330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
i tymze wlasnie jest test elastycznosci...
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
Opowiadasz kompletne bzdury. Właśnie taki czołg jak twoje Q7 od 0-100 nie wiele dostanie od M3 ale od 100-200 nie ma w ogóle rozmowy nawet z 330Ci za ciężkie auto i zbyt duże opory powietrza. Wszystkie duże SUVy dobrze jadą właśnie do 100-120 a dalej jest już bardzo ciężko.automika pisze:Widzę że macie problem ze zrozumieniem. Diesel zawsze będzie szybciej przyspieszał z racji momentu obrotowego. Ale nie od zera do 100 tylko np 0d 100do jakiejś tam wartości.
Iloma autami które tu wymieniliście mieliście przyjemność jeżdzić ???!
I nie ma coś takiego jak subiektywne odczucie przyspieszenia!
Wydawac to sie może że znasz sie na temacie albo jezdziłeś Ferrari![]()
Prawda jest taka że nowoczesne diesle są bardzo mocne.
Przykładem namacalnym było VW LUPO z silnikiem diesla na 1/4 mili który lał każdego w dupe. Następnym przykładem jest moje audi q7 4.2 diesel którym uciekam od kolegi M3.Oczywisćie nie ze startu ale własnie od 100-w górę.
A z tego co wiem to chyba wyścig 24 godzinny wygrał własnie samochód z silnikiem diesla
http://www.zeperfs.com/duel1694-108.htm
Masz porównanie 0-100 audi 6,7s - M3 5,2s
100-200 audi 24s - M3 13s
To jest masakra 10 sekund różnicy i nawet chip z kosmosu nic tu nie poradzi.
Suv nie jest do ścigania.
Chyba,że kolega w M3 zamiast od 100km/h przyspieszać z 2-3biegu przyspieszał z 5-6 to wtedy jest właśnie elastyczność a nie wyścig.
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
Teraz to już żartujesz ? Chyba, że kolegi M3 ma jakieś 100 koni mniej od serii. Albo przyspieszacie na tych samych biegach - co jest nieporozumieniem jeśli chodzi o wyścig. Umów się z kimś z forum kto mieszka w pobliżu na rolkę od 100 w górę to zobaczysz kto wygraautomika pisze:Następnym przykładem jest moje audi q7 4.2 diesel którym uciekam od kolegi M3.Oczywisćie nie ze startu ale własnie od 100-w górę.


Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
Owszem, wydaje mi sie, ze znam sie na temacie. Jezdze na co dzien m3. Mialem okazje pojezdzic f430, nie jest to najmlodszy z wloskiej gamy v8, ale co najmniej dawal radeautomika pisze:Iloma autami które tu wymieniliście mieliście przyjemność jeżdzić ???!
I nie ma coś takiego jak subiektywne odczucie przyspieszenia!
Wydawac to sie może że znasz sie na temacie albo jezdziłeś Ferrari![]()

Niedawno mialem okazje na jezdzie probnej pobawic sie x6 x-drive40d (ten 306 koni chyba). Moment to to na pewno mialo sakramencko wysoki, przy bucie na wysokim biegu naprawde dobrze sie zbieral. Ale co z tego, skoro ten kopniak trwal krotko? Sytuacje ratowala naprawde fajna 8-biegowa skrzynia, ale watpie, zeby w przedziale 100-200 zloil m3. Zwlaszcza, ze ma te 40 koni mniej, a crossoverowa buda do najbardziej aerodynamicznych nie nalezy.
i temu nikt z tutaj obecnych nie zaprzeczy. Jednak jesli juz uzywasz terminu 'moc', to chyba jestes w stanie zrozumiec, ze 300<340<420 itdautomika pisze: Prawda jest taka że nowoczesne diesle są bardzo mocne.

Moze kolega po prostu z lenistwa probuje cie gonic nie redukujac z 6tki czy 7ki?automika pisze: Przykładem namacalnym było VW LUPO z silnikiem diesla na 1/4 mili który lał każdego w dupe. Następnym przykładem jest moje audi q7 4.2 diesel którym uciekam od kolegi M3.Oczywisćie nie ze startu ale własnie od 100-w górę.
Tia, z silnikiem TDI rozwijajacym moc maksymalna przy 7200RPM i max momencie w okolicach 6500. Wiec z typowym tdi to mialo wyle wspolnego, ze paliwo podobne.automika pisze: A z tego co wiem to chyba wyścig 24 godzinny wygrał własnie samochód z silnikiem diesla
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
Zgadza sie, w potocznym rozumieniu o to chodzi. Ale to tylko pokazuje czy konieczna jest zmiana biegu czy nie.Camil pisze:i tymze wlasnie jest test elastycznosci...
W automatycznej skrzyni, czy z SMG/DKG ciezko by bylo nawet taki test wykonac, bo przy gazie w deche na 6/7/8 biegu przy 100km/h skrzynia w benzyniaku zrzuci ci co najmniej do 4tego biegu, a na ostrym programie do 3. Wiec tak zle znowu nie bedzie ciagnac.
Wiadomo, ze mozna sie licytowac, kto na 7 biegu lepiej pojdzie od 80 w gore. I diesel faktycznie jest w tym lepszy. Wielu naszych rodakow tak testuje, co w przypadku wysluzonego DPF lub jego braku ujawnia sie w postaci pieknych czarnych chmur.
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
Tez sadze, ze to sa zarty. Scigalem sie z q7 v10 tdi i nie byl to pojedynczy wyscig.. Ze startu, z rolki od 100 czy od 160 audi zawsze bylo z tylu. Im wyzsze predkosci tym m3 mialo wieksza przewage. Audi najbardziej nadrabia startem ale od predkosci 100-120 zaczyna puchnac.Yacek pisze:Teraz to już żartujesz ? Chyba, że kolegi M3 ma jakieś 100 koni mniej od serii. Albo przyspieszacie na tych samych biegach - co jest nieporozumieniem jeśli chodzi o wyścig. Umów się z kimś z forum kto mieszka w pobliżu na rolkę od 100 w górę to zobaczysz kto wygraautomika pisze:Następnym przykładem jest moje audi q7 4.2 diesel którym uciekam od kolegi M3.Oczywisćie nie ze startu ale własnie od 100-w górę.Gdyby co to ja jestem chętny i jak wygrasz zwracam za paliwo na dojazd
Moj ojciec ma 535d i ponad 700 momentu obrotowego, jest to dwa(!) razy wiecej od m3 e46. Obojetne z jakich predkosci sie scigamy moje m3 jest szybsze. Jak to wytlumaczyc?automika pisze:Widzę że macie problem ze zrozumieniem. Diesel zawsze będzie szybciej przyspieszał z racji momentu obrotowego. Ale nie od zera do 100 tylko np 0d 100do jakiejś tam wartości.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
SMG nie zmienia samo biegów w manualnym trybie chyba,że masz za wysoki bieg do zbyt małej prędkości w stylu dojeżdżasz do świateł na 6 to sama zredukuje ale tak poza tym to się nie wtrąca nie zredukuje przy wciśnięciu gazu do końca takie małe sprostowanie.
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
Dyskusja spadła na poziom w stylu kto ma dłuższego. Mocniejsze auto - szybsze auto.
Niech moderator zamknie temat albo zmieni na "test na elastyczność"
Niech moderator zamknie temat albo zmieni na "test na elastyczność"
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
W trybie "D" zmienia imitujac 'kickdown' znany z automatow. I tylko o tym mowilem, choc moze nie wyrazilem sie jasno. Z tego co zaobserwowalem to redukcja automatyczna w trybie S ma miejsce tylko przy 'prawie' zatrzymaniu i zmienia na 2 i ew. 1. Nie zaobserwowalem redukcji 6->4 nigdy.--==maly==---- pisze:SMG nie zmienia samo biegów w manualnym trybie chyba,że masz za wysoki bieg do zbyt małej prędkości w stylu dojeżdżasz do świateł na 6 to sama zredukuje ale tak poza tym to się nie wtrąca nie zredukuje przy wciśnięciu gazu do końca takie małe sprostowanie.
I bardzo dobrze. To nie jakis tiptronic

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
Ja bym sie nie zgodzil. Raczej kilka osob probowalo sprostowac bledne przekonanie, jakoby 330d z chipem przy tych samych umeijetnosciach kierowcy mial loic skore m3, niech bedzie i cabrio. Test na elastycznosc, owszem, byl mala dygresja, nie wnoszaca wiele, ale jednak wciaz luzno w temacie.rypik pisze:Dyskusja spadła na poziom w stylu kto ma dłuższego. Mocniejsze auto - szybsze auto.
Niech moderator zamknie temat albo zmieni na "test na elastyczność"
Przy okazji mozna tez co poniektorym przyblizyc, fakt, ze wyscigowe silniki tdi od audi to motory podobne charakterystyka raczej do benzyniakow niz do tdi bedacych w sprzedazy dla mas, co marketingowcy z ludowoza staraja sie usilnie wpajac.
Forum chyba sluzy wymianie pogladow i fajnie przeczytac, ze komus sie dobrze jezdzi jego x5 czy q7. A zamykajac tematy sprawimy, ze forum bedzie zylo 1 postem na tydzien.
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
Błędnym jest porównywać samochód z aerodynamiką kiosku (typu X5) do małego sedana. No ale gdyby 330d miało podobną moc do M3/E46 jeździło by podobnie. Ale bardziej elastycznie.
Jest kilka znanych z innych forumów E46 330d po ostrych sterydach mających mocy bodaj 300, i żaden z właścicieli nie napisał że łoi E46. Skąd zatem na tym forum takie przekonanie tego nie wiem.
To takie porównania my już znamy w stylu E39vsE60 z dwójki od 40kmh
Jest kilka znanych z innych forumów E46 330d po ostrych sterydach mających mocy bodaj 300, i żaden z właścicieli nie napisał że łoi E46. Skąd zatem na tym forum takie przekonanie tego nie wiem.
To takie porównania my już znamy w stylu E39vsE60 z dwójki od 40kmh

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
Nie ma audi v10 jest v12 i v8 z mocniejszych diesli. Jest jeszcze v6 ale to 3.0 tdi.Adamos pisze: Tez sadze, ze to sa zarty. Scigalem sie z q7 v10 tdi i nie byl to pojedynczy wyscig.. Ze startu, z rolki od 100 czy od 160 audi zawsze bylo z tylu. Im wyzsze predkosci tym m3 mialo wieksza przewage. Audi najbardziej nadrabia startem ale od predkosci 100-120 zaczyna puchnac.
mogłeś jedynie scigać sie z V8 4.2 diesel. jeśli to był diesel. Z V12 hmmmm auto ma 500km i 1000niutonów.
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
V10 jest w VW touaregu 313 ps diesel.
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
I dyskusja jest fajna bo każdy ma jakieś doświadczenia. Do tego jest forum:) jak widać mylić tez sie można
Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?
nie znam sie na audi, zdawalo mi sie ze ten 500 konny dizel to v10.. Rozmawialem na stacji z wlascicielem i powiedzial ze jest to 6 litrowe 500 konne q7. 4.2 to nie moze uciec takiemu civicowi dizlowi zrobionemu na 190 ps 
