
MaRoS's E46 M3
Re: MaRoS's E46 M3
Próbowałeś może takich wynalazków:
http://www.millersoils.pl/shop/millers- ... p-105.html
http://www.motul.pl/index.php?id=107
Może by pomogło na to przegrzewanie.
http://www.millersoils.pl/shop/millers- ... p-105.html
http://www.motul.pl/index.php?id=107
Może by pomogło na to przegrzewanie.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Próbowałem kiedyś czegoś co się nazywa ... nie pamiętam już jak, ale polecane było na różnego rodzaju forach. Ogólnie rzecz biorąc nie rozwiąże to problemu, może jedynie troszeczkę pomóc.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Tak, ale odczuwalne jest to tylko na torze. Na ulicy tylko jak jest naprawde gorąco i się zapindala dłuższy czas.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
No dobra, auto w końcu dostało nowe wałki i zostało finalnie wystrojone. Niestety nie obyło się bez problemów. Podczas strojenia, stopiła się jedna świeca i kawałek odpadł. Nie wiadomo jakie są szkody, ale szczęście w nieszczęściu auto jeździ i nawet nie czuć żeby coś było nie tak.
Natomiast kolejnym problemem jest unosząca się głowica na wyższych biegach. Auto wyraznie traci moc i niewiele już trzeba żeby wydmuchać uszczelkę. Unosząca się głowica tłumaczyłaby problemy z przegrzewaniem się auta na torze. Musze jak najszybciej zmienić śruby głowicy i auto powinno zapierdalać.
A zrysowanym tłokiem i cylindrem zajmę się po sezonie.
Natomiast kolejnym problemem jest unosząca się głowica na wyższych biegach. Auto wyraznie traci moc i niewiele już trzeba żeby wydmuchać uszczelkę. Unosząca się głowica tłumaczyłaby problemy z przegrzewaniem się auta na torze. Musze jak najszybciej zmienić śruby głowicy i auto powinno zapierdalać.
A zrysowanym tłokiem i cylindrem zajmę się po sezonie.
Re: MaRoS's E46 M3
No to gratulejszyn!
Z jakiego materiału masz denka tłoków? Miałem do czynienia z identycznym zjawiskiem ale w innym silniku wysokoobrotowym (nadtopienie świecy i ubetek materiału). Rezultat był taki ,że kawałek elektrody wtopił się w tłok, w żaden sposób nie wpłynęło to na eksplaatacje pieca.
Z jakiego materiału masz denka tłoków? Miałem do czynienia z identycznym zjawiskiem ale w innym silniku wysokoobrotowym (nadtopienie świecy i ubetek materiału). Rezultat był taki ,że kawałek elektrody wtopił się w tłok, w żaden sposób nie wpłynęło to na eksplaatacje pieca.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MaRoS's E46 M3
Gdzie auto było strojone?
Czy ktoś z chłopaków z PL był przy strojeniu i podpatrzył jak to robią Duńczycy
Ile KM udało się wycisnać.
Napisz coś więcej o samym strojeniu M3 bo jak widać to nadal u nas egzotyka.
Pozdrawiam.
Czy ktoś z chłopaków z PL był przy strojeniu i podpatrzył jak to robią Duńczycy

Ile KM udało się wycisnać.
Napisz coś więcej o samym strojeniu M3 bo jak widać to nadal u nas egzotyka.
Pozdrawiam.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Jeździliśmy po Sierkierkowskim a potem na po Puławskiej. Generalnie to odbywało się to na podstawie odczytów AFRu i wiedzy tunera.
Ile KM to nie wiem i pewnie jakiś czas się nie dowiem, bo pojechałem potestować auto przed jutrzejszym mtrackiem. Idea była "jak ma coś jebnąć to lepiej teraz w Wawie niż w Ułężu"... no i jebneło. Nie wiem co, ale wygląda na to że jakiś zawór. Auto chodziło na 5 garach i pojawił się dym z odmy. Jest w warsztacie i czapa pójdzie w poniedziałek do góry i zobaczymy co ten kawałek świecy tam jednak nawyprawiał...
Ile KM to nie wiem i pewnie jakiś czas się nie dowiem, bo pojechałem potestować auto przed jutrzejszym mtrackiem. Idea była "jak ma coś jebnąć to lepiej teraz w Wawie niż w Ułężu"... no i jebneło. Nie wiem co, ale wygląda na to że jakiś zawór. Auto chodziło na 5 garach i pojawił się dym z odmy. Jest w warsztacie i czapa pójdzie w poniedziałek do góry i zobaczymy co ten kawałek świecy tam jednak nawyprawiał...
Re: MaRoS's E46 M3
Uuuuu szkoda, bo było już tak blisko. No ale może się okazać, że straty nie są wielkie i złożysz to od razu na mocniejszych śrubach.
Re: MaRoS's E46 M3
I na jakim AFR auto jeździ?
EGT rozumiem że nie sprawdzaliscie.
Dobrze że udało sie wystroić auto przed awarią.
EGT rozumiem że nie sprawdzaliscie.
Dobrze że udało sie wystroić auto przed awarią.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: MaRoS's E46 M3
Pytanie tylko brzmi czy to nie strojenie było przyczyną awarii.Dobrze że udało sie wystroić auto przed awarią.
MaRoS, jaki masz stopień sprężania?
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
AFR to wysokie 11.
EGT nie sprawdzaliśmy i to był błąd. Musze założyć sobie EGT na każdy cylinder i wtedy nie ma ch..., musi być wszystko dobrze.
Napewno strojenie było przyczyną awarii, bo było na próbe + 50KM, dwa ciśnięcia i zostały zdjęte bo to za dużo było. No ale podejżewam że to wtedy świeca się stopiła.
Stopień sprężania jest obniżony ale nie wiem dokładnie jaki.
EGT nie sprawdzaliśmy i to był błąd. Musze założyć sobie EGT na każdy cylinder i wtedy nie ma ch..., musi być wszystko dobrze.
Napewno strojenie było przyczyną awarii, bo było na próbe + 50KM, dwa ciśnięcia i zostały zdjęte bo to za dużo było. No ale podejżewam że to wtedy świeca się stopiła.
Stopień sprężania jest obniżony ale nie wiem dokładnie jaki.
Re: MaRoS's E46 M3
Czyli żeby podniesć to 50KM to zmieniałeś kółko kompresora na mniejsze?
Jak AFR był na wysokim 11 to raczej EGT było prawidłowe.
Pewnie że najlepszym rowiącaniem jest wpięcie 6- termopar w kolektor ale czy masz urzędzenie które będzie robiło odczyt i wywali alarmem jak EGT przekroczy "normę"
Jak AFR był na wysokim 11 to raczej EGT było prawidłowe.
Pewnie że najlepszym rowiącaniem jest wpięcie 6- termopar w kolektor ale czy masz urzędzenie które będzie robiło odczyt i wywali alarmem jak EGT przekroczy "normę"
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Nie mam, ale wychodzi na to że muszę zainwestować...
Nie, doładowanie było to samo, samym paliwem i regulacją vanosa tyle doszło. No ale jak się potem okazało to było za dużo.
A może wszystko było git tylko świeca była wadliwa... cholera wie, teraz i tak już po ptokach.
Nie, doładowanie było to samo, samym paliwem i regulacją vanosa tyle doszło. No ale jak się potem okazało to było za dużo.
A może wszystko było git tylko świeca była wadliwa... cholera wie, teraz i tak już po ptokach.