Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Niedawno przyszla mi nowa przeplywka, zmienilem i poprawa jest nieprawdopodobna. Rozwiazalo to wszystkie moje problemy poza jednym. Gdy bylem na diagnostyce, wszystko bylo ok, zadnych kodow oprocz jednej rzeczy ktora wyszla na live data. W serwisie powiedzieli mi ze cylinder nr 3 dostaje za duza dawke paliwa. Tzn wydrukowali mi odczyty z kazdego cylindra. Odczyty zatytuowane Additive CO Compensation. Wszyskie gary byly w normie tzn od -60 do 60ms tylko cylinder 3 pokazalo:
Additive CO Compensation: 343ms.
Spotkal sie ktos z takim czyms kiedys? Co tutaj szwankuje? Powiedzieli mi w BMW ze moze byc cos z wtryskiwaczem albo cewka slaba ale nie wnikali w nic za bardzo. Tak to jest niestety jak sie jezdzi do serwisow ale niestety u mnie na wsi w UK nikt nie ma GT1 czy autoligica procz serwisu BMW.
Mi oczywiscie od razu przyszla do glowy czarna mysl ze moze kompresja slaba na cylindrze 3 przez lekka nieszczelnosc w uszczelce pod glowica albo w pierscieniach tloka ale logicznie myslac chyba raczej malo prawdopodobne skoro auto jezdzi jak trzeba, ciagnie od samego dolu i nie bierze ani kropli oleju czy plynu chlodzacego.
Additive CO Compensation: 343ms.
Spotkal sie ktos z takim czyms kiedys? Co tutaj szwankuje? Powiedzieli mi w BMW ze moze byc cos z wtryskiwaczem albo cewka slaba ale nie wnikali w nic za bardzo. Tak to jest niestety jak sie jezdzi do serwisow ale niestety u mnie na wsi w UK nikt nie ma GT1 czy autoligica procz serwisu BMW.
Mi oczywiscie od razu przyszla do glowy czarna mysl ze moze kompresja slaba na cylindrze 3 przez lekka nieszczelnosc w uszczelce pod glowica albo w pierscieniach tloka ale logicznie myslac chyba raczej malo prawdopodobne skoro auto jezdzi jak trzeba, ciagnie od samego dolu i nie bierze ani kropli oleju czy plynu chlodzacego.
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Dokładnie nie pamiętam ale wartości -60 i 60ms, a dokładnie 0,060 i -0,060ms to parametry podawane przez sondy lambda. Jedna z nich jest w lepszej kondycji niż druga i te wartości nie są wartościami granicznymi. Stanowi to ok 7% korekty mieszanki przy adaptacji. Na różnych paliwach różnie wychodzi (takie wyniki miałem na Vpowerze a na BP98 jedna sonda miała 0,032 a druga 0,078). Jeśli sondy są na tyle sprawne że potrafią to skorygować to jest ok.
To co opisałem to nie jest jednak dostępne na każdym cylindrze. Na każdym cylindrze mam możliwość sprawdzić jakąś wartość, ale nie pamiętam jaką i parametry jakie tam są podane to równo na każdym cylindrze mam 10uS.
Jeśli masz możliwość to proszę wepnij live data, wybierz wartości przepływów masowych i wskazania napięcia z przepływki, a następnie wciśnij pedał do podłogi na 3 biegu i napisz, jakie wartości pokazuje komp. Będę miał odniesienie
To co opisałem to nie jest jednak dostępne na każdym cylindrze. Na każdym cylindrze mam możliwość sprawdzić jakąś wartość, ale nie pamiętam jaką i parametry jakie tam są podane to równo na każdym cylindrze mam 10uS.
Jeśli masz możliwość to proszę wepnij live data, wybierz wartości przepływów masowych i wskazania napięcia z przepływki, a następnie wciśnij pedał do podłogi na 3 biegu i napisz, jakie wartości pokazuje komp. Będę miał odniesienie

BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Piotrek ale ja bym chcial tylko wiedziec jakie sa mozliwe przyczyny takiego stanu rzeczy ze na cylindrze nr 3 mam az 343us. Sondy lambda mam nowe, oryginaly BOSCH wiec nie sadze by one byly za to odpowiedzialne. A wogole jakie powinny byc wartosci na kazdym cylindrze i czy powinny bys jednakowe?
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
jak testowalem u siebie gt1 to na kazdym cylindrze wychodzily inne wartosci ale to z tego co wyczytalem sa na stale przpisane wartosci jeszcze w fabryce do danego silnika i w trakcie eksploatacji nieulegaja zmianie
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
A mi z now w BMW powiedzieli ze te stale wartosci niby sa ale naturalna rzecza jest ze zmianie ulegaja w trakcie eksploatacji tylko jak wartosci przekrocza granice tolerancji to wtedy trzeba szukac gdzies problemu. Ale ja dalej nie wiem czym moje 343us lub wogole zmiany tych wartosci moga byc spowodowane
.

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Dokładnie nie powiem Ci co to jest ale na 90% jest to kwestia wydajności wstrysku, który po prostu się przyblokował i aby dostarczyć odpowiednią ilość paliwa komputer musi pozostawić go otwartym dłużej. Możesz przełożyć wtryskiwać i zobaczyć czy na innym cylindrze wyjdzie taki sam odczyt.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
No wlasnie tak podejrzewalem. Tak czy inaczej wtrysk 3 idziedo wymiany a reszta do czyszczenia na ultradzwiekach. Dam update na 100% jak juz bede mial zrobione 

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
przekladanie wtrysku nic niezmienia juz sprawdzalem...
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
to ciekawe, sprawdzałeś, że tak powiem od ręki czy pozwoliłeś auto zrobić z 200km?
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
kasowanie adaptacji i jakies 70km zrobione i wartosci nieulegly zmianie
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Najlepszym rozwiazaniem bedzie wymiana tego wtrysku na nowy a reszte tych sprawnych po prostu wyczyscic na ultradziekach. To powinno pomoc.
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
To są korekcje na dany cylinder. Jeżeli podmieniałeś wtrysk z innym cylindrem i nic się nie zmieniło to przyczyny mogą być dwie:
-słaba iskra – czyli cewka i świeca do sprawdzenia
-słabsza kompresja względem pozostałych na tym cylindrze
-słaba iskra – czyli cewka i świeca do sprawdzenia
-słabsza kompresja względem pozostałych na tym cylindrze
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Gdyby byla slabasza kompresja wzgledem reszty cylindrow to nie powodowalo by to tez innych problemow jak np. utrata mocy, silnik pijacy olej/plyn chlodzacy? Ja nadal nie moge rozwiazac jednego problemu z autem ktory trapi moj silnik juz pd dawna. Gdy auto sie rozgrzeje i je odpalam to lekko sie przydlawi, wolne obroty myszkuja tak o 150 w gore i w dol od wypadkowych 750 przez ok 2 sekundy tak jakby silnik szukal tych idealnych wolnych obrotow i po 2 sekundach sie uspokaja i jest wszystko pieknie. Krokowiec czysty, przeplywka nowa, sondy nowe, czujnik temp. nowy, TPS nowy i dalej to samo. Juz powoli mnie to zaczyna denerwowac!
Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3
Throttle Position Sensor - Czujnik polozania przepustnicy
. Jak tam nowa przeplywka Wania??
