MaRoS's E46 M3

kosiniak

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: kosiniak » czw lut 04, 2010 18:10

zima to niestety zaskoczyla wszystkich, nie doczytalem wyraznie :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: kostek_ja » czw kwie 08, 2010 18:40

Próbowałeś może takich wynalazków:
http://www.millersoils.pl/shop/millers- ... p-105.html
http://www.motul.pl/index.php?id=107

Może by pomogło na to przegrzewanie.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » czw kwie 08, 2010 19:34

Próbowałem kiedyś czegoś co się nazywa ... nie pamiętam już jak, ale polecane było na różnego rodzaju forach. Ogólnie rzecz biorąc nie rozwiąże to problemu, może jedynie troszeczkę pomóc.

kosiniak

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: kosiniak » ndz kwie 11, 2010 19:57

a co, dalej ci sie grzeje?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » ndz kwie 11, 2010 22:54

Tak, ale odczuwalne jest to tylko na torze. Na ulicy tylko jak jest naprawde gorąco i się zapindala dłuższy czas.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » sob kwie 24, 2010 11:24

No dobra, auto w końcu dostało nowe wałki i zostało finalnie wystrojone. Niestety nie obyło się bez problemów. Podczas strojenia, stopiła się jedna świeca i kawałek odpadł. Nie wiadomo jakie są szkody, ale szczęście w nieszczęściu auto jeździ i nawet nie czuć żeby coś było nie tak.

Natomiast kolejnym problemem jest unosząca się głowica na wyższych biegach. Auto wyraznie traci moc i niewiele już trzeba żeby wydmuchać uszczelkę. Unosząca się głowica tłumaczyłaby problemy z przegrzewaniem się auta na torze. Musze jak najszybciej zmienić śruby głowicy i auto powinno zapierdalać.

A zrysowanym tłokiem i cylindrem zajmę się po sezonie.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Konrad95x » sob kwie 24, 2010 11:52

No to gratulejszyn!

Z jakiego materiału masz denka tłoków? Miałem do czynienia z identycznym zjawiskiem ale w innym silniku wysokoobrotowym (nadtopienie świecy i ubetek materiału). Rezultat był taki ,że kawałek elektrody wtopił się w tłok, w żaden sposób nie wpłynęło to na eksplaatacje pieca.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » sob kwie 24, 2010 22:30

Gdzie auto było strojone?
Czy ktoś z chłopaków z PL był przy strojeniu i podpatrzył jak to robią Duńczycy :)
Ile KM udało się wycisnać.
Napisz coś więcej o samym strojeniu M3 bo jak widać to nadal u nas egzotyka.
Pozdrawiam.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » ndz kwie 25, 2010 00:25

Jeździliśmy po Sierkierkowskim a potem na po Puławskiej. Generalnie to odbywało się to na podstawie odczytów AFRu i wiedzy tunera.

Ile KM to nie wiem i pewnie jakiś czas się nie dowiem, bo pojechałem potestować auto przed jutrzejszym mtrackiem. Idea była "jak ma coś jebnąć to lepiej teraz w Wawie niż w Ułężu"... no i jebneło. Nie wiem co, ale wygląda na to że jakiś zawór. Auto chodziło na 5 garach i pojawił się dym z odmy. Jest w warsztacie i czapa pójdzie w poniedziałek do góry i zobaczymy co ten kawałek świecy tam jednak nawyprawiał...

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Idzik » ndz kwie 25, 2010 07:43

Uuuuu szkoda, bo było już tak blisko. No ale może się okazać, że straty nie są wielkie i złożysz to od razu na mocniejszych śrubach.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » ndz kwie 25, 2010 22:33

I na jakim AFR auto jeździ?
EGT rozumiem że nie sprawdzaliscie.
Dobrze że udało sie wystroić auto przed awarią.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: kostek_ja » ndz kwie 25, 2010 22:36

Dobrze że udało sie wystroić auto przed awarią.
Pytanie tylko brzmi czy to nie strojenie było przyczyną awarii.

MaRoS, jaki masz stopień sprężania?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pn kwie 26, 2010 10:40

AFR to wysokie 11.
EGT nie sprawdzaliśmy i to był błąd. Musze założyć sobie EGT na każdy cylinder i wtedy nie ma ch..., musi być wszystko dobrze.

Napewno strojenie było przyczyną awarii, bo było na próbe + 50KM, dwa ciśnięcia i zostały zdjęte bo to za dużo było. No ale podejżewam że to wtedy świeca się stopiła.

Stopień sprężania jest obniżony ale nie wiem dokładnie jaki.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » pn kwie 26, 2010 13:45

Czyli żeby podniesć to 50KM to zmieniałeś kółko kompresora na mniejsze?
Jak AFR był na wysokim 11 to raczej EGT było prawidłowe.
Pewnie że najlepszym rowiącaniem jest wpięcie 6- termopar w kolektor ale czy masz urzędzenie które będzie robiło odczyt i wywali alarmem jak EGT przekroczy "normę"
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pn kwie 26, 2010 14:12

Nie mam, ale wychodzi na to że muszę zainwestować...

Nie, doładowanie było to samo, samym paliwem i regulacją vanosa tyle doszło. No ale jak się potem okazało to było za dużo.

A może wszystko było git tylko świeca była wadliwa... cholera wie, teraz i tak już po ptokach.

ODPOWIEDZ