MaRoS's E46 M3

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: --==maly==---- » pt kwie 30, 2010 15:28

A może właśnie ten kawałek świecy rozpoczął zagładę?
Uszkodzona świeca nie była na 1 cylindrze czasem?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pt kwie 30, 2010 16:08

Śladów walającej się świecy po cylindrze nie ma...

Zakładam teraz 6 kanałowe EGT. Może też czujnik stuku ale to jeszcze zobacze.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Konrad95x » pt kwie 30, 2010 17:41

nie kumam...Maros czy obecny program przyjmuje impuls z czujników stukowych, bo nadtopione tłoki mogą być chyba tylko efektem spalania stukowego... ale w takie czujniki twoje auto jest wyposażone ??
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » pt kwie 30, 2010 21:37

Koszy takiego czujnika to 650$
http://www.chiefaircraft.com/airsec/Air ... l-EGT.html
Masz może jakiś konkretny na oku?
Wiem że użytkownik na racingforum Quaki kiedyś zaprojektował takie urządzenie nawet pod 8 termopar więc może i by zrobił taki
Czy koleś z Danii skasował Ciebie w takim wypadku za strojenie?
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pt kwie 30, 2010 23:23

No są w eMce czujniki spalania stukowego a co się z nimi dzieje podczas strojenia to nie wiem. Możliwe że wykryły spalanie stukowe i cofnęły zapłon, ale mogło to nic nie dać. Nie wiem...

Mario, centralke już kupiłem o taką: http://skleplotniczy.pl/s...products_id=282
Potrzebuje jeszcze 6 termopar...

Za strojenie to my byliśmy już dawno rozliczeni. Projekt się przeciągnął o prawie rok... nie będę wchodził w szczegóły, ale licze na chociaż cześciowe pokrycie kosztów naprawy.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » sob maja 01, 2010 16:42

Teraz pytanie jakiej sondy AFR używaliście i gdzie była zamontowana?
EGT nie było więc jeżeli sonda pokazywała wysokie 11 to mógł to być zły odczyt sondy skoro tłoki spłynęły.
Ile wynosi koszt nowych kutych tłoków?
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Marcin_Os » sob maja 01, 2010 17:33

Jak "poszło" więcej cylindrów, to nie jest to napewno wina świec tylko strojenia. Innego wytłumaczenia nie widzę.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: --==maly==---- » sob maja 01, 2010 20:08

Marcin_Os pisze:Jak "poszło" więcej cylindrów, to nie jest to napewno wina świec tylko strojenia. Innego wytłumaczenia nie widzę.
Marcin nie do końca.
Ja miałem taki przypadek kiedyś w silniku M54,że z elektronicznej przepustnicy przy jej montażu wypadł taki metalowy bolczyk czego montując nie zauważyliśmy po odpaleniu silnik go zassał i zaczął wariować potem pół dnia chodził normalnie tylko czasem jeden zawór stukał później było coraz gorzej auto nie miało mocy jak się okazało po rozebraniu bolec wpadł na 1 cylinder gdzie narobił najwięcej śladów potem przeskakiwał do kolejnych aż do 5 tylko 6 był nie ruszony reszta tłoków obtłuczona i zawory podgięte.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Venom » sob maja 01, 2010 21:43

--==maly==---- pisze:
Marcin_Os pisze:Jak "poszło" więcej cylindrów, to nie jest to napewno wina świec tylko strojenia. Innego wytłumaczenia nie widzę.
Marcin nie do końca.
Ja miałem taki przypadek kiedyś w silniku M54,że z elektronicznej przepustnicy przy jej montażu wypadł taki metalowy bolczyk czego montując nie zauważyliśmy po odpaleniu silnik go zassał i zaczął wariować potem pół dnia chodził normalnie tylko czasem jeden zawór stukał później było coraz gorzej auto nie miało mocy jak się okazało po rozebraniu bolec wpadł na 1 cylinder gdzie narobił najwięcej śladów potem przeskakiwał do kolejnych aż do 5 tylko 6 był nie ruszony reszta tłoków obtłuczona i zawory podgięte.
A ze tak zapytam, jakim prawem niby bolczyk przeskoczyl do innego cylindra?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: --==maly==---- » sob maja 01, 2010 21:59

Szczerze mówiąc nie myślałem o tym ale prawdopodobnie tak jak wpadło czyli kolektorem dolotowym.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » sob maja 01, 2010 22:51

Bez jaj Panowie to nie wina świecy.
M3 ma 6 przepustnic i raczej takie przeskakiwanie po pierwsze nie jest zbytnio możliwe.
Tłoki spłynęły prawdopodobnie od złego strojenia i braku EGT jako dodatkowego zabezpieczenia podczas strojenia.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Marcin_Os » sob maja 01, 2010 22:53

--==maly==---- pisze:Szczerze mówiąc nie myślałem o tym ale prawdopodobnie tak jak wpadło czyli kolektorem dolotowym.
To raczej nie możliwe żeby coś podczas ssania wydostało się z cylindra.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » ndz maja 02, 2010 00:54

Zdecydowanie wina strojenia. Tego nie da się zaprzeczyć. Ale pytanie brzmi co poszło nie tak skloro zbiorczy AFR był dobry. Jeśli było za gorąco na 5 cylindrach to AFR zbiorczy powinien być za wysoki. I dlaczego im dalej pierwszego cylindra tym mniejsze szkody?? Czyżby kolektor dolotowy?

p.s. mam czujnik AFRu na kolektorze.

XXX
Posty: 50
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 14:34
Lokalizacja: WaWa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: XXX » ndz lip 25, 2010 12:25

Co tam nowego z autkiem ? :smile:

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » ndz sie 01, 2010 13:57

Silnik się składa, niestety nie wyrobiłem się na początek sierpnia jak początkowo zakładałem, ale to raczej normalne że przy tego typu rzeczach są obsuwy. Wszystkie części są, trzeba poskładać, dotrzeć i jeździć :)

ODPOWIEDZ