Hamulce do M3

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: PAKO » czw paź 29, 2009 20:26

a ja dzisiaj kupiłem klocki do wersji csl :cry: napewno nie podejda????

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » czw paź 29, 2009 20:29

djset, klocek ten sam, ale pracuje "wyżej", czyli podczas 1 obrotu koła klocek przesunie się po większej powierzchni.

I chyba powinno się jeszcze przeprogramować. Jak moja eMka była podpięta pod kompa to widziałem opcję "CSL breaks conversion" czy jakoś podobnie.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » czw paź 29, 2009 20:34

PAKO, przecież Mateush pisał wcześniej o tym że klocki są te same.

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulce do M3

Post autor: mateush » czw paź 29, 2009 20:35

djset pisze:skoro klocek ten sam, to skuteczność hamowania taka sama... mam rację? bo tarcze niby są szersze, ale powierzchnia przylegania klocka taka sama... jedynie może być tarcza bardziej wytrzymała na przegrzewanie...? więc wg mnie nie ma sensu zakładac csl...
Ale wymysliles :lol:
Czyli niby bez sensu zrobili w CSL 2cm wieksza tarcze :lol:

Chodzi o droge jaka pokonuje klocek przy jednym obrocie kola. Wieksza tarcza ma wiekszy obwod. Na pewno ktos z fizycznym wyksztalceniem wytlumaczy to dokladnie.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » czw paź 29, 2009 20:44

djset pisze:Ile muszę kupić (ile wchodzi) płynu hamulcowego (Motul RBF660) by wymienić go w mojej E46 M3?
Zapytaj mechanika który ci to będzie robił. U mnie z tego co pamiętam poszły chyba prawie 2l.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: PAKO » czw paź 29, 2009 20:47

fajnie ze podejda tylko skoro klocki sa te same to czemu aso za zwykle na przód kasuje 480zł a za wersje csl 580zł 100 różnicy ciekawe dlaczego

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » czw paź 29, 2009 21:08

Nawet w ASO cena jest ta sama (ten sam numer części). Po prostu wykorzystali twoją niewiedzę i zarobili sobie dodatkowe 100zł.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: PAKO » czw paź 29, 2009 21:15

ja dostałem klocki o numerze 34 11 2 282 995 idzie to jakos sprawdzic moze te klocki sa drozsze bo maja inny sklad sa trwalsze

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » czw paź 29, 2009 21:22

Jakby dali ci klocki o innym numerze części to daliby ci od innego samochodu.
Przed chwilą sprawdzałem. Klocki do M3, M3 CS i CSL mają ten sam numer części, dokładnie taki jaki podałeś.

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulce do M3

Post autor: mateush » czw paź 29, 2009 21:26

PAKO pisze:ja dostałem klocki o numerze 34 11 2 282 995 idzie to jakos sprawdzic moze te klocki sa drozsze bo maja inny sklad sa trwalsze
Masz dobry klocek i tak jak pisalismy jest tylk jeden numer. Przed chwila sprawdzalem w katalogu i pasuje do wszystkiego: M3, M3 CSL, Z4M, etc
Nie wiem skad oni wzieli "tansze" klocki...

PS. Ten klocek to TEXTAR T4089
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: PAKO » czw paź 29, 2009 21:30

TEXTAR T4089FF

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: Maros » pt paź 30, 2009 00:15

djset pisze:skoro klocek ten sam, to skuteczność hamowania taka sama... mam rację? bo tarcze niby są szersze, ale powierzchnia przylegania klocka taka sama... jedynie może być tarcza bardziej wytrzymała na przegrzewanie...? więc wg mnie nie ma sensu zakładac csl...
No i właśnie o przegrzewanie tarczy tutaj chodzi. A skuteczność jednorazowego hamowania i tak najbardziej zależy od opony.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Hamulce do M3

Post autor: djset » pt paź 30, 2009 07:32

kostek_ja pisze:I chyba powinno się jeszcze przeprogramować. Jak moja eMka była podpięta pod kompa to widziałem opcję "CSL breaks conversion" czy jakoś podobnie.
Chyba jest to info dla kontroli trakcji, która musi odpowiednio dane koło wyhamować w razie poślizgu...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » pt paź 30, 2009 13:14

Ja bym prędzej obstawiał rozdział siły hamowania między osiami.

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: Marcin86 » pt paź 30, 2009 14:58

mateush pisze:
djset pisze:skoro klocek ten sam, to skuteczność hamowania taka sama... mam rację? bo tarcze niby są szersze, ale powierzchnia przylegania klocka taka sama... jedynie może być tarcza bardziej wytrzymała na przegrzewanie...? więc wg mnie nie ma sensu zakładac csl...
Ale wymysliles :lol:
Czyli niby bez sensu zrobili w CSL 2cm wieksza tarcze :lol:

Chodzi o droge jaka pokonuje klocek przy jednym obrocie kola. Wieksza tarcza ma wiekszy obwod. Na pewno ktos z fizycznym wyksztalceniem wytlumaczy to dokladnie.

Nie koniecznie o drogę. Jeżeli tarcza ma większą średnicę to zacisk(razem z klockiem) jest bardziej oddalony od osi obrotu koła, co sprawia, że tak jak w efekcie dźwigni mniejsza siłą uzyskujemy określony efekt.

ODPOWIEDZ