Nierówna praca

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
franek m3
Posty: 56
Rejestracja: pn paź 19, 2009 06:42
Lokalizacja: green town

Nierówna praca

Post autor: franek m3 » sob gru 12, 2009 21:04

Witam,mam dziwne objawy pracy silnika(S50B32) na zimno,po dłuższym postoju np.rano,jak odpalę auto i ruszam zaczyna szarpać silnikiem,jak by tracił jeden cylinder,z gazem obchodzę się delikatnie,obroty tylko do 3000,jak temperatura wody zejdzie z niebieskiego pola wszystko wraca do normy.Przy dodatnich temp.zew. było to prawie nie odczuwalne,lecz czym zimniej tym bardziej jest to odczuwalne.Jestem po wymianie świec.Może macie pomysl co to może być.pozdro.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Nierówna praca

Post autor: Bombel » sob gru 12, 2009 21:10

Sprawdź czujnik temperatury.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

franek m3
Posty: 56
Rejestracja: pn paź 19, 2009 06:42
Lokalizacja: green town

Re: Nierówna praca

Post autor: franek m3 » ndz gru 13, 2009 08:24

Bylem na kompie i nie pokazywał żadnych błędów,ale jeszcze sprawdzę jakie wartości podaje,dzięki,pozdro.

franek m3
Posty: 56
Rejestracja: pn paź 19, 2009 06:42
Lokalizacja: green town

Re: Nierówna praca

Post autor: franek m3 » czw gru 17, 2009 20:05

Kupiłem nowy czujnik w ASO(90 zł) i jest ok,dzięki Bombel,pozdro.

wujekkuki
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:12
Lokalizacja: KONSTANCIN

Re: Nierówna praca

Post autor: wujekkuki » pt lut 19, 2010 12:15

Witam mam podobny problem jak kolega franek m3 po wymianie czujnika nic sie nie zmieniło po odpaleniu zimnego silnika potrafi pracowac na 500obr. bardzo nierówno i nieraz nawet zgasnąć czy to mogą byc zapchane katy?

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Nierówna praca

Post autor: Krystian » pt lut 19, 2010 12:21

a masz pełny układ cieczy chłodzącej?
miałem tak kiedyś w jednym aucie że było za mało płynu i czujnik temp. wariował skutkiem czego były duże problemy z obrotami wolnymi właśnie

wujekkuki
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:12
Lokalizacja: KONSTANCIN

Re: Nierówna praca

Post autor: wujekkuki » pt lut 19, 2010 12:27

w układzie mam płyn a nierówna praca jest tylko na zimnym silniku jak przekroczy niebieską skale to to wszystko wraca do normy dodam jeszcze ze jak jest w zupełnosci ciepła to po zgaszeniu nieraz kompletnie nie chce zapalic musi ostygnąc i dopiero odpala

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Nierówna praca

Post autor: Inur » pt lut 19, 2010 13:11

Z katami pojawia się problem po dłuższej pracy silnika i na wyższych obrotach. No chyba że masz bardzo niedrożne to może się stać tak jak piszesz. Odpal auto, niech pochodzi tak długo aż nie zgaśnie a potem spójrz na katalizatory. Jeśli będą czerwone to masz odpowiedź.

Wykręć świece, sprawdź jak wyglądają końcówki. Powinny być brunatne a podejrzewam, że możesz mieć czarne. Jeśli masz czarne na 3 lub 6ciu garach to można winić sondy lambda albo katy odpowiadające tym garom.

wujekkuki
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:12
Lokalizacja: KONSTANCIN

Re: Nierówna praca

Post autor: wujekkuki » pt lut 19, 2010 13:36

Inur wykreciłem przedchwilą swiece i sa strasznie okopcone a jezeli chodzi o sondy to sprawdzalem na kompie i pracuja prawidłowo jak go odpale zimnego to potrafi zgasnac a jak sie zagrzeje to moze calyczas chodzic i nie zgasnie problem z odpaleniem samochodu pojawia sie wtedy kiedy zgasze go sam na goracym silniku i ponownie prubuje odpalic rozrusznik kreci kontrolki sa a silnik na sekunde zalapie i koniec moge krecic do upadlego i zadnej reakcji

franek m3
Posty: 56
Rejestracja: pn paź 19, 2009 06:42
Lokalizacja: green town

Re: Nierówna praca

Post autor: franek m3 » pt lut 19, 2010 14:56

Sprawdź jeszcze podciśnienie do pompy powietrza,u mnie jeszcze on robił cale zamieszanie, cały przewód był poparcjaly i były nieszczelności,wymieniłem czujnik i ten przewód i jest ok.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Nierówna praca

Post autor: Dino444 » pt lut 19, 2010 19:03

A cewki masz wszystkie sprawne? Mi tak raz zrobilo po wymianie swiec ustalo. Ale tak jak pisze sprawdz cewki.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

wujekkuki
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:12
Lokalizacja: KONSTANCIN

Re: Nierówna praca

Post autor: wujekkuki » sob lut 20, 2010 08:07

Dziś będę miał świece to wymienię i zobaczymy a problem ze nie chce odpalić na ciepłym już chyba rozwiązany przy pompie paliwowej ktoś kiedyś sztukował przewody i nie polutował ich a do tego nie były zawinięte izolacja tylko taśmom malarską rozkręciłem tasmę i zobaczyłem pognite przewody aż zielone.

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Nierówna praca

Post autor: Inur » ndz lut 21, 2010 00:56

Skopcone świece to już dobry punkt zaczepienia. Tak nie powinno być. Może to być niedrożny układ wydechowy co tłumaczyłoby gasnący silnik. Wszystkie są skopcone czy tylko 3?

Jak założysz nowe świece to wyjeździj tak ze pół godziny na nich, wykręć i sprawdź ponownie czy są czarne.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nierówna praca

Post autor: allcar » ndz lut 21, 2010 02:08

Jak silnik nie osiądnie temperatury pracy powyżej +35stC to sygnał z sond lambda nie jest brany pod uwagę.
Na zimnym silniku sprawdź za pomocą jakiegoś interfejsu jaką temperaturę rejestruje ECU w LiveData, to ze wymieniłeś czujnik to nie znaczy że jest dobry, a nawet jak jest OK, to może być problem np z przekazaniem sygnału z czujnika do ECU.
Bardzo dobra podpowiedź padła wyżej n/t pompy powietrza, też należałoby ją sprawdzić, oraz czy faktycznie dmucha czy tylko buczy.
Posprawdzaj i pisz co i jak, w miarę możliwości coś może się uda wymyslic.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

wujekkuki
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:12
Lokalizacja: KONSTANCIN

Re: Nierówna praca

Post autor: wujekkuki » wt lut 23, 2010 14:45

Świece wymieniłem pojeżdziłem troche wykreciłem je i znowu były okopcone czy to mogą byc katy??? bo z tego co widze to są jeszcze fabryczne a auto ma już 200000tys. km. przechulane

ODPOWIEDZ