M3 3.0

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Bombel » pn cze 16, 2008 15:00

Osie. Zawsze te temperatury miales wyzsze niz np. ja, wiec cos musi byc nie tak z chlodnica oleju, albo jakims innym elementem w obiegu oleju. Moze to ten TWS sie nie nadaje do starych silnikow, a moze po prostu chlodnica zamulona, czy jakies przewody zniszczone/zapchane/za cienkie??
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » pn cze 16, 2008 15:23

Jedno wiem, teraz to chłodnice będą dwie!
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: M3 3.0

Post autor: PAWEŁ M5E34 » pn cze 16, 2008 15:47

ja uważam że nagrzewanie się silnika i tą awarię z korbami winny jest rozkalibrowany blok tzn, napewno gdy miałeś zimny silnik słychać było klekotanie szczególnie jak przyśpieszasz do 2,5 -3 tyś , objaw zanika po nagrzaniu się silnika prawie do zera dlatego że blok silnika w miarę nagrzewania się rozszerza się i w pewnym stopniu (kasuje) luz miedzy tłokiem a cylindrem-- potrzebne jest tulejowanie bloku silnika na wartości nominalne lub zakupić tłoki nadwymiarowe tak aby luzy były nominalne i po tym zabiegu można napier... kolejne 100-200 tyś
tak czy siak z tym zakupem silnika miałeś nosa
u mnie jest podobnie silnik na zimno dzwoni i dlatego min. nie ganiam po torze bo się rozleci
m5 e34 3,6 13.747 et

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » pn cze 16, 2008 16:00

PAWEŁ M5E34 pisze:ja uważam że nagrzewanie się silnika i tą awarię z korbami winny jest rozkalibrowany blok tzn, napewno gdy miałeś zimny silnik słychać było klekotanie szczególnie jak przyśpieszasz do 2,5 -3 tyś , objaw zanika po nagrzaniu się silnika prawie do zera dlatego że blok silnika w miarę nagrzewania się rozszerza się i w pewnym stopniu (kasuje) luz miedzy tłokiem a cylindrem-- potrzebne jest tulejowanie bloku silnika na wartości nominalne lub zakupić tłoki nadwymiarowe tak aby luzy były nominalne i po tym zabiegu można napier... kolejne 100-200 tyś
tak czy siak z tym zakupem silnika miałeś nosa
u mnie jest podobnie silnik na zimno dzwoni i dlatego min. nie ganiam po torze bo się rozleci
Nie miałem takich objawów.

Stało się, przegiąłem i tyle.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Dino444 » pn cze 16, 2008 19:03

Wspolczuc tylko :neutral: jaki szacowany koszt naprawy tej awarji??? I jak to dwie chlodnice beda???!!! da sie tak?? to bedzie pszeszczep od innej ///M czy jakis kit??
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » pn cze 16, 2008 19:11

Dwie chłodnice oleju.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Dino444 » pn cze 16, 2008 19:13

No to ja musze jakies schematy sobie oblookac bo mechanikiem nie jestem niestety a ciekaw jestem co jak.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » pn cze 16, 2008 22:58

jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: M3 3.0

Post autor: Pawel_M3GT » wt cze 17, 2008 00:55

Moze miales walniety termostat oleju ze ciagle miales takie temperatury? Sprawna Emka przy jezdzie torowej szczegolnie na takim szybkim torze gdzie jest duzy ped powietrza powinna miec ze 115 stopni gora do 120. Pozniej to juz smierc..
A co do korby to bardzo mozliwe ze olej odplynal. W nastepnym silniczku to juz chyba bedzie miska i pompa od 3.2 ? Jezdzilem w Poznaniu swoja GT i nie mialem problemow z olejem. No nic szkoda. Wspolczuje bardzo

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Bombel » wt cze 17, 2008 23:49

Marcin_Os pisze:Dzisiaj rozkręciłem drugi silnik.

Wygląda to tak:
- łańcuch pęknięty
- wszystkie ślizgi połamane, poobcierane, itp.
- kółko zębate od pompy oleju lekko sfatygowane
- klika zaworów pogiętych
- cztery tłoki uszkodzone, trzy do odratowania, czwarty niewiadomo
Jak cos to tloki mam, wiec spoko. Slizgi w sumie nie sa drogie, ale jak sie wszystkie zbierze to troche wychodzi. Zawory drogie, a w uzywce ciezko osiagalne. Moze Tomowi M3 cos zostalo, bo wymianial glowice z tego co mowil, wiec moze czesc zaworow ma sprawnych. Kolko zebate pompy i lancuch sam w sobie nie sa drogie. Skladaj. Na 20. masz byc gotow ;)
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Maros » śr cze 18, 2008 00:14

Składaj wolnossaka, a uturbiaj przez zime. Inaczej nie ma to imo sensu

Doman
Posty: 46
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 13:41
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Doman » śr cze 18, 2008 00:35

Marcin_Os pisze:Jedynie widac już osad olejowy (TWS?), teraz napewno pójdzie Motul.
mialem kiedys podobny problem po tym jak lalem castrola. od tamtej pory nigdy wiecej go nie leje.
mysle, ze u ciebie tez sie przyczynil do tego co sie stalo.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » śr cze 18, 2008 23:24

Dojechała!
Obrazek

I zaparkowała obok siostry.
Obrazek

Jutro ją wstępnie porozkręcam.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

beemek

Re: M3 3.0

Post autor: beemek » czw cze 19, 2008 00:21

Doman pisze:
Marcin_Os pisze:Jedynie widac już osad olejowy (TWS?), teraz napewno pójdzie Motul.
mialem kiedys podobny problem po tym jak lalem castrola. od tamtej pory nigdy wiecej go nie leje.
mysle, ze u ciebie tez sie przyczynil do tego co sie stalo.
mi po Castrolu zostal silnik 3.2 z peknietym walem he he.Teraz jezdze na Motulu i chlodzi sie zajebiaszczo!!!

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Bombel » czw cze 19, 2008 00:39

To tamta nadal stoi?? A ja wciaz mam wszystkie czesci ktorych potrzebuje... ;)
Os. Do 20. lipca ma byc zrobiona...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

ODPOWIEDZ