Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: mrbeem » sob maja 14, 2011 03:03

Niedawno przyszla mi nowa przeplywka, zmienilem i poprawa jest nieprawdopodobna. Rozwiazalo to wszystkie moje problemy poza jednym. Gdy bylem na diagnostyce, wszystko bylo ok, zadnych kodow oprocz jednej rzeczy ktora wyszla na live data. W serwisie powiedzieli mi ze cylinder nr 3 dostaje za duza dawke paliwa. Tzn wydrukowali mi odczyty z kazdego cylindra. Odczyty zatytuowane Additive CO Compensation. Wszyskie gary byly w normie tzn od -60 do 60ms tylko cylinder 3 pokazalo:

Additive CO Compensation: 343ms.

Spotkal sie ktos z takim czyms kiedys? Co tutaj szwankuje? Powiedzieli mi w BMW ze moze byc cos z wtryskiwaczem albo cewka slaba ale nie wnikali w nic za bardzo. Tak to jest niestety jak sie jezdzi do serwisow ale niestety u mnie na wsi w UK nikt nie ma GT1 czy autoligica procz serwisu BMW.

Mi oczywiscie od razu przyszla do glowy czarna mysl ze moze kompresja slaba na cylindrze 3 przez lekka nieszczelnosc w uszczelce pod glowica albo w pierscieniach tloka ale logicznie myslac chyba raczej malo prawdopodobne skoro auto jezdzi jak trzeba, ciagnie od samego dolu i nie bierze ani kropli oleju czy plynu chlodzacego.

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: Lato » ndz maja 15, 2011 10:04

Dokładnie nie pamiętam ale wartości -60 i 60ms, a dokładnie 0,060 i -0,060ms to parametry podawane przez sondy lambda. Jedna z nich jest w lepszej kondycji niż druga i te wartości nie są wartościami granicznymi. Stanowi to ok 7% korekty mieszanki przy adaptacji. Na różnych paliwach różnie wychodzi (takie wyniki miałem na Vpowerze a na BP98 jedna sonda miała 0,032 a druga 0,078). Jeśli sondy są na tyle sprawne że potrafią to skorygować to jest ok.
To co opisałem to nie jest jednak dostępne na każdym cylindrze. Na każdym cylindrze mam możliwość sprawdzić jakąś wartość, ale nie pamiętam jaką i parametry jakie tam są podane to równo na każdym cylindrze mam 10uS.
Jeśli masz możliwość to proszę wepnij live data, wybierz wartości przepływów masowych i wskazania napięcia z przepływki, a następnie wciśnij pedał do podłogi na 3 biegu i napisz, jakie wartości pokazuje komp. Będę miał odniesienie ;)
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: mrbeem » ndz maja 15, 2011 11:44

Piotrek ale ja bym chcial tylko wiedziec jakie sa mozliwe przyczyny takiego stanu rzeczy ze na cylindrze nr 3 mam az 343us. Sondy lambda mam nowe, oryginaly BOSCH wiec nie sadze by one byly za to odpowiedzialne. A wogole jakie powinny byc wartosci na kazdym cylindrze i czy powinny bys jednakowe?

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: Dakic » ndz maja 15, 2011 13:33

jak testowalem u siebie gt1 to na kazdym cylindrze wychodzily inne wartosci ale to z tego co wyczytalem sa na stale przpisane wartosci jeszcze w fabryce do danego silnika i w trakcie eksploatacji nieulegaja zmianie

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: mrbeem » ndz maja 15, 2011 17:49

A mi z now w BMW powiedzieli ze te stale wartosci niby sa ale naturalna rzecza jest ze zmianie ulegaja w trakcie eksploatacji tylko jak wartosci przekrocza granice tolerancji to wtedy trzeba szukac gdzies problemu. Ale ja dalej nie wiem czym moje 343us lub wogole zmiany tych wartosci moga byc spowodowane :(.

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: Lato » ndz maja 15, 2011 18:14

Dokładnie nie powiem Ci co to jest ale na 90% jest to kwestia wydajności wstrysku, który po prostu się przyblokował i aby dostarczyć odpowiednią ilość paliwa komputer musi pozostawić go otwartym dłużej. Możesz przełożyć wtryskiwać i zobaczyć czy na innym cylindrze wyjdzie taki sam odczyt.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: mrbeem » ndz maja 15, 2011 18:22

No wlasnie tak podejrzewalem. Tak czy inaczej wtrysk 3 idziedo wymiany a reszta do czyszczenia na ultradzwiekach. Dam update na 100% jak juz bede mial zrobione :)

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: Dakic » ndz maja 15, 2011 21:22

przekladanie wtrysku nic niezmienia juz sprawdzalem...

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: Lato » ndz maja 15, 2011 22:13

to ciekawe, sprawdzałeś, że tak powiem od ręki czy pozwoliłeś auto zrobić z 200km?
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: Dakic » ndz maja 15, 2011 22:44

kasowanie adaptacji i jakies 70km zrobione i wartosci nieulegly zmianie

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: mrbeem » ndz maja 15, 2011 23:23

Najlepszym rozwiazaniem bedzie wymiana tego wtrysku na nowy a reszte tych sprawnych po prostu wyczyscic na ultradziekach. To powinno pomoc.

Killme
Posty: 18
Rejestracja: pt sie 22, 2008 10:57
Lokalizacja: SWD

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: Killme » śr maja 18, 2011 09:08

To są korekcje na dany cylinder. Jeżeli podmieniałeś wtrysk z innym cylindrem i nic się nie zmieniło to przyczyny mogą być dwie:
-słaba iskra – czyli cewka i świeca do sprawdzenia
-słabsza kompresja względem pozostałych na tym cylindrze

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: mrbeem » śr maja 18, 2011 13:41

Gdyby byla slabasza kompresja wzgledem reszty cylindrow to nie powodowalo by to tez innych problemow jak np. utrata mocy, silnik pijacy olej/plyn chlodzacy? Ja nadal nie moge rozwiazac jednego problemu z autem ktory trapi moj silnik juz pd dawna. Gdy auto sie rozgrzeje i je odpalam to lekko sie przydlawi, wolne obroty myszkuja tak o 150 w gore i w dol od wypadkowych 750 przez ok 2 sekundy tak jakby silnik szukal tych idealnych wolnych obrotow i po 2 sekundach sie uspokaja i jest wszystko pieknie. Krokowiec czysty, przeplywka nowa, sondy nowe, czujnik temp. nowy, TPS nowy i dalej to samo. Juz powoli mnie to zaczyna denerwowac!

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: wania » śr maja 18, 2011 14:24

mrbeem pisze:...TPS nowy...!
co to?

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Za duzo paliwa na cylindrze nr 3

Post autor: mrbeem » śr maja 18, 2011 14:34

Throttle Position Sensor - Czujnik polozania przepustnicy :). Jak tam nowa przeplywka Wania??

ODPOWIEDZ