Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
shodan
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 03, 2010 18:56
Lokalizacja: W-wa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: shodan » wt cze 08, 2010 22:16

Tomas_M5, no proszę  :-)
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS

FrodoPower
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 10:20
Lokalizacja: Opoczno

Odpowiedź jest prosta

Post autor: FrodoPower » ndz cze 27, 2010 10:44

Przede wszystkim M3 jest z tych wszystkich trzech samochodów najlepiej wyposarzone nawet w wersji stock :wink: /jeśli chodzi o subaru to miałem okazje przejechac się do Gdańska i z powrotem to było jakieś 420KM w jedną stronę po 300 trzeba było zrobic raczej dłuższą przerwę na chłodzenie turbiny :roll: Po za tym BMW to tylni napęd nic nie da Ci takiej frajdy jak wejście na torze w zakręt z za mocno przytrzymanym gazem (posiadacze wiedzą o co kaman) :-P a co do Evo to spalanie wali na kolana,jednak Japońskie smoki istnieją.

Awatar użytkownika
shodan
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 03, 2010 18:56
Lokalizacja: W-wa

Re: Odpowiedź jest prosta

Post autor: shodan » ndz cze 27, 2010 22:00

FrodoPower pisze:Przede wszystkim M3 jest z tych wszystkich trzech samochodów najlepiej wyposarzone nawet w wersji stock :wink: /jeśli chodzi o subaru to miałem okazje przejechac się do Gdańska i z powrotem to było jakieś 420KM w jedną stronę po 300 trzeba było zrobic raczej dłuższą przerwę na chłodzenie turbiny :roll:
Nie wiem jakie to było subaru, ale w nowszych konstrukcjach (od 2001r) chłodzenie turbiny w zasadzie nie jest wymagane, tzn oczywiście nie należy po grzaniu autostradą zjechać na parking i wyłączyć silnik, ale gdy jedziesz w takiej podróży z Gdańska, wystarczy że postoisz chwilę na światłach w mieście, albo przez moment w korku.
FrodoPower pisze: Po za tym BMW to tylni napęd nic nie da Ci takiej frajdy jak wejście na torze w zakręt z za mocno przytrzymanym gazem (posiadacze wiedzą o co kaman) :-P
Zapewniam cię, że power slide'y w czteronapędówkach są niesamowite, polecam kiedyś spróbować, szczególnie duży fun jest na śniegu.
FrodoPower pisze: a co do Evo to spalanie wali na kolana,jednak Japońskie smoki istnieją.
Jeździłeś kiedyś Evo, czy przepisujesz tylko to co wyczytałeś w sieci?
Evo w codziennej eksploatacji pali mniej niż STi, silniki przeciwsobne są bardziej paliwożerne.
A na torze każdy samochód potrafi dużo spalić.
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS

kosiniak

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: kosiniak » ndz cze 27, 2010 22:39

tak, m3 to w ogole nie pali. Ja swojej np. prawie nie tankuje, odkad kupilem zrobilem kilka tysiecy km a tankowalem 2 razy aaaaaaaa no i turbiny nie trzeba chlodzic godzine jak w Subaru czy Evo :wink:

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: kostek_ja » ndz cze 27, 2010 23:09

shodan pisze:Evo w codziennej eksploatacji pali mniej niż STi, silniki przeciwsobne są bardziej paliwożerne.
A na torze każdy samochód potrafi dużo spalić.
shodan, ile takie 350konne EVO pali w rzeczywistości podczas eksploatacji po drogach publicznych? Bo ja w M3 najwyższe spalanie jakie zanotowałem według komputera pokładowego to 16 z jakimś małym hakiem. Nawet policzmy jakieś duże przekłamanie komputera i przyjmijmy 18.

Chociaż w samochodach typu M, EVO, czy STI nie należy rozwodzić się nad spalaniem, ale M3 trzeba przyznać że jak na tą moc to pali bardzo mało.
power slide'y w czteronapędówkach są niesamowite, polecam kiedyś spróbować, szczególnie duży fun jest na śniegu.
Jak udostępnisz swoje EVO, to z przyjemnością :mrgreen:
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 23:17 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

kosiniak

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: kosiniak » ndz cze 27, 2010 23:11

moje wedlug komputera tez pokazuje 16, co z tego skoro o zrobieniu 100km na 16 litrach moge pomazyc? :) no chyba ze bede sie toczyl :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: kostek_ja » ndz cze 27, 2010 23:18

kosiniak, serią prawie nie jeździłeś, a kompresor to inna bajka.

Ostatnio jak porównywałem jak się mają wskazania kompa do realnego spalania to komp pokazywał 13,7 a realne (przynajmniej według licznika stacji benzynowej) to 14,5.

kosiniak

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: kosiniak » ndz cze 27, 2010 23:22

fakt seria palila srednio ok 14-15l. Ja mowie jednak o wskazaniach komputera a realnym spalaniu :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: --==maly==---- » pn cze 28, 2010 00:41

Mi realnie M3 pali średnio ok 12L.
Wiem bo zazwyczaj tankuję do pełna i sam to przeliczam. Komputer pokazuje 11,8.
30% miasto w dużych korkach 70% trasa mniej więcej.

Awatar użytkownika
shodan
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 03, 2010 18:56
Lokalizacja: W-wa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: shodan » czw lip 01, 2010 22:42

kostek_ja pisze: shodan, ile takie 350konne EVO pali w rzeczywistości podczas eksploatacji po drogach publicznych? Bo ja w M3 najwyższe spalanie jakie zanotowałem według komputera pokładowego to 16 z jakimś małym hakiem. Nawet policzmy jakieś duże przekłamanie komputera i przyjmijmy 18.
Po drogach publicznych - bardzo zależy od stylu jazdy, bardziej niż przy silnikach wolnossących.
Na trasie gdy jedzie się bez dużego doładowania i tak do 180 km/h pali ok 10-12, w mieście przy normalnej jeździe, stanie w korkach itd ok 15. Oczywiście znajdą się i tacy którym pali mniej, jak i tacy, którzy nie schodzą poniżej 20-tu, wszystko zależy od tego jak się ciśnie.

Aha, no i lać trzeba min. Pb98.
kostek_ja pisze: Chociaż w samochodach typu M, EVO, czy STI nie należy rozwodzić się nad spalaniem, ale M3 trzeba przyznać że jak na tą moc to pali bardzo mało.
Mało to rzecz względna, zależy od punktu widzenia :-)
kostek_ja pisze: Jak udostępnisz swoje EVO, to z przyjemnością :mrgreen:
Ha, możemy się kiedyś wybrać na bemowo w zimie, tylko nie wiem, czy M3 dałoby radę nawet wjechać na tor po którym śmigamy (często przejeżdża się przez kopny śnieg), nie mówiąc o powalczeniu na oblodzonym torze ze śnieżnymi bandami :-D
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS

K.
Posty: 33
Rejestracja: wt lut 19, 2008 01:26
Auto: 135i

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: K. » pt lip 02, 2010 09:50

shodan pisze: Na trasie gdy jedzie się bez dużego doładowania i tak do 180 km/h pali ok 10-12, w mieście przy normalnej jeździe,
podpowiedz co trzeba robić żeby osiągnąć takie spalanie? Jakbym delikatnie nie jeździł to nie uda mi się zejść poniżej 15, serią :)

Awatar użytkownika
shodan
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 03, 2010 18:56
Lokalizacja: W-wa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: shodan » pt lip 02, 2010 10:51

K. pisze:
shodan pisze: Na trasie gdy jedzie się bez dużego doładowania i tak do 180 km/h pali ok 10-12, w mieście przy normalnej jeździe,
podpowiedz co trzeba robić żeby osiągnąć takie spalanie? Jakbym delikatnie nie jeździł to nie uda mi się zejść poniżej 15, serią :)
Serie są zazwyczaj przelewane, więc udaj się na strojenie anyway ;)
A żeby uzyskać takie spalanie trzeba jechać płynnie w miarę stałą prędkością na podciśnieniu, czyli unikając ładowania - potrzebujesz do tego wskaźnik boostu.

Na trasie bez problemu można lecieć równo 140-150 na podciśnieniu, wtedy pali ok 12 litrów, czyli powinieneś przejechać na 48 litrach ok 400 km.
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Krystian » pt lip 02, 2010 22:36

shodan pisze:czyli powinieneś przejechać na 48 litrach ok 400 km.
idzik mógłby coś na ten temat powiedzieć
trasa Wawa - Poznań - 3 tankowania (EVO oczywiście)
dla porównania Maros swoją M3 z kompresorem o wyższej mocy przejechał ten sam odcinek na 1 baku
i z takimi samymi prędkościami, bo jechaliśmy razem z idzikiem

Awatar użytkownika
shodan
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 03, 2010 18:56
Lokalizacja: W-wa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: shodan » pt lip 02, 2010 22:52

Krystian, chcesz powiedzieć, że spaliłeś 150 litrów paliwa na odcinku 300 km jadąc w ruchu publicznym? To wychodzi ok 50L/100 km.

Są 3 możliwości: albo się pomyliłeś w liczeniu tych tankowań, albo ściemniasz, albo jechałeś jak wariat :twisted: Aha, jest jeszcze czwarta opcja -> masz coś bardzo popsute w aucie.
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Bombel » pt lip 02, 2010 22:56

Raczej chodziło o to, że tankowanie w Wawie przy wyjeździe, dotankowanie w Strykowie, żeby na autostradzie starczyło i przed Poznaniem jednak nie starczyło ;)

ODPOWIEDZ