Pali olej

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pali olej

Post autor: --==maly==---- » sob wrz 15, 2012 12:12

Najpierw zmierz Ciśnienie na cylindrach bo jeżeli tam będzie słabo to możliwe,że tam olej się przepala.
Jeżeli tam będzie dobrze jest jeszcze jedna możliwość uszczelniacze możesz sprawdzić po odpaleniu rano daj autu pochodzić z 10sekund i dodaj trochę mocniej gazu (wiem wiem tak nie powinno się robić ale jeden raz nic mu nie będzie) jeżeli pojawi się siwy dym to najprawdopodobniej uszczelniacze są do wymiany.

doberman M3
Posty: 47
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 23:34
Lokalizacja: wloclawek

Re: Pali olej

Post autor: doberman M3 » sob wrz 15, 2012 12:22

aha spoko dzieki jakies inne pomysly??z gory dzieki

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pali olej

Post autor: m!xeR » sob wrz 15, 2012 12:44

Co do zasady uszczelniacze i/lub pierścienie to są jedyni winowajcy jeżeli nie masz wycieków. Kompresje bardzo łatwo sprawdzić więc do dzieła :)

doberman M3
Posty: 47
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 23:34
Lokalizacja: wloclawek

Re: Pali olej

Post autor: doberman M3 » sob wrz 15, 2012 13:12

czy ktos wie jaka kompresje powinien miec na kazdym?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pali olej

Post autor: --==maly==---- » sob wrz 15, 2012 15:54

Na pewno koło 12 ale dokładniej Kostek powinien wiedzieć bo on to mierzył.
Sprawdź podaj wyniki będzie widać.
Jak by co mam mechanika,który jest w stanie zrobić wszystko w tym silniku za rozsądne pieniądze.
Pzdr

doberman M3
Posty: 47
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 23:34
Lokalizacja: wloclawek

Re: Pali olej

Post autor: doberman M3 » sob wrz 15, 2012 17:05

wszystko jest gitara tylko ja w angli siedze...bylem wlasnie w polsce zrobilem caly serwis wszystko co bylo do wymiany wymienilem wszyskie plyny oleje i po powrocie z polski dolalem 1litr oleju ziomki by mi powiedzieli ze mam gdzies wyciek zreszta ja widzialem auto od spodu wiec nie wiem sam musze to sprawdzic dzieki wielkie

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pali olej

Post autor: kostek_ja » sob wrz 15, 2012 18:36

--==maly==---- pisze:Na pewno koło 12 ale dokładniej Kostek powinien wiedzieć bo on to mierzył.
Był wątek na ten temat w którym nie tylko ja podawałem swoje wyniki, poza tym wrzuciłem minimalną wartość jaką podaje TIS.

Nie wiem czy o tym pisałem, ale u mnie brałbym poprawkę na to że sprzęt był tani i silnik mi często uszczelkę wydmuchiwał :)

doberman M3
Posty: 47
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 23:34
Lokalizacja: wloclawek

Re: Pali olej

Post autor: doberman M3 » sob wrz 15, 2012 19:25

no znalazlem pisaliscie okolo 12.5 ,13 bar wiec jutro bede wiedzial ile mam zabiore sie za to dzieki a odnosnie rano ja odpalilem odczekalem 10sek.i przegazowka no jakis tam dymek byl ale ogladalem na youtobe odpalanie na zimnym i podobnie jak u mnie chyba nie wiem...

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pali olej

Post autor: --==maly==---- » ndz wrz 16, 2012 00:14

Kwestia czy to była para wodna bo było zimno czy był to zimy/niebieski dym ze spalonego oleju jeżeli to drugie to uszczelniacze są słabe.

doberman M3
Posty: 47
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 23:34
Lokalizacja: wloclawek

Re: Pali olej

Post autor: doberman M3 » ndz wrz 16, 2012 11:28

Chyba to drugie...jezeli tak jest jakie koszta w czesciach i co trzeba wymienic???

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pali olej

Post autor: --==maly==---- » ndz wrz 16, 2012 12:08

Jeżeli to wina uszczelniaczy to sam koszt ich zakupu jest nikły coś koło 200zł gorzej robocizna bo trzeba zdjąć głowicę oddać do planowania 150, uszczelka około 500zł pod głowicę, wypadało by ustawić zawory jak już będzie rozebrane ok 300-400zł, ustawić rozrząd i vanosa a do tego trzeba mieć blokady i sporą wiedzę mało kto potrafi ustawić vanosa w S54 w Warszawie chcieli ode mnie za to 1200-2000zł.
W sumie około 3-4tyś powinno wyjść u odpowiednich ludzi w ASO pewnie z 10k.
Ale wtedy można też sprawdzić pierścienie itd zrobić silnik na tip top za te 5k.

doberman M3
Posty: 47
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 23:34
Lokalizacja: wloclawek

Re: Pali olej

Post autor: doberman M3 » ndz wrz 16, 2012 15:25

aha spoko rozumie to koszty nie male ale silnik nowka
:wink:
zobacze jakie koszta i co mniej wiecej bedzie tu...pytanie teraz co bedzie dalej jak tego juz zaraz nie bede robil???

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pali olej

Post autor: kostek_ja » ndz wrz 16, 2012 15:36

doberman M3 pisze:pytanie teraz co bedzie dalej jak tego juz zaraz nie bede robil???
Może nic się nie stanie, a może się coś popsuje/mocno wytrze i koszty się zwiększą.

doberman M3
Posty: 47
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 23:34
Lokalizacja: wloclawek

Re: Pali olej

Post autor: doberman M3 » ndz wrz 16, 2012 16:20

Dzieki wielkie bede na bierzaco imf.co i jak pozdro

anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Re: Pali olej

Post autor: anglik » ndz wrz 16, 2012 17:11

Oleg pisze:
anglik pisze:
max stan ?? a nie powinno być pośrednio na miarce
ja mam na srodku
to gratuluję.
3-4mm przed max

ODPOWIEDZ