Hamulce do M3
Re: Hamulce do M3
Santino, jakby co będę mógł ci pożyczyć/dać zajechane tarcze od CSL'a do przymiarki jak założę nowe hamulce. Powinny przyjść pod koniec miesiąca.
Re: Hamulce do M3
Panowie, temat również dotyczy hamulców: 4 tys km temu wymieniony został kompletny układ hamulcowy w BMW Bawaria w Warszawie, a więc seryjne tarcze i klocki przód i tył, płyn, czujniki, etc. Wyleciałem ostatnio na trase i przy normalnym (nie ostrym) hamowaniu z prędkości 180 km/h do 60 km/h pojawia się bardzo głośne buczenie i bicie na kierownicy. Im bardziej rozgrzane hamulce tym gorzej.
Możliwe, żeby tarcze po tak krótkim czasie uległy skrzywieniu (zwykła jazda po miescie, żadne tam torowe szaleństwa)? A moze klocki jakieś trefne dostałem?
Czy można w takim wypadku liczyć na gwarancję na cześci?
Możliwe, żeby tarcze po tak krótkim czasie uległy skrzywieniu (zwykła jazda po miescie, żadne tam torowe szaleństwa)? A moze klocki jakieś trefne dostałem?
Czy można w takim wypadku liczyć na gwarancję na cześci?
Re: Hamulce do M3
sądzę, ze przegrzałeś tarcze
Myślę , że nie uwzględnią ci gwarancji ale zawsze spróbować warto. Bylem na Nordschleife z kolegą i na jego Z4 seryjne heble zaczęły robić to samo po 2-3 okrążeniach .... BMW nie uznało mu gwarancji pomimo tego, że północna pętla to de facto normalna droga publiczna.

BMW M3 CSL Silber Grey Metallic, P 911 997 GT3 RS 4.0 White, Radical SR4 , Caterham Roadsport, Jaguar F-type and others ;-)
Re: Hamulce do M3
Diabel, a na zimno jest ok? Bo jak tak to zacząłbym od kupienia porządnych klocków.
Ogólnie znawcą nie jestem, ale czytałem że właśnie drgania na kierownicy takie jak u mnie czy u Marosa (w poznaniu i na slicku), czyli tylko jak się porządnie zagrzeją są spowodowane klockami które mają zbyt niską maksymalną temp. pracy. A jak są drgania nawet na zimno to wówczas to kwestia przegrzanych a co za tym idzie skrzywionych tarcz.
Teorie że najsłabszym ogniwem w eMkowych hamulcach są klocki potwierdza fakt że ja i Mateush mieliśmy taki sam setup (przewody w stalowym oplocie, motul rbf i tarcze CSL) ale ja miałem seryjne klocki a Mateush żółte Pagidy. Efekt był taki że moje heble było bardzo łatwo zagrzać na tyle żeby wpadły w wibracje, a Mateush u siebie nie zaobserwował takich objawów.
Ogólnie znawcą nie jestem, ale czytałem że właśnie drgania na kierownicy takie jak u mnie czy u Marosa (w poznaniu i na slicku), czyli tylko jak się porządnie zagrzeją są spowodowane klockami które mają zbyt niską maksymalną temp. pracy. A jak są drgania nawet na zimno to wówczas to kwestia przegrzanych a co za tym idzie skrzywionych tarcz.
Teorie że najsłabszym ogniwem w eMkowych hamulcach są klocki potwierdza fakt że ja i Mateush mieliśmy taki sam setup (przewody w stalowym oplocie, motul rbf i tarcze CSL) ale ja miałem seryjne klocki a Mateush żółte Pagidy. Efekt był taki że moje heble było bardzo łatwo zagrzać na tyle żeby wpadły w wibracje, a Mateush u siebie nie zaobserwował takich objawów.
Re: Hamulce do M3
Na zimno jest ok, nie drgań na kierownicy, ani buczenia. Wystarczy kilka razy porzadnie wyhamować, nagrzać tarcze i już buczą, a kierownica wibruje. Trochę mnie to dziwi, bo generalnie rozumiem, że każde hamulce się nagrzewają od ostrego hamowania i tracą właściwości jak są gorące, ale jeżdże też innymi autami i nigdy tak szybko, przy całkiem normalnej jezdzie po mieście nie udało mi się nagrzać tarcz. A powiedzmy sobie jasno, że hamulce akurat w m3 powinny być lepsze i bardziej wytrzymałe na temperaturę niż np. chociażby w Hondzie Civic.
Byłem w Bawarii, mierzyli tarcze i wyszło odchylenie na lewej 0,03 czyli jeszcze w normie i 0,07 na prawej stronie, czyli poza dopuszczalnym zakresem. Poza tym mówili, że przegrzane. Także tarcze do wymiany obie, bo trzeba parami. Wychodzi, że żywotność ORI tarcz w M3 to 5000 tys. km ! Pytanie, jak jeździć po mieście M3 żeby nie przegrzac tarcz?
Kostek, jakie hamulce polecasz bo to przy tarczach trzeba bedzie wymienic, mimo, że obecne mają tylko 5 tys. km. Chcą za seryjne 630 PLN, ale nie wiem czy to są Textary czy jakieś inne.
Generalnie dziwna sprawa z tymi hamulcami, ciekawe czy po wymianie i kolejnych 5 tys. bedzie podobnie.
Byłem w Bawarii, mierzyli tarcze i wyszło odchylenie na lewej 0,03 czyli jeszcze w normie i 0,07 na prawej stronie, czyli poza dopuszczalnym zakresem. Poza tym mówili, że przegrzane. Także tarcze do wymiany obie, bo trzeba parami. Wychodzi, że żywotność ORI tarcz w M3 to 5000 tys. km ! Pytanie, jak jeździć po mieście M3 żeby nie przegrzac tarcz?
Kostek, jakie hamulce polecasz bo to przy tarczach trzeba bedzie wymienic, mimo, że obecne mają tylko 5 tys. km. Chcą za seryjne 630 PLN, ale nie wiem czy to są Textary czy jakieś inne.
Generalnie dziwna sprawa z tymi hamulcami, ciekawe czy po wymianie i kolejnych 5 tys. bedzie podobnie.
Re: Hamulce do M3
Ciężko mi się na ten temat wypowiadać, gdyż miałem jedynie seryjne (w każdym samochodzie), teraz mam duży zestaw hamulcowy którego jeszcze nie do końca przetestowałem.Diabel pisze:Kostek, jakie hamulce polecasz
Ale z tego co wyczytałem to na twoim miejscu skoro i tak wymieniasz tarcze to poszedłbym w tarcze od CSL'a (chyba że masz 17tki na zimę i nie chcesz zmieniać na 18tki) i do tego np. niebieskie Pagidy (RS421). Myślę że do miasta powinny wysterczać, chociaż ja bym przy okazji zmienił również przewody na takie w stalowym oplocie i płyn na jakiś ciekawszy.
Re: Hamulce do M3
Tarcze może na gwarancji się uda wymienić, także CSL-owe odpadają. Gdzie tego Pagida można dostać w Polsce i czy te klocki są przystosowane do seryjnych tarcz czy do jakiś innych?
Jeśli chodzi o stalowe przewody i lepszy płyn, to na chłopski rozum jeśli zwiększe skuteczność docisku klocków, to bedzie większe grzanie tarcz i znowu sie bedą przegrzewać
Jeśli chodzi o stalowe przewody i lepszy płyn, to na chłopski rozum jeśli zwiększe skuteczność docisku klocków, to bedzie większe grzanie tarcz i znowu sie bedą przegrzewać

Re: Hamulce do M3
Norma.Mialem to samo.Tarcze wystarczaly na ponad 5tys km. a potem dwa mocniejsze hamowania to kiere chcialo wyrwac i strasznie buczalo.Mialem pare szybkich samochodow przed M3 ale takich problemow nie mialem.Zmienilem serie na csl i zero poprawy.
Re: Hamulce do M3
W Polsce nie wiem. Ja kupowałem w Thorney Motorsport i jak na razie z firm tuningowych u których cokolwiek kupowałem ta jest najlepsza jeżeli chodzi o obsługę klienta. Jak coś zepsują, nawet jeżeli chodzi tylko o błędną informację to ładnie z tego wychodzą przyzwoitym rabatem i/lub ewentualną wymianą na poprawne części. Tutaj link do konkretnych klocków:Diabel pisze:Gdzie tego Pagida można dostać w Polsce
http://www.thorneymotorsport.co.uk/prod ... ts_id=4146
Poszukaj, może znajdziesz gdzieś taniej.
Klocek musi pasować do zacisku. Ten który ci zapodałem jest właśnie do seryjnych zacisków M3 e46.Diabel pisze:czy te klocki są przystosowane do seryjnych tarcz czy do jakiś innych?
Akurat to nie ma wpływu na przegrzewanie się tarcz i klocków. Tutaj chodzi o wyeliminowanie miękkiego pedału. Niestety seryjny płyn i przewody szybko się przegrzewają.Diabel pisze:eśli chodzi o stalowe przewody i lepszy płyn, to na chłopski rozum jeśli zwiększe skuteczność docisku klocków, to bedzie większe grzanie tarcz i znowu sie bedą przegrzewać
Chyba że się nie uda, chociaż tego nie życzę.Diabel pisze:arcze może na gwarancji się uda wymienić, także CSL-owe odpadają.
Re: Hamulce do M3
orientuje sie ktos jaka powinna byc minimalna grubosc tarcz z przodu i z tylu??
dzieki
dzieki

Re: Hamulce do M3
Przód 26,4mm
Tył 18,4mm
Tył 18,4mm
Re: Hamulce do M3
dzieki 
daj znac czy juz wymieniales tarcze to mzoe zrobimy jakis wspolny zakup taniej

daj znac czy juz wymieniales tarcze to mzoe zrobimy jakis wspolny zakup taniej

Re: Hamulce do M3
Wymienilem.
Re: Hamulce do M3
Juz to pisalem kiedys na forum ale bez wyraznego oddzewu.
Zblizam sie do wymiany hamulca w swoim aucie. Zastanawiam sie nad klockiem DS2500 do seryjnej tarczy.
Czy ktos z Was testowal taki zestaw?? Obawiam sie ze moze nmie dac jakis super efektow przy seryjnej tarczy, a przy okazji w szybkim tempie ja zluzyc, albo powyginac.
Zblizam sie do wymiany hamulca w swoim aucie. Zastanawiam sie nad klockiem DS2500 do seryjnej tarczy.
Czy ktos z Was testowal taki zestaw?? Obawiam sie ze moze nmie dac jakis super efektow przy seryjnej tarczy, a przy okazji w szybkim tempie ja zluzyc, albo powyginac.
Re: Hamulce do M3
Ja mam DS2000, czyli miększe niż 2500 i jestem niezadowolony. W jeździe miejskiej bierze gorzej niż seria, nie jestem w stanie tak dogrzać klocków żeby zaczęły porządnie brać.Jaqb pisze:Juz to pisalem kiedys na forum ale bez wyraznego oddzewu.
Zblizam sie do wymiany hamulca w swoim aucie. Zastanawiam sie nad klockiem DS2500 do seryjnej tarczy.
Czy ktos z Was testowal taki zestaw?? Obawiam sie ze moze nmie dac jakis super efektow przy seryjnej tarczy, a przy okazji w szybkim tempie ja zluzyc, albo powyginac.
Have a great day,
Maciek