Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: --==maly==---- » śr sty 12, 2011 13:15

Oglądałem ostatnio sporo filmów z M3 i trafiłem na takie z krótszym dyfrem.
Na początku myślałem,że CSL ma krótszy most jednak po przestudiowaniu ETK wychodzi,że
i skrzynia i most są takie same w CSLu i zwykłej M3.
Pytanie do forumowiczów czy jest sens bawić się w krótszy most?
Czy jest szansa na poprawę przyspieszenia na krótszym moście?
Niedawno miałem jako zabawkę E30 z silnikiem 2.8 na bardzo krótkim moście V-max 200km/h za to przyspieszenie było bardzo dobre i auto pięknie się wkręcało bardzo podobał mi się taki efekt.
Porównując to E30 do M3 w emce po zmianie biegu mam wrażenie jak by miała za niskie obroty i ciężej się wkręca.
Zastanawiam się też skąd ludzie biorą krótsze mosty do M3? Jakieś firmy to produkują czy poprostu wkładają mosty od czegoś innego?

Tu jest porównanie CSL na 3,64 (stock) i zwykłej M3 na 3,91
http://www.youtube.com/watch?v=H1jgHlsiLOY

Dokładnie o taki efekt nakręcania mi chodzi jak tutaj taki sam miałem w E30 tylko prędkości inne :wink:
Wydaje mi się,że ten CSL też ma krótszy dyfer. NA standardowym po zmianie biegu
przy odcięciu obroty spadają z 1 na 2 i z 2 na 3 do około 5500 a na tym filmie po zmianie biegu ma okolo 6000obr/min
http://www.youtube.com/watch?v=83Cihhd4 ... re=related

Znalazłem też film z mostem 4,10 ale to już trochę za krótki raczej poza tym jakoś nie ma takiego efektu jak na 2 filmie może to kwestia dzwięku?
http://www.youtube.com/watch?v=_bRLdrip ... 4&index=43

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: kostek_ja » śr sty 12, 2011 13:40

Z tego co patrzyłem to są firmy które regenrują/przerabiają seryjne dyfry. Możesz zmienić tylko przełożenia, albo i całą konstrukcję. Taki przykład na szybko:
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... FFERENTIAL
Albo kupić takie 2 pierdołki:
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... D=E46M3-RP

Widziałem to w różnych sklepach, ale szczerze nie pamiętam gdzie mieli najtaniej. Trzeba popatrzeć.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: Maros » śr sty 12, 2011 15:30

Jeden z podstawowych (i najtańszych) modów jeśli chodzi o polepszenie przyspieszenia w E46 M3. Sporo tego jest w USandA, trzeba poszukać i wybrać coś najkorzystniejszego w stosunku cena/jakość.

Ja osobiście nie zakładał bym krótszego dyfra do auta którym jeżdże na codzień. W trasie może być to szczególnie uciążliwe, ale oczywiście co kto lubi.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: --==maly==---- » śr sty 12, 2011 17:14

Maros mi się wydaje,że taki 3.91 za bardzo nie będzie przeszkadzał w trasie zwłaszcza,że mamy skrzynie 6b gdzie ostatnie przełożenie to nadbieg bo auto osiąga swoje v-max na 5 biegu.

Zastanawiałem się właśnie czy zastosowanie krótszego mostu w E46 M3 ma sens bo teoretycznie auto najlepiej jedzie między max momentem a max mocą co w E46 oznacza zakres od 5000(max moment) do 7900(max moc).
Na seryjnym dyferencjale po zmianie biegu na następny auto ma około 5400obr/min więc niby ok.

Teraz pytanie na jakim dyferencjale przyspieszenie będzie najlepsze na 3.91 czy 4.1 czy może jeszcze krótszym chodzi mi o samo przyspieszenie bo tu im krótszy most tym więcej zmian biegów i zastanawiam się gdzie jest ta granica.
Czy są gdzieś jakieś dane albo programy do liczenia tego.

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: Dakic » śr sty 12, 2011 17:49


Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: Maros » śr sty 12, 2011 18:11

--==maly==---- pisze:Maros mi się wydaje,że taki 3.91 za bardzo nie będzie przeszkadzał w trasie zwłaszcza,że mamy skrzynie 6b gdzie ostatnie przełożenie to nadbieg bo auto osiąga swoje v-max na 5 biegu.
V-max jest na 6 biegu (bez ogranicznika), ale to w sumie bez znaczenia.
--==maly==---- pisze:Zastanawiałem się właśnie czy zastosowanie krótszego mostu w E46 M3 ma sens bo teoretycznie auto najlepiej jedzie między max momentem a max mocą co w E46 oznacza zakres od 5000(max moment) do 7900(max moc).
Na seryjnym dyferencjale po zmianie biegu na następny auto ma około 5400obr/min więc niby ok..
Chyba mylisz przełożenie skrzyni z przełożeniem dyferencjału. Auto będzie jechać w tym samym zakresie obrotów, tyle tylko że będzie szybciej przyspieszać do mniejszych prędkości na każdym z biegów.
--==maly==---- pisze:Teraz pytanie na jakim dyferencjale przyspieszenie będzie najlepsze na 3.91 czy 4.1 czy może jeszcze krótszym chodzi mi o samo przyspieszenie bo tu im krótszy most tym więcej zmian biegów i zastanawiam się gdzie jest ta granica.
Czy są gdzieś jakieś dane albo programy do liczenia tego.
Im krótszy dyfer tym lepsze przyspieszenie. I nie ma tutaj większej filozofii. A zmiana biegów nie ma tu większego znaczenia. Chyba że chodzi Ci o 0-100. W realnym świecie nie ma to znaczenia czy 100 będziesz osiągał na 2 czy 3 biegu.

Moim zdaniem problemem może też być trakcja. Może nie na 3.91 ale na 4.10 może już być problem.
Ostatnio zmieniony śr sty 12, 2011 18:12 przez Maros, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: rypik » śr sty 12, 2011 18:12

--==maly==---- pisze:Czy są gdzieś jakieś dane albo programy do liczenia tego.
Proszę uprzejmie tutaj: http://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html
Pamiętaj, że zmieniając przełożenia - zmieniasz również obciążenia działające na dyfer/łącznik/etc. więc w "nieskończoność" tego robić napewno nie można.

W zależności od tego - po co Ci auto - można kombinować. Do kajtków/TA lepszy krószy choć kosztem pomajtania pałką, do tras chyba jednak ciut dłuższy.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: --==maly==---- » śr sty 12, 2011 19:07

MaRoS pisze:
--==maly==---- pisze:Zastanawiałem się właśnie czy zastosowanie krótszego mostu w E46 M3 ma sens bo teoretycznie auto najlepiej jedzie między max momentem a max mocą co w E46 oznacza zakres od 5000(max moment) do 7900(max moc).
Na seryjnym dyferencjale po zmianie biegu na następny auto ma około 5400obr/min więc niby ok..
Chyba mylisz przełożenie skrzyni z przełożeniem dyferencjału. Auto będzie jechać w tym samym zakresie obrotów, tyle tylko że będzie szybciej przyspieszać do mniejszych prędkości na każdym z biegów..
Racja !! Nie pomyślałem ale faktycznie zakres obrotów zostanie ten sam tylko auto z racji krótszego przełożenia lżej będzie miło przyspieszać.
Kolejne porównanie M3 CSL vs M3 3.91
http://www.youtube.com/watch?v=BZ9mINH4 ... re=related

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: kostek_ja » śr sty 12, 2011 20:17

--==maly==---- pisze:mi się wydaje,że taki 3.91 za bardzo nie będzie przeszkadzał w trasie zwłaszcza,że mamy skrzynie 6b gdzie ostatnie przełożenie to nadbieg bo auto osiąga swoje v-max na 5 biegu.
Zależy z jakimi prędkościami ktoś jeździ w trasie i jaki hałas mu nie przeszkadza. Moim zdaniem M3 od 3tys obrotów zaczyna być głośne, a takie obroty na 6 mamy chyba przy jakiś 120km/h. Powyżej 160 jest już dosyć głośno. Mi to strasznie nie przeszkadza, ale na tresę wolałbym mieć zdecydowanie dłuższy dyfer. Znowu na tor wolałbym sporo krótszy, gdyż 1 szkoda wrzucać (przynajmniej ja mam takie wrażenie że skrzynia na tym cierpi), a czasami 2 to jednak za dużo i wygodniej byłoby jeździć na 3 i 4 zamiast na 2 i 3, ze względu na wygodniejszą i szybszą zmianę biegu.

Biorąc to wszystko pod uwagę seryjny dyfer wydaje się być fajnym kompromisem i ja bym go nie zmieniał :-)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: Venom » śr sty 12, 2011 20:27

Tutaj mysle ze ciekawy watek na ten temat:
viewtopic.php?t=2440
szkoda tylko ze tam nikt nic do powiedzenia nie mial :)

Przyspieszenie auta (oczywiscie w jakims tam uproszeczeniu) tez da sie wyliczyc... a z tych obliczen z mojego tematu wprost widac ile sily napedowej da sie zyskac przez taki zabieg.
Ostatnio zmieniony śr sty 12, 2011 21:01 przez Venom, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: kostek_ja » śr sty 12, 2011 20:46

Venom pisze:szkoda tylko ze tam nikt nic do powiedzenia nie mial :)
Wówczas wyczerpałeś temat :-)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: --==maly==---- » czw sty 13, 2011 02:52

Venom bardzo fajny artykuł dość skomplikowany ale na spokojnie analizując wszystko jest logiczne i bardzo przydatne.
Siłę napędową łatwiej policzyć na pewno niż przyspieszenie bo tu niewiadomą jest czas zmiany biegów chyba,że przyjmiemy jakiś określony czas na każdą zmianę biegu.
Bardzo mnie ciekawią takie wyliczenia przyspieszeń porównując dyfry 4.1 i 3.91 do serii.
Zawszę było by to pomocne w odpowiedzi na pytanie czy warto a jeżeli warto to który bo może się okazać,że np różnica między serią a 3.91 jest znikoma.
Czyste wyliczenie jak wpłynie zmiana dyferencjału z 3.64 na 3.91 lub 4.1 na czas przyspieszenia 0-100 0-200. Wiadomo,że będą to teoretyczne dane bo dojdzie problem trakcji ale np 100-200 powinno być wyliczone w miarę precyzyjnie.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: Maros » czw sty 13, 2011 12:30

Tu masz świetne porównanie seryjnego przełożenia do 4.10.

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=119367

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: --==maly==---- » czw sty 13, 2011 19:42

Link coś mi nie działa może chwilowe problemy.

Edit: Już działa. Dzięki Maros za link pięknie pokazuje to co chciałem widzieć.
Z tego co wyczytałem auto z dyferencjałem 4,1 ma spore problemy z trakcją na starcie ale
mimo wszystko na odcinku +- 450metrów jest 8 metrów z przodu to bardzo duża różnica.
W wyścigu z rolki przewaga była by jeszcze większa stawiam na minimum ok 10m coraz bardziej podoba mi się takie rozwiązanie.
Myślę,że kompromisem będzie 3,91 gdzie trakcja będzie lepsza i dzięki temu wynik powinien być podobny do 4,1 lub ciut gorszy ale minimum około 6 metrów przewagi powinno być a to bardzo dużo jak ktoś lubi wyścigi z pod świateł.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?

Post autor: Pawel_M3GT » pt sty 14, 2011 11:00

Nie ma 4.10 w najwiekszej glowie a taka ma E46 M3. Pozostaje zalozyc 3.91 M5 E34 , ktore jest idealne na ulice lub kupic przelozenie 4.10 w BMW Motorsport ( ok 1500euro )
Gdybys chcial przelozenie 3.91 odezwij sie na PW.
Moim zdaniem najlepsza opcja na poprwe osiagow. W 3.2 E36 zalozylem 3.64 ( seria 3.23 ) i powiem Wam ze to byl najlepszy ruch jaki mozna bylo zrobic. Auto stalo sie duzo zywsze, lepiej zaczelo sie zbierac, roznica kolosalna a i tak polece nim 270. Praktycznie nie przeszkadza to w jezdzie na trasie ( mamy przeciez 6 biegow )

ODPOWIEDZ