedno pytanie żeby wszystko wyjaśnić do końca:
Pisząc że u ciebie nie wyrzucała błędu masz na myśli iż na kompie w ogóle nie było błędów czy fakt iż nie paliła się kontrola silnika?
Nie palił się check.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: kostek_ja » czw gru 20, 2012 01:30

PUB, miło że w końcu rzucasz konkretami. Mógłbyś jeszcze tylko odpowiedzieć na pytanie które zadałem Marosowi? Czy w tych wszystkich samochodach jedynie nie palił się check czy na kompie też nie było żadnych błędów?

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: PUB » czw gru 20, 2012 14:05

odpisze Ci tylko dlatego zebys nie opowiadal dalej tych swoich glupot, nie ma błedow bo sondy sa wylaczone w sofcie!
walterr pisze:PUB wszedlem zobaczyc twoje wczesniejsze posty i jedyne co mi sie nasowa to okreslenie cie pokemonem albo PUB = dzieci smieci :)
a wzajemnie, ja chociaz wiem co pisze w przeciwientswie do Ciebie, niepojety teoretyku.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: PAKO » czw gru 20, 2012 22:41

Tak czy siak katy wylecą tylko nie wiem czy w ich miejsce wspawać zaślepki czy katy wyprużnić i wspawać puste katy co będzie lepszym rozwiązaniem?
I oczywiście wleci x-pipe supersprinta.
Jestem strasznie ciekawy kto ma racje kolega PUB czy kolega Kostek

P.s Za co mam ostrzeżenie? Ja się tak nie bawie:) pojawia się i znika:)

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: Maros » pt gru 21, 2012 00:08

Po wywaleniu katów bardzo mocno wzrośnie "metaliczność" wydechu.
Ja długo bez katów nie wytrzymałem i wspawałem stalowe katy.

Ostrzeżenie masz od maja 2011 za wykasowanie wszystkich postów ze swojego tematu, tylko teraz włączyłem pokazywanie ostrzeżeń pod profilem.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: kostek_ja » pt gru 21, 2012 00:27

PAKO pisze:Jestem strasznie ciekawy kto ma racje kolega PUB czy kolega Kostek
Ciężko będzie to sprawdzić, skoro ja twierdzę że możliwe są obydwa warianty :)

ESS twierdzi że jest to opcja i zrobią mi jak chcę. Równie dobrze może być tak że im się nie chce w tym dłubać i wyłączają z założenia, a klientowi zawsze przytakują. Tym bardziej że raczej nie ma ludzi którym na owych sondach zależy. Są albo ci co ich nie chcą, albo ci którym to obojętnie.

PUB może mieć rację, nie mniej jednak nie widzę solidnych podstaw do przyjęcia założenia iż tylne sondy są zawsze wyłączone. Może w tych 4 były wyłączone, a u ciebie nie są. Nikt nie może mieć 100% pewności poza ESS'em, albo kimś kto dłubał w twoim sofcie. Dlatego mówienie ci że na 100% nie będzie błędu jest nie na miejscu, gdyż nie jest to pewne i jeżeli nie masz ich wyłączonych to zostaniesz z problemem, a przecież po to się pytasz żeby tego problemu nie mieć.
Maros pisze:Po wywaleniu katów bardzo mocno wzrośnie "metaliczność" wydechu.
Ja długo bez katów nie wytrzymałem i wspawałem stalowe katy.
Ja osobiście mam w planie wstawienie tłumików przelotowych czy tak zwanych rezonatorów. Takie rozwiązanie pozwoli zachować nam dźwięk, a opory będę zdecydowanie mniejsze jak w katach. Do tego nie będzie problemu podczas przeglądu gdyż na wydech patrzą jedynie wizualnie :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: --==maly==---- » pt gru 21, 2012 00:45

Kostek moim zdaniem te sondy są zawsze wyłączone w przeciwnym razie przy doładowaniu będą wywalać błędy więc zamiast kombinować łatwiej jest je wyłączyć.
Gadka o opcji jest tylko po to,żeby pokazać klientowi,że potrafią wszystko moim zdaniem nie potrafią zrobić tak,żeby sondy zostały i działały poprawnie są albo wywalone albo ustawione na stałą wartość.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: kostek_ja » pt gru 21, 2012 01:19

--==maly==----, zgadzam się z tobą. Ale uważasz że można jednoznacznie powiedzieć iż Pako nie będzie miał problemu? Można powiedzieć że jest to bardzo prawdopodobne, ale nie więcej. Niech Pako zna ryzyko, nawet to mało prawdopodobne i o znikomych skutkach. Niech on zadecyduje czy sobie przygotowuje plan awaryjny, czy zajmie się tym dopiero jak problem wystąpi, a może najpierw sprawdzi czy faktycznie problem będzie, zanim weźmie się za modyfikację. Przecież można sondy wykręcić i zobaczyć czy będą wywalały błąd czy nie. To jego samochód, jego czas i jego pieniądze, a więc też i jego decyzje.

Zablokowany