330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

2000-2006 | silnik: S54
Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: Camil » czw kwie 28, 2011 09:33

i tymze wlasnie jest test elastycznosci...

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: --==maly==---- » czw kwie 28, 2011 10:01

automika pisze:Widzę że macie problem ze zrozumieniem. Diesel zawsze będzie szybciej przyspieszał z racji momentu obrotowego. Ale nie od zera do 100 tylko np 0d 100do jakiejś tam wartości.
Iloma autami które tu wymieniliście mieliście przyjemność jeżdzić ???!
I nie ma coś takiego jak subiektywne odczucie przyspieszenia!
Wydawac to sie może że znasz sie na temacie albo jezdziłeś Ferrari :)
Prawda jest taka że nowoczesne diesle są bardzo mocne.
Przykładem namacalnym było VW LUPO z silnikiem diesla na 1/4 mili który lał każdego w dupe. Następnym przykładem jest moje audi q7 4.2 diesel którym uciekam od kolegi M3.Oczywisćie nie ze startu ale własnie od 100-w górę.
A z tego co wiem to chyba wyścig 24 godzinny wygrał własnie samochód z silnikiem diesla
Opowiadasz kompletne bzdury. Właśnie taki czołg jak twoje Q7 od 0-100 nie wiele dostanie od M3 ale od 100-200 nie ma w ogóle rozmowy nawet z 330Ci za ciężkie auto i zbyt duże opory powietrza. Wszystkie duże SUVy dobrze jadą właśnie do 100-120 a dalej jest już bardzo ciężko.
http://www.zeperfs.com/duel1694-108.htm
Masz porównanie 0-100 audi 6,7s - M3 5,2s
100-200 audi 24s - M3 13s
To jest masakra 10 sekund różnicy i nawet chip z kosmosu nic tu nie poradzi.
Suv nie jest do ścigania.

Chyba,że kolega w M3 zamiast od 100km/h przyspieszać z 2-3biegu przyspieszał z 5-6 to wtedy jest właśnie elastyczność a nie wyścig.

Yacek
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 13:38
Lokalizacja: Kujawy

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: Yacek » czw kwie 28, 2011 10:12

automika pisze:Następnym przykładem jest moje audi q7 4.2 diesel którym uciekam od kolegi M3.Oczywisćie nie ze startu ale własnie od 100-w górę.
Teraz to już żartujesz ? Chyba, że kolegi M3 ma jakieś 100 koni mniej od serii. Albo przyspieszacie na tych samych biegach - co jest nieporozumieniem jeśli chodzi o wyścig. Umów się z kimś z forum kto mieszka w pobliżu na rolkę od 100 w górę to zobaczysz kto wygra :) Gdyby co to ja jestem chętny i jak wygrasz zwracam za paliwo na dojazd :)

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: lesio » czw kwie 28, 2011 13:41

automika pisze:Iloma autami które tu wymieniliście mieliście przyjemność jeżdzić ???!
I nie ma coś takiego jak subiektywne odczucie przyspieszenia!
Wydawac to sie może że znasz sie na temacie albo jezdziłeś Ferrari :)
Owszem, wydaje mi sie, ze znam sie na temacie. Jezdze na co dzien m3. Mialem okazje pojezdzic f430, nie jest to najmlodszy z wloskiej gamy v8, ale co najmniej dawal rade ;)
Niedawno mialem okazje na jezdzie probnej pobawic sie x6 x-drive40d (ten 306 koni chyba). Moment to to na pewno mialo sakramencko wysoki, przy bucie na wysokim biegu naprawde dobrze sie zbieral. Ale co z tego, skoro ten kopniak trwal krotko? Sytuacje ratowala naprawde fajna 8-biegowa skrzynia, ale watpie, zeby w przedziale 100-200 zloil m3. Zwlaszcza, ze ma te 40 koni mniej, a crossoverowa buda do najbardziej aerodynamicznych nie nalezy.
automika pisze: Prawda jest taka że nowoczesne diesle są bardzo mocne.
i temu nikt z tutaj obecnych nie zaprzeczy. Jednak jesli juz uzywasz terminu 'moc', to chyba jestes w stanie zrozumiec, ze 300<340<420 itd :)
automika pisze: Przykładem namacalnym było VW LUPO z silnikiem diesla na 1/4 mili który lał każdego w dupe. Następnym przykładem jest moje audi q7 4.2 diesel którym uciekam od kolegi M3.Oczywisćie nie ze startu ale własnie od 100-w górę.
Moze kolega po prostu z lenistwa probuje cie gonic nie redukujac z 6tki czy 7ki?
automika pisze: A z tego co wiem to chyba wyścig 24 godzinny wygrał własnie samochód z silnikiem diesla
Tia, z silnikiem TDI rozwijajacym moc maksymalna przy 7200RPM i max momencie w okolicach 6500. Wiec z typowym tdi to mialo wyle wspolnego, ze paliwo podobne.

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: lesio » czw kwie 28, 2011 13:49

Camil pisze:i tymze wlasnie jest test elastycznosci...
Zgadza sie, w potocznym rozumieniu o to chodzi. Ale to tylko pokazuje czy konieczna jest zmiana biegu czy nie.

W automatycznej skrzyni, czy z SMG/DKG ciezko by bylo nawet taki test wykonac, bo przy gazie w deche na 6/7/8 biegu przy 100km/h skrzynia w benzyniaku zrzuci ci co najmniej do 4tego biegu, a na ostrym programie do 3. Wiec tak zle znowu nie bedzie ciagnac.

Wiadomo, ze mozna sie licytowac, kto na 7 biegu lepiej pojdzie od 80 w gore. I diesel faktycznie jest w tym lepszy. Wielu naszych rodakow tak testuje, co w przypadku wysluzonego DPF lub jego braku ujawnia sie w postaci pieknych czarnych chmur.

Adamos
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 29, 2009 11:19
Auto: m3 e36/e46/e92/f80
Lokalizacja: Warszawa

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: Adamos » czw kwie 28, 2011 14:14

Yacek pisze:
automika pisze:Następnym przykładem jest moje audi q7 4.2 diesel którym uciekam od kolegi M3.Oczywisćie nie ze startu ale własnie od 100-w górę.
Teraz to już żartujesz ? Chyba, że kolegi M3 ma jakieś 100 koni mniej od serii. Albo przyspieszacie na tych samych biegach - co jest nieporozumieniem jeśli chodzi o wyścig. Umów się z kimś z forum kto mieszka w pobliżu na rolkę od 100 w górę to zobaczysz kto wygra :) Gdyby co to ja jestem chętny i jak wygrasz zwracam za paliwo na dojazd :)
Tez sadze, ze to sa zarty. Scigalem sie z q7 v10 tdi i nie byl to pojedynczy wyscig.. Ze startu, z rolki od 100 czy od 160 audi zawsze bylo z tylu. Im wyzsze predkosci tym m3 mialo wieksza przewage. Audi najbardziej nadrabia startem ale od predkosci 100-120 zaczyna puchnac.
automika pisze:Widzę że macie problem ze zrozumieniem. Diesel zawsze będzie szybciej przyspieszał z racji momentu obrotowego. Ale nie od zera do 100 tylko np 0d 100do jakiejś tam wartości.
Moj ojciec ma 535d i ponad 700 momentu obrotowego, jest to dwa(!) razy wiecej od m3 e46. Obojetne z jakich predkosci sie scigamy moje m3 jest szybsze. Jak to wytlumaczyc?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: --==maly==---- » czw kwie 28, 2011 14:25

SMG nie zmienia samo biegów w manualnym trybie chyba,że masz za wysoki bieg do zbyt małej prędkości w stylu dojeżdżasz do świateł na 6 to sama zredukuje ale tak poza tym to się nie wtrąca nie zredukuje przy wciśnięciu gazu do końca takie małe sprostowanie.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: rypik » czw kwie 28, 2011 14:26

Dyskusja spadła na poziom w stylu kto ma dłuższego. Mocniejsze auto - szybsze auto.
Niech moderator zamknie temat albo zmieni na "test na elastyczność"

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: lesio » czw kwie 28, 2011 14:30

--==maly==---- pisze:SMG nie zmienia samo biegów w manualnym trybie chyba,że masz za wysoki bieg do zbyt małej prędkości w stylu dojeżdżasz do świateł na 6 to sama zredukuje ale tak poza tym to się nie wtrąca nie zredukuje przy wciśnięciu gazu do końca takie małe sprostowanie.
W trybie "D" zmienia imitujac 'kickdown' znany z automatow. I tylko o tym mowilem, choc moze nie wyrazilem sie jasno. Z tego co zaobserwowalem to redukcja automatyczna w trybie S ma miejsce tylko przy 'prawie' zatrzymaniu i zmienia na 2 i ew. 1. Nie zaobserwowalem redukcji 6->4 nigdy.

I bardzo dobrze. To nie jakis tiptronic :)

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: lesio » czw kwie 28, 2011 14:37

rypik pisze:Dyskusja spadła na poziom w stylu kto ma dłuższego. Mocniejsze auto - szybsze auto.
Niech moderator zamknie temat albo zmieni na "test na elastyczność"
Ja bym sie nie zgodzil. Raczej kilka osob probowalo sprostowac bledne przekonanie, jakoby 330d z chipem przy tych samych umeijetnosciach kierowcy mial loic skore m3, niech bedzie i cabrio. Test na elastycznosc, owszem, byl mala dygresja, nie wnoszaca wiele, ale jednak wciaz luzno w temacie.

Przy okazji mozna tez co poniektorym przyblizyc, fakt, ze wyscigowe silniki tdi od audi to motory podobne charakterystyka raczej do benzyniakow niz do tdi bedacych w sprzedazy dla mas, co marketingowcy z ludowoza staraja sie usilnie wpajac.

Forum chyba sluzy wymianie pogladow i fajnie przeczytac, ze komus sie dobrze jezdzi jego x5 czy q7. A zamykajac tematy sprawimy, ze forum bedzie zylo 1 postem na tydzien.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: rypik » czw kwie 28, 2011 14:44

Błędnym jest porównywać samochód z aerodynamiką kiosku (typu X5) do małego sedana. No ale gdyby 330d miało podobną moc do M3/E46 jeździło by podobnie. Ale bardziej elastycznie.

Jest kilka znanych z innych forumów E46 330d po ostrych sterydach mających mocy bodaj 300, i żaden z właścicieli nie napisał że łoi E46. Skąd zatem na tym forum takie przekonanie tego nie wiem.

To takie porównania my już znamy w stylu E39vsE60 z dwójki od 40kmh :)

automika
Posty: 53
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 19:42
Lokalizacja: warszawa

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: automika » czw kwie 28, 2011 15:25

Adamos pisze: Tez sadze, ze to sa zarty. Scigalem sie z q7 v10 tdi i nie byl to pojedynczy wyscig.. Ze startu, z rolki od 100 czy od 160 audi zawsze bylo z tylu. Im wyzsze predkosci tym m3 mialo wieksza przewage. Audi najbardziej nadrabia startem ale od predkosci 100-120 zaczyna puchnac.
Nie ma audi v10 jest v12 i v8 z mocniejszych diesli. Jest jeszcze v6 ale to 3.0 tdi.
mogłeś jedynie scigać sie z V8 4.2 diesel. jeśli to był diesel. Z V12 hmmmm auto ma 500km i 1000niutonów.

automika
Posty: 53
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 19:42
Lokalizacja: warszawa

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: automika » czw kwie 28, 2011 15:26

V10 jest w VW touaregu 313 ps diesel.

automika
Posty: 53
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 19:42
Lokalizacja: warszawa

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: automika » czw kwie 28, 2011 15:27

I dyskusja jest fajna bo każdy ma jakieś doświadczenia. Do tego jest forum:) jak widać mylić tez sie można

Adamos
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 29, 2009 11:19
Auto: m3 e36/e46/e92/f80
Lokalizacja: Warszawa

Re: 330d vs M3 cabrio - to ktoś z Was ?

Post autor: Adamos » czw kwie 28, 2011 15:41

nie znam sie na audi, zdawalo mi sie ze ten 500 konny dizel to v10.. Rozmawialem na stacji z wlascicielem i powiedzial ze jest to 6 litrowe 500 konne q7. 4.2 to nie moze uciec takiemu civicowi dizlowi zrobionemu na 190 ps :)

Zablokowany