
Hamulce do M3
Re: Hamulce do M3
a ja dzisiaj kupiłem klocki do wersji csl
napewno nie podejda????

Re: Hamulce do M3
djset, klocek ten sam, ale pracuje "wyżej", czyli podczas 1 obrotu koła klocek przesunie się po większej powierzchni.
I chyba powinno się jeszcze przeprogramować. Jak moja eMka była podpięta pod kompa to widziałem opcję "CSL breaks conversion" czy jakoś podobnie.
I chyba powinno się jeszcze przeprogramować. Jak moja eMka była podpięta pod kompa to widziałem opcję "CSL breaks conversion" czy jakoś podobnie.
Re: Hamulce do M3
PAKO, przecież Mateush pisał wcześniej o tym że klocki są te same.
Re: Hamulce do M3
Ale wymyslilesdjset pisze:skoro klocek ten sam, to skuteczność hamowania taka sama... mam rację? bo tarcze niby są szersze, ale powierzchnia przylegania klocka taka sama... jedynie może być tarcza bardziej wytrzymała na przegrzewanie...? więc wg mnie nie ma sensu zakładac csl...

Czyli niby bez sensu zrobili w CSL 2cm wieksza tarcze

Chodzi o droge jaka pokonuje klocek przy jednym obrocie kola. Wieksza tarcza ma wiekszy obwod. Na pewno ktos z fizycznym wyksztalceniem wytlumaczy to dokladnie.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Hamulce do M3
Zapytaj mechanika który ci to będzie robił. U mnie z tego co pamiętam poszły chyba prawie 2l.djset pisze:Ile muszę kupić (ile wchodzi) płynu hamulcowego (Motul RBF660) by wymienić go w mojej E46 M3?
Re: Hamulce do M3
fajnie ze podejda tylko skoro klocki sa te same to czemu aso za zwykle na przód kasuje 480zł a za wersje csl 580zł 100 różnicy ciekawe dlaczego
Re: Hamulce do M3
Nawet w ASO cena jest ta sama (ten sam numer części). Po prostu wykorzystali twoją niewiedzę i zarobili sobie dodatkowe 100zł.
Re: Hamulce do M3
ja dostałem klocki o numerze 34 11 2 282 995 idzie to jakos sprawdzic moze te klocki sa drozsze bo maja inny sklad sa trwalsze
Re: Hamulce do M3
Jakby dali ci klocki o innym numerze części to daliby ci od innego samochodu.
Przed chwilą sprawdzałem. Klocki do M3, M3 CS i CSL mają ten sam numer części, dokładnie taki jaki podałeś.
Przed chwilą sprawdzałem. Klocki do M3, M3 CS i CSL mają ten sam numer części, dokładnie taki jaki podałeś.
Re: Hamulce do M3
Masz dobry klocek i tak jak pisalismy jest tylk jeden numer. Przed chwila sprawdzalem w katalogu i pasuje do wszystkiego: M3, M3 CSL, Z4M, etcPAKO pisze:ja dostałem klocki o numerze 34 11 2 282 995 idzie to jakos sprawdzic moze te klocki sa drozsze bo maja inny sklad sa trwalsze
Nie wiem skad oni wzieli "tansze" klocki...
PS. Ten klocek to TEXTAR T4089
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Hamulce do M3
TEXTAR T4089FF
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Hamulce do M3
No i właśnie o przegrzewanie tarczy tutaj chodzi. A skuteczność jednorazowego hamowania i tak najbardziej zależy od opony.djset pisze:skoro klocek ten sam, to skuteczność hamowania taka sama... mam rację? bo tarcze niby są szersze, ale powierzchnia przylegania klocka taka sama... jedynie może być tarcza bardziej wytrzymała na przegrzewanie...? więc wg mnie nie ma sensu zakładac csl...
Re: Hamulce do M3
Chyba jest to info dla kontroli trakcji, która musi odpowiednio dane koło wyhamować w razie poślizgu...kostek_ja pisze:I chyba powinno się jeszcze przeprogramować. Jak moja eMka była podpięta pod kompa to widziałem opcję "CSL breaks conversion" czy jakoś podobnie.
Re: Hamulce do M3
Ja bym prędzej obstawiał rozdział siły hamowania między osiami.
Re: Hamulce do M3
mateush pisze:Ale wymyslilesdjset pisze:skoro klocek ten sam, to skuteczność hamowania taka sama... mam rację? bo tarcze niby są szersze, ale powierzchnia przylegania klocka taka sama... jedynie może być tarcza bardziej wytrzymała na przegrzewanie...? więc wg mnie nie ma sensu zakładac csl...![]()
Czyli niby bez sensu zrobili w CSL 2cm wieksza tarcze![]()
Chodzi o droge jaka pokonuje klocek przy jednym obrocie kola. Wieksza tarcza ma wiekszy obwod. Na pewno ktos z fizycznym wyksztalceniem wytlumaczy to dokladnie.
Nie koniecznie o drogę. Jeżeli tarcza ma większą średnicę to zacisk(razem z klockiem) jest bardziej oddalony od osi obrotu koła, co sprawia, że tak jak w efekcie dźwigni mniejsza siłą uzyskujemy określony efekt.