
Co warto wymienić po zakupie M3
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Co warto wymienić po zakupie M3
Witam, zakupiłem silnik S50B32, temat może oczywiście dotyczyć całego samochodu gdyby ktoś miał cenne informacje ale mnie głównie chodzi o sam silnik. Silnik wisi na żurawiu i teraz pytanie, co zrobić, wymienić teraz, przed włożeniem do budy ? Olej wiadomo, pompe powietrza wyrzucam prawdopodobnie, świece ? Rolki, paski, napinacz, wyczyścić krokowy ? Uszczelniacze vanosa (jeżeli takowe istnieją z zew. do wymiany w prosty sposób) ? Wszelkie rady mile widziane 

Re: Co warto wymienić po zakupie M3
Ja bym na pewno sprawdził luzy zaworowe.
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
Na wyjętym silniku sprawdziłbym wszystkie przewody podciśnieniowe pod kolektorem wydechowym, gdyż lubią być zmurszałe lub przetarte.
Jak kupiłeś z kolektorem wydechowym to profilaktycznie wymieniłbym uszczelki, gdyż u mnie był przypadek, że po włożeniu lekko puszczały i było czuć, a dostęp domyślasz się jaki jest.
Rolki, napinacze tak jak pisałeś.
Sprzęgło zostawiłeś? Jeżeli tak to też by, wykręcił i sprawdził.
Z resztą poczekałbym do uruchomienia.
Sprawdzałeś przed zakupem jak się wkręca, czy na określonych obrotach się nie zawiesza bo przy przebiegu jaki podałeś to często zavczynają już być problemy z vanosem.
Jak masz z anglika to musisz pokombinować z przewodami ddo zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego.
Jak kupiłeś z kolektorem wydechowym to profilaktycznie wymieniłbym uszczelki, gdyż u mnie był przypadek, że po włożeniu lekko puszczały i było czuć, a dostęp domyślasz się jaki jest.
Rolki, napinacze tak jak pisałeś.
Sprzęgło zostawiłeś? Jeżeli tak to też by, wykręcił i sprawdził.
Z resztą poczekałbym do uruchomienia.
Sprawdzałeś przed zakupem jak się wkręca, czy na określonych obrotach się nie zawiesza bo przy przebiegu jaki podałeś to często zavczynają już być problemy z vanosem.
Jak masz z anglika to musisz pokombinować z przewodami ddo zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego.
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
a ja bym zainwestował w nowe dolne panewy
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
luzy zaworowe sprawdzone, na ssących wahają się pomiędzy 0.20-0.25 (norma, 0.18-0.23) i tylko na dwóch zaworach było 0.25, wszędzie 0.20, na wydechu 0.25-0.30 (norma nie pamiętam
) w każdym razie wszystkie zawory raczej idealne
wałki też.
Świece zamówiłem, panewek raczej nie będę ruszać narazie, myślę jeszcze nad filterkiem u uszczelniaczami vanosa które da sie w miare łatwo wymienić, ogarniał ktoś temat ?
wszystkie rureczki, przewody itp sprawdzam, zdjąłem także dolot i wszystko ładnie czyszcze, cybanty, rurki i itp wszystko wygląda na bardzo świeże, przebieg 160tyś. km


Świece zamówiłem, panewek raczej nie będę ruszać narazie, myślę jeszcze nad filterkiem u uszczelniaczami vanosa które da sie w miare łatwo wymienić, ogarniał ktoś temat ?
wszystkie rureczki, przewody itp sprawdzam, zdjąłem także dolot i wszystko ładnie czyszcze, cybanty, rurki i itp wszystko wygląda na bardzo świeże, przebieg 160tyś. km
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
Nie wiem czy wypada mi dawac ci rady bo ja jestem przeczulony na punkcie swojej M3 i pewnie polowy rzeczy ktore wymienilem nie trzeba bylo jeszcze wymieniac ale oto co zrobilem ja:
- Vanos wyremontowany od podstaw
- nowe sprzeglo
- olej
- TPS
- czujniki walkow rozrzadu
- sprawdzenie luzow zaworowych
- visco
- czujnik tepmeratury w chlodnicy
- czujnik temperatury w bloku
- sondy lambda
- amortyzatory przod, tyl
- laczniki stabilizatorow przod, tyl
- sprezyny APEX progresywne
Do zrobienia jeszcze planuje:
- nowy dwumas
- czujnik polozenia walu
- komplet 15 sylikonowych wezy podcisnienia (bodajze wszystkie weze pod kolektorem plus jakies extra)
- nowy przeplywomierz
- nowy silnik krokowy
- olej w skrzyni
- olej w moscie
- powerflexy na wahacze przednie
- nowe sworznie wahaczy przednich
- nowy komplet gum tylniego zawieszenia
- rolki napinaczy paska
Jak widzisz duzo tego ale chce miec auto w idealnym stanie wiec pewnie z niektorymi rzeczami przesadzam ale moze ci to nakresli na co warto zwrocic uwage
- Vanos wyremontowany od podstaw
- nowe sprzeglo
- olej
- TPS
- czujniki walkow rozrzadu
- sprawdzenie luzow zaworowych
- visco
- czujnik tepmeratury w chlodnicy
- czujnik temperatury w bloku
- sondy lambda
- amortyzatory przod, tyl
- laczniki stabilizatorow przod, tyl
- sprezyny APEX progresywne
Do zrobienia jeszcze planuje:
- nowy dwumas
- czujnik polozenia walu
- komplet 15 sylikonowych wezy podcisnienia (bodajze wszystkie weze pod kolektorem plus jakies extra)
- nowy przeplywomierz
- nowy silnik krokowy
- olej w skrzyni
- olej w moscie
- powerflexy na wahacze przednie
- nowe sworznie wahaczy przednich
- nowy komplet gum tylniego zawieszenia
- rolki napinaczy paska
Jak widzisz duzo tego ale chce miec auto w idealnym stanie wiec pewnie z niektorymi rzeczami przesadzam ale moze ci to nakresli na co warto zwrocic uwage
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
ja mam auto troche innej specyfikacji, mam klatke, kubły, gwintowane zawieszenie, powerflexy na całym zawieszeniu... ja nie wymieniałem wszystkiego na nowe ale wyczyściłem na błysk filtr odmy, krokowy, pozamieniałem zgnite i luźne przewody, rurki pod przepustnicami, sprawdzałem luzy zaworowe, wczoraj pierwszy raz odpaliłem auto, świece będę zmieniał jeszcze na dniach, nowe już mam ale jeszcze nie wkręcałem do pierwszego palenia...
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
A powiedz mi gdzie jest filtr odmy i jak on wyglada?? Najlepiej foto lub real oem
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
Odpowietrzenie skrzyni korbowej - odma
Nr. 1 na obrazku. Trzeba zdjąć dolot żeby sie do niego dostać.
Nr. 1 na obrazku. Trzeba zdjąć dolot żeby sie do niego dostać.
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
Aha juz kojarze. Nie czyscilem tego wiec chyba tez sie za to zabiore. Pwoedz jeszcze... jak czysciles??
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
po wyciągnięciu zaślepiłem sobie 2 otwory, 3cim wlałem benzyne i potrząsałem energicznie, tak kilka razy wylewają i wlewając świeżą benzyne ekstraktycjną, krokowca podobnie czysciłem
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
Sorry za OT, ale jeśli ktoś ma oryginalny tłumik w E36 M3 3.2, to czy może mi zmierzyć ile wystaje dłuższa końcówka od dyfozora, bo mam taki tłumik od M3 w Z3 i musze go troche przyciąć a chciałbym żęby wystawał w sam raz 

Re: Co warto wymienić po zakupie M3
Umyć i wypłukać chłodnicę oleju.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Co warto wymienić po zakupie M3
Marcin_Os jak juz poruszyles temat chlodnicy to mam pytanie bo stoje przed pierwsza wymiana oleju - z miski spuszcze normalnie od dolu a co z chlodnica ?? jak dobrze mysle to nalezy od niej odkrecic przewody aby olej splynol. Ale jak sie ma wtedy sprawa z tym ze w chlodnicy nie ma oleju ?? ale w sumie jak I raz zalewalem silnik olejem to chlodnica tez byla pusta.
S50B30 

Re: Co warto wymienić po zakupie M3
czym wyplukac?Marcin_Os pisze:Umyć i wypłukać chłodnicę oleju.
BMW nie tylko auto PASJA!!