Dziwna praca na wolnych obrotach

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Norbi » ndz paź 23, 2011 20:26

No i odma wymieniona, byla rozerwana. Co z tego jak problem w ogole sie nie zmiejszyl...
Jaka powinna byc prawidlowa reakcja pod odieciu wtyczki czujnika polozenia przepustnicy? U mnie zero reakcji..

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: rypik » ndz paź 23, 2011 21:06

Jeżeli masz DIS/INPA to sprawdzisz poprawność działania TPS, widać zwracane napięćie z zakresu 0-4,9V (przy WOT). Przy odpiętym, komp widzi 4,9V a zapłon liczy z mapki awaryjnej.
Można go też przemierzyć omomierzem przy włączonym zapłonie, w DIS jest rozpisana rezystancja.

Przy włączonym B32 odpięcie TPS nie zmienia NIC.

Tak jak pisze Wojtek, sprawdź czujnik temp. wody.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: wania » ndz paź 23, 2011 21:52

nr 11?
Obrazek

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: rypik » ndz paź 23, 2011 23:24

Tak

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: ww296 » ndz paź 23, 2011 23:46

11 to czujnik temperatury wody ale sterujący tylko pracą elektrycznego wentylatora, czujnik temperatur przekazujący informacje do ECO jest pod pierwszym cylindrem od strony dolotu.
ciągle szybciej...

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Norbi » pn paź 24, 2011 09:25

ww296 pisze:11 to czujnik temperatury wody ale sterujący tylko pracą elektrycznego wentylatora, czujnik temperatur przekazujący informacje do ECO jest pod pierwszym cylindrem od strony dolotu.
Czyli, zeby sie do niego dostac, musze znowu kolektor zdjac..? Nr 1 to ten najblizej kabiny tak?

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Wojtek » pn paź 24, 2011 17:22

dokladnie chodzi o czujnik pod kolektorem nie w chlodnicy - sa 2 do zegarow i do ecu wymien ten od ecu :) moze sie uda bez wyjecia kolektora
S50B30 :)

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Norbi » pn paź 24, 2011 20:47

Dobrze dobrze, ten czujnik moge wymienic, ale czyktos moze sprawdzic jak sie zachowuje silnik po wypieciu czujnika polozenia przepustnicy? To ten z przodu silnika patrzac od strony przodu samochodu.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: ww296 » pn paź 24, 2011 20:51

nie pierwszy cylinder to ten od przodu samochodu. Dostęp do niego jest dobry. Nie trzeba zdjemowac kolektora. Zwykle jest tylko jeden czujnik który ma zdublowane kabelki do zegarów i do ECU. Mogą byc dwa, wtedy jeden do ECU i jeden do zegarów.
ciągle szybciej...

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Norbi » wt paź 25, 2011 09:32

ww296 pisze:nie pierwszy cylinder to ten od przodu samochodu. Dostęp do niego jest dobry. Nie trzeba zdjemowac kolektora. Zwykle jest tylko jeden czujnik który ma zdublowane kabelki do zegarów i do ECU. Mogą byc dwa, wtedy jeden do ECU i jeden do zegarów.
Nie kumam, to sa dwa te czujniki w tym miejscu czy jeden? Zdublowane oznacza ze 4 kabelki?

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Wojtek » czw paź 27, 2011 14:03

sa 2 czujniki jeden do ecu jeden do zegarow juz pisalem najprosciej bedzie jak odepniesz kazdy po kolei i bedziesz wiedzial ktory jest ktory bo ja juz teraz nie pamietam.

Ktorys z tych 2

Obrazek
S50B30 :)

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Norbi » czw paź 27, 2011 14:37

Wojtek pisze:sa 2 czujniki jeden do ecu jeden do zegarow juz pisalem najprosciej bedzie jak odepniesz kazdy po kolei i bedziesz wiedzial ktory jest ktory bo ja juz teraz nie pamietam.

Ktorys z tych 2

[url=http://img207.imageshack.us/img207/6379/czujnikih.jpg]Obrazek[/URL]
Jak poznam pod odpieciu, ze to ten od ECU? Zakladajac ze jest uszkodzony. Powinna byc jakas reakcja na odpiecie tego od ECU?

Ktos moze odpiac na chwile czujnik polozenia przepustnicy i napisac jaka jest reakcja silnika? To 1min bo czujnik jest na wierzchu.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Camil » czw paź 27, 2011 14:42

Hmm, a moze prosciej odpiac na zaplonie jeden i drugi i spojrzec na ktorym zniknie temp na zegarach?

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Norbi » czw paź 27, 2011 15:05

Camil pisze:Hmm, a moze prosciej odpiac na zaplonie jeden i drugi i spojrzec na ktorym zniknie temp na zegarach?
Good idea :)
EDIT:
czujnik polozenia przepustnicy nr 8 na rysunku\
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Wojtek » czw paź 27, 2011 18:37

z tps ci nie pomoge bo u mnie alpha-n wiec ciezko zeby chodzilo bez tego - tps jest taki sam jak w m50 wiec moze latwo bedzie od kogos podmienic... Mam tez gdzies wolny jak by sie nie znalazl pod reka...
S50B30 :)

ODPOWIEDZ