Nierówna praca
Nierówna praca
Witam,mam dziwne objawy pracy silnika(S50B32) na zimno,po dłuższym postoju np.rano,jak odpalę auto i ruszam zaczyna szarpać silnikiem,jak by tracił jeden cylinder,z gazem obchodzę się delikatnie,obroty tylko do 3000,jak temperatura wody zejdzie z niebieskiego pola wszystko wraca do normy.Przy dodatnich temp.zew. było to prawie nie odczuwalne,lecz czym zimniej tym bardziej jest to odczuwalne.Jestem po wymianie świec.Może macie pomysl co to może być.pozdro.
Re: Nierówna praca
Bylem na kompie i nie pokazywał żadnych błędów,ale jeszcze sprawdzę jakie wartości podaje,dzięki,pozdro.
Re: Nierówna praca
Kupiłem nowy czujnik w ASO(90 zł) i jest ok,dzięki Bombel,pozdro.
Re: Nierówna praca
Witam mam podobny problem jak kolega franek m3 po wymianie czujnika nic sie nie zmieniło po odpaleniu zimnego silnika potrafi pracowac na 500obr. bardzo nierówno i nieraz nawet zgasnąć czy to mogą byc zapchane katy?
Re: Nierówna praca
a masz pełny układ cieczy chłodzącej?
miałem tak kiedyś w jednym aucie że było za mało płynu i czujnik temp. wariował skutkiem czego były duże problemy z obrotami wolnymi właśnie
miałem tak kiedyś w jednym aucie że było za mało płynu i czujnik temp. wariował skutkiem czego były duże problemy z obrotami wolnymi właśnie
Re: Nierówna praca
w układzie mam płyn a nierówna praca jest tylko na zimnym silniku jak przekroczy niebieską skale to to wszystko wraca do normy dodam jeszcze ze jak jest w zupełnosci ciepła to po zgaszeniu nieraz kompletnie nie chce zapalic musi ostygnąc i dopiero odpala
Re: Nierówna praca
Z katami pojawia się problem po dłuższej pracy silnika i na wyższych obrotach. No chyba że masz bardzo niedrożne to może się stać tak jak piszesz. Odpal auto, niech pochodzi tak długo aż nie zgaśnie a potem spójrz na katalizatory. Jeśli będą czerwone to masz odpowiedź.
Wykręć świece, sprawdź jak wyglądają końcówki. Powinny być brunatne a podejrzewam, że możesz mieć czarne. Jeśli masz czarne na 3 lub 6ciu garach to można winić sondy lambda albo katy odpowiadające tym garom.
Wykręć świece, sprawdź jak wyglądają końcówki. Powinny być brunatne a podejrzewam, że możesz mieć czarne. Jeśli masz czarne na 3 lub 6ciu garach to można winić sondy lambda albo katy odpowiadające tym garom.
Re: Nierówna praca
Inur wykreciłem przedchwilą swiece i sa strasznie okopcone a jezeli chodzi o sondy to sprawdzalem na kompie i pracuja prawidłowo jak go odpale zimnego to potrafi zgasnac a jak sie zagrzeje to moze calyczas chodzic i nie zgasnie problem z odpaleniem samochodu pojawia sie wtedy kiedy zgasze go sam na goracym silniku i ponownie prubuje odpalic rozrusznik kreci kontrolki sa a silnik na sekunde zalapie i koniec moge krecic do upadlego i zadnej reakcji
Re: Nierówna praca
Sprawdź jeszcze podciśnienie do pompy powietrza,u mnie jeszcze on robił cale zamieszanie, cały przewód był poparcjaly i były nieszczelności,wymieniłem czujnik i ten przewód i jest ok.
Re: Nierówna praca
A cewki masz wszystkie sprawne? Mi tak raz zrobilo po wymianie swiec ustalo. Ale tak jak pisze sprawdz cewki.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Nierówna praca
Dziś będę miał świece to wymienię i zobaczymy a problem ze nie chce odpalić na ciepłym już chyba rozwiązany przy pompie paliwowej ktoś kiedyś sztukował przewody i nie polutował ich a do tego nie były zawinięte izolacja tylko taśmom malarską rozkręciłem tasmę i zobaczyłem pognite przewody aż zielone.
Re: Nierówna praca
Skopcone świece to już dobry punkt zaczepienia. Tak nie powinno być. Może to być niedrożny układ wydechowy co tłumaczyłoby gasnący silnik. Wszystkie są skopcone czy tylko 3?
Jak założysz nowe świece to wyjeździj tak ze pół godziny na nich, wykręć i sprawdź ponownie czy są czarne.
Jak założysz nowe świece to wyjeździj tak ze pół godziny na nich, wykręć i sprawdź ponownie czy są czarne.
Re: Nierówna praca
Jak silnik nie osiądnie temperatury pracy powyżej +35stC to sygnał z sond lambda nie jest brany pod uwagę.
Na zimnym silniku sprawdź za pomocą jakiegoś interfejsu jaką temperaturę rejestruje ECU w LiveData, to ze wymieniłeś czujnik to nie znaczy że jest dobry, a nawet jak jest OK, to może być problem np z przekazaniem sygnału z czujnika do ECU.
Bardzo dobra podpowiedź padła wyżej n/t pompy powietrza, też należałoby ją sprawdzić, oraz czy faktycznie dmucha czy tylko buczy.
Posprawdzaj i pisz co i jak, w miarę możliwości coś może się uda wymyslic.
Na zimnym silniku sprawdź za pomocą jakiegoś interfejsu jaką temperaturę rejestruje ECU w LiveData, to ze wymieniłeś czujnik to nie znaczy że jest dobry, a nawet jak jest OK, to może być problem np z przekazaniem sygnału z czujnika do ECU.
Bardzo dobra podpowiedź padła wyżej n/t pompy powietrza, też należałoby ją sprawdzić, oraz czy faktycznie dmucha czy tylko buczy.
Posprawdzaj i pisz co i jak, w miarę możliwości coś może się uda wymyslic.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Nierówna praca
Świece wymieniłem pojeżdziłem troche wykreciłem je i znowu były okopcone czy to mogą byc katy??? bo z tego co widze to są jeszcze fabryczne a auto ma już 200000tys. km. przechulane