
Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
Tomas_M5, no proszę 

Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
-
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 10:20
- Lokalizacja: Opoczno
Odpowiedź jest prosta
Przede wszystkim M3 jest z tych wszystkich trzech samochodów najlepiej wyposarzone nawet w wersji stock
/jeśli chodzi o subaru to miałem okazje przejechac się do Gdańska i z powrotem to było jakieś 420KM w jedną stronę po 300 trzeba było zrobic raczej dłuższą przerwę na chłodzenie turbiny
Po za tym BMW to tylni napęd nic nie da Ci takiej frajdy jak wejście na torze w zakręt z za mocno przytrzymanym gazem (posiadacze wiedzą o co kaman)
a co do Evo to spalanie wali na kolana,jednak Japońskie smoki istnieją.



Re: Odpowiedź jest prosta
Nie wiem jakie to było subaru, ale w nowszych konstrukcjach (od 2001r) chłodzenie turbiny w zasadzie nie jest wymagane, tzn oczywiście nie należy po grzaniu autostradą zjechać na parking i wyłączyć silnik, ale gdy jedziesz w takiej podróży z Gdańska, wystarczy że postoisz chwilę na światłach w mieście, albo przez moment w korku.FrodoPower pisze:Przede wszystkim M3 jest z tych wszystkich trzech samochodów najlepiej wyposarzone nawet w wersji stock/jeśli chodzi o subaru to miałem okazje przejechac się do Gdańska i z powrotem to było jakieś 420KM w jedną stronę po 300 trzeba było zrobic raczej dłuższą przerwę na chłodzenie turbiny
![]()
Zapewniam cię, że power slide'y w czteronapędówkach są niesamowite, polecam kiedyś spróbować, szczególnie duży fun jest na śniegu.FrodoPower pisze: Po za tym BMW to tylni napęd nic nie da Ci takiej frajdy jak wejście na torze w zakręt z za mocno przytrzymanym gazem (posiadacze wiedzą o co kaman)![]()
Jeździłeś kiedyś Evo, czy przepisujesz tylko to co wyczytałeś w sieci?FrodoPower pisze: a co do Evo to spalanie wali na kolana,jednak Japońskie smoki istnieją.
Evo w codziennej eksploatacji pali mniej niż STi, silniki przeciwsobne są bardziej paliwożerne.
A na torze każdy samochód potrafi dużo spalić.
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
tak, m3 to w ogole nie pali. Ja swojej np. prawie nie tankuje, odkad kupilem zrobilem kilka tysiecy km a tankowalem 2 razy aaaaaaaa no i turbiny nie trzeba chlodzic godzine jak w Subaru czy Evo 

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
shodan, ile takie 350konne EVO pali w rzeczywistości podczas eksploatacji po drogach publicznych? Bo ja w M3 najwyższe spalanie jakie zanotowałem według komputera pokładowego to 16 z jakimś małym hakiem. Nawet policzmy jakieś duże przekłamanie komputera i przyjmijmy 18.shodan pisze:Evo w codziennej eksploatacji pali mniej niż STi, silniki przeciwsobne są bardziej paliwożerne.
A na torze każdy samochód potrafi dużo spalić.
Chociaż w samochodach typu M, EVO, czy STI nie należy rozwodzić się nad spalaniem, ale M3 trzeba przyznać że jak na tą moc to pali bardzo mało.
Jak udostępnisz swoje EVO, to z przyjemnościąpower slide'y w czteronapędówkach są niesamowite, polecam kiedyś spróbować, szczególnie duży fun jest na śniegu.

Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 23:17 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
moje wedlug komputera tez pokazuje 16, co z tego skoro o zrobieniu 100km na 16 litrach moge pomazyc?
no chyba ze bede sie toczyl 


Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
kosiniak, serią prawie nie jeździłeś, a kompresor to inna bajka.
Ostatnio jak porównywałem jak się mają wskazania kompa do realnego spalania to komp pokazywał 13,7 a realne (przynajmniej według licznika stacji benzynowej) to 14,5.
Ostatnio jak porównywałem jak się mają wskazania kompa do realnego spalania to komp pokazywał 13,7 a realne (przynajmniej według licznika stacji benzynowej) to 14,5.
Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
fakt seria palila srednio ok 14-15l. Ja mowie jednak o wskazaniach komputera a realnym spalaniu 

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
Mi realnie M3 pali średnio ok 12L.
Wiem bo zazwyczaj tankuję do pełna i sam to przeliczam. Komputer pokazuje 11,8.
30% miasto w dużych korkach 70% trasa mniej więcej.
Wiem bo zazwyczaj tankuję do pełna i sam to przeliczam. Komputer pokazuje 11,8.
30% miasto w dużych korkach 70% trasa mniej więcej.
Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
Po drogach publicznych - bardzo zależy od stylu jazdy, bardziej niż przy silnikach wolnossących.kostek_ja pisze: shodan, ile takie 350konne EVO pali w rzeczywistości podczas eksploatacji po drogach publicznych? Bo ja w M3 najwyższe spalanie jakie zanotowałem według komputera pokładowego to 16 z jakimś małym hakiem. Nawet policzmy jakieś duże przekłamanie komputera i przyjmijmy 18.
Na trasie gdy jedzie się bez dużego doładowania i tak do 180 km/h pali ok 10-12, w mieście przy normalnej jeździe, stanie w korkach itd ok 15. Oczywiście znajdą się i tacy którym pali mniej, jak i tacy, którzy nie schodzą poniżej 20-tu, wszystko zależy od tego jak się ciśnie.
Aha, no i lać trzeba min. Pb98.
Mało to rzecz względna, zależy od punktu widzeniakostek_ja pisze: Chociaż w samochodach typu M, EVO, czy STI nie należy rozwodzić się nad spalaniem, ale M3 trzeba przyznać że jak na tą moc to pali bardzo mało.

Ha, możemy się kiedyś wybrać na bemowo w zimie, tylko nie wiem, czy M3 dałoby radę nawet wjechać na tor po którym śmigamy (często przejeżdża się przez kopny śnieg), nie mówiąc o powalczeniu na oblodzonym torze ze śnieżnymi bandamikostek_ja pisze: Jak udostępnisz swoje EVO, to z przyjemnością

Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
podpowiedz co trzeba robić żeby osiągnąć takie spalanie? Jakbym delikatnie nie jeździł to nie uda mi się zejść poniżej 15, seriąshodan pisze: Na trasie gdy jedzie się bez dużego doładowania i tak do 180 km/h pali ok 10-12, w mieście przy normalnej jeździe,

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
Serie są zazwyczaj przelewane, więc udaj się na strojenie anywayK. pisze:podpowiedz co trzeba robić żeby osiągnąć takie spalanie? Jakbym delikatnie nie jeździł to nie uda mi się zejść poniżej 15, seriąshodan pisze: Na trasie gdy jedzie się bez dużego doładowania i tak do 180 km/h pali ok 10-12, w mieście przy normalnej jeździe,

A żeby uzyskać takie spalanie trzeba jechać płynnie w miarę stałą prędkością na podciśnieniu, czyli unikając ładowania - potrzebujesz do tego wskaźnik boostu.
Na trasie bez problemu można lecieć równo 140-150 na podciśnieniu, wtedy pali ok 12 litrów, czyli powinieneś przejechać na 48 litrach ok 400 km.
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
idzik mógłby coś na ten temat powiedziećshodan pisze:czyli powinieneś przejechać na 48 litrach ok 400 km.
trasa Wawa - Poznań - 3 tankowania (EVO oczywiście)
dla porównania Maros swoją M3 z kompresorem o wyższej mocy przejechał ten sam odcinek na 1 baku
i z takimi samymi prędkościami, bo jechaliśmy razem z idzikiem
Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
Krystian, chcesz powiedzieć, że spaliłeś 150 litrów paliwa na odcinku 300 km jadąc w ruchu publicznym? To wychodzi ok 50L/100 km.
Są 3 możliwości: albo się pomyliłeś w liczeniu tych tankowań, albo ściemniasz, albo jechałeś jak wariat
Aha, jest jeszcze czwarta opcja
masz coś bardzo popsute w aucie.
Są 3 możliwości: albo się pomyliłeś w liczeniu tych tankowań, albo ściemniasz, albo jechałeś jak wariat


Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?
Raczej chodziło o to, że tankowanie w Wawie przy wyjeździe, dotankowanie w Strykowie, żeby na autostradzie starczyło i przed Poznaniem jednak nie starczyło 
