MaRoS's E46 M3
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MaRoS's E46 M3
A może właśnie ten kawałek świecy rozpoczął zagładę?
Uszkodzona świeca nie była na 1 cylindrze czasem?
Uszkodzona świeca nie była na 1 cylindrze czasem?
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Śladów walającej się świecy po cylindrze nie ma...
Zakładam teraz 6 kanałowe EGT. Może też czujnik stuku ale to jeszcze zobacze.
Zakładam teraz 6 kanałowe EGT. Może też czujnik stuku ale to jeszcze zobacze.
Re: MaRoS's E46 M3
nie kumam...Maros czy obecny program przyjmuje impuls z czujników stukowych, bo nadtopione tłoki mogą być chyba tylko efektem spalania stukowego... ale w takie czujniki twoje auto jest wyposażone ??
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MaRoS's E46 M3
Koszy takiego czujnika to 650$
http://www.chiefaircraft.com/airsec/Air ... l-EGT.html
Masz może jakiś konkretny na oku?
Wiem że użytkownik na racingforum Quaki kiedyś zaprojektował takie urządzenie nawet pod 8 termopar więc może i by zrobił taki
Czy koleś z Danii skasował Ciebie w takim wypadku za strojenie?
http://www.chiefaircraft.com/airsec/Air ... l-EGT.html
Masz może jakiś konkretny na oku?
Wiem że użytkownik na racingforum Quaki kiedyś zaprojektował takie urządzenie nawet pod 8 termopar więc może i by zrobił taki
Czy koleś z Danii skasował Ciebie w takim wypadku za strojenie?
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
No są w eMce czujniki spalania stukowego a co się z nimi dzieje podczas strojenia to nie wiem. Możliwe że wykryły spalanie stukowe i cofnęły zapłon, ale mogło to nic nie dać. Nie wiem...
Mario, centralke już kupiłem o taką: http://skleplotniczy.pl/s...products_id=282
Potrzebuje jeszcze 6 termopar...
Za strojenie to my byliśmy już dawno rozliczeni. Projekt się przeciągnął o prawie rok... nie będę wchodził w szczegóły, ale licze na chociaż cześciowe pokrycie kosztów naprawy.
Mario, centralke już kupiłem o taką: http://skleplotniczy.pl/s...products_id=282
Potrzebuje jeszcze 6 termopar...
Za strojenie to my byliśmy już dawno rozliczeni. Projekt się przeciągnął o prawie rok... nie będę wchodził w szczegóły, ale licze na chociaż cześciowe pokrycie kosztów naprawy.
Re: MaRoS's E46 M3
Teraz pytanie jakiej sondy AFR używaliście i gdzie była zamontowana?
EGT nie było więc jeżeli sonda pokazywała wysokie 11 to mógł to być zły odczyt sondy skoro tłoki spłynęły.
Ile wynosi koszt nowych kutych tłoków?
EGT nie było więc jeżeli sonda pokazywała wysokie 11 to mógł to być zły odczyt sondy skoro tłoki spłynęły.
Ile wynosi koszt nowych kutych tłoków?
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: MaRoS's E46 M3
Jak "poszło" więcej cylindrów, to nie jest to napewno wina świec tylko strojenia. Innego wytłumaczenia nie widzę.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MaRoS's E46 M3
Marcin nie do końca.Marcin_Os pisze:Jak "poszło" więcej cylindrów, to nie jest to napewno wina świec tylko strojenia. Innego wytłumaczenia nie widzę.
Ja miałem taki przypadek kiedyś w silniku M54,że z elektronicznej przepustnicy przy jej montażu wypadł taki metalowy bolczyk czego montując nie zauważyliśmy po odpaleniu silnik go zassał i zaczął wariować potem pół dnia chodził normalnie tylko czasem jeden zawór stukał później było coraz gorzej auto nie miało mocy jak się okazało po rozebraniu bolec wpadł na 1 cylinder gdzie narobił najwięcej śladów potem przeskakiwał do kolejnych aż do 5 tylko 6 był nie ruszony reszta tłoków obtłuczona i zawory podgięte.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
A ze tak zapytam, jakim prawem niby bolczyk przeskoczyl do innego cylindra?--==maly==---- pisze:Marcin nie do końca.Marcin_Os pisze:Jak "poszło" więcej cylindrów, to nie jest to napewno wina świec tylko strojenia. Innego wytłumaczenia nie widzę.
Ja miałem taki przypadek kiedyś w silniku M54,że z elektronicznej przepustnicy przy jej montażu wypadł taki metalowy bolczyk czego montując nie zauważyliśmy po odpaleniu silnik go zassał i zaczął wariować potem pół dnia chodził normalnie tylko czasem jeden zawór stukał później było coraz gorzej auto nie miało mocy jak się okazało po rozebraniu bolec wpadł na 1 cylinder gdzie narobił najwięcej śladów potem przeskakiwał do kolejnych aż do 5 tylko 6 był nie ruszony reszta tłoków obtłuczona i zawory podgięte.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MaRoS's E46 M3
Szczerze mówiąc nie myślałem o tym ale prawdopodobnie tak jak wpadło czyli kolektorem dolotowym.
Re: MaRoS's E46 M3
Bez jaj Panowie to nie wina świecy.
M3 ma 6 przepustnic i raczej takie przeskakiwanie po pierwsze nie jest zbytnio możliwe.
Tłoki spłynęły prawdopodobnie od złego strojenia i braku EGT jako dodatkowego zabezpieczenia podczas strojenia.
M3 ma 6 przepustnic i raczej takie przeskakiwanie po pierwsze nie jest zbytnio możliwe.
Tłoki spłynęły prawdopodobnie od złego strojenia i braku EGT jako dodatkowego zabezpieczenia podczas strojenia.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: MaRoS's E46 M3
To raczej nie możliwe żeby coś podczas ssania wydostało się z cylindra.--==maly==---- pisze:Szczerze mówiąc nie myślałem o tym ale prawdopodobnie tak jak wpadło czyli kolektorem dolotowym.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Zdecydowanie wina strojenia. Tego nie da się zaprzeczyć. Ale pytanie brzmi co poszło nie tak skloro zbiorczy AFR był dobry. Jeśli było za gorąco na 5 cylindrach to AFR zbiorczy powinien być za wysoki. I dlaczego im dalej pierwszego cylindra tym mniejsze szkody?? Czyżby kolektor dolotowy?
p.s. mam czujnik AFRu na kolektorze.
p.s. mam czujnik AFRu na kolektorze.
Re: MaRoS's E46 M3
Co tam nowego z autkiem ? 

- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Silnik się składa, niestety nie wyrobiłem się na początek sierpnia jak początkowo zakładałem, ale to raczej normalne że przy tego typu rzeczach są obsuwy. Wszystkie części są, trzeba poskładać, dotrzeć i jeździć 
