M3 3.0
Re: M3 3.0
Osie. Zawsze te temperatury miales wyzsze niz np. ja, wiec cos musi byc nie tak z chlodnica oleju, albo jakims innym elementem w obiegu oleju. Moze to ten TWS sie nie nadaje do starych silnikow, a moze po prostu chlodnica zamulona, czy jakies przewody zniszczone/zapchane/za cienkie??
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: M3 3.0
Jedno wiem, teraz to chłodnice będą dwie!
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
-
- Posty: 95
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
- Lokalizacja: kielce
Re: M3 3.0
ja uważam że nagrzewanie się silnika i tą awarię z korbami winny jest rozkalibrowany blok tzn, napewno gdy miałeś zimny silnik słychać było klekotanie szczególnie jak przyśpieszasz do 2,5 -3 tyś , objaw zanika po nagrzaniu się silnika prawie do zera dlatego że blok silnika w miarę nagrzewania się rozszerza się i w pewnym stopniu (kasuje) luz miedzy tłokiem a cylindrem-- potrzebne jest tulejowanie bloku silnika na wartości nominalne lub zakupić tłoki nadwymiarowe tak aby luzy były nominalne i po tym zabiegu można napier... kolejne 100-200 tyś
tak czy siak z tym zakupem silnika miałeś nosa
u mnie jest podobnie silnik na zimno dzwoni i dlatego min. nie ganiam po torze bo się rozleci
tak czy siak z tym zakupem silnika miałeś nosa
u mnie jest podobnie silnik na zimno dzwoni i dlatego min. nie ganiam po torze bo się rozleci
m5 e34 3,6 13.747 et
Re: M3 3.0
Nie miałem takich objawów.PAWEŁ M5E34 pisze:ja uważam że nagrzewanie się silnika i tą awarię z korbami winny jest rozkalibrowany blok tzn, napewno gdy miałeś zimny silnik słychać było klekotanie szczególnie jak przyśpieszasz do 2,5 -3 tyś , objaw zanika po nagrzaniu się silnika prawie do zera dlatego że blok silnika w miarę nagrzewania się rozszerza się i w pewnym stopniu (kasuje) luz miedzy tłokiem a cylindrem-- potrzebne jest tulejowanie bloku silnika na wartości nominalne lub zakupić tłoki nadwymiarowe tak aby luzy były nominalne i po tym zabiegu można napier... kolejne 100-200 tyś
tak czy siak z tym zakupem silnika miałeś nosa
u mnie jest podobnie silnik na zimno dzwoni i dlatego min. nie ganiam po torze bo się rozleci
Stało się, przegiąłem i tyle.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: M3 3.0
Wspolczuc tylko
jaki szacowany koszt naprawy tej awarji??? I jak to dwie chlodnice beda???!!! da sie tak?? to bedzie pszeszczep od innej ///M czy jakis kit??

BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: M3 3.0
Dwie chłodnice oleju.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: M3 3.0
No to ja musze jakies schematy sobie oblookac bo mechanikiem nie jestem niestety a ciekaw jestem co jak.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: M3 3.0
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 3.0
Moze miales walniety termostat oleju ze ciagle miales takie temperatury? Sprawna Emka przy jezdzie torowej szczegolnie na takim szybkim torze gdzie jest duzy ped powietrza powinna miec ze 115 stopni gora do 120. Pozniej to juz smierc..
A co do korby to bardzo mozliwe ze olej odplynal. W nastepnym silniczku to juz chyba bedzie miska i pompa od 3.2 ? Jezdzilem w Poznaniu swoja GT i nie mialem problemow z olejem. No nic szkoda. Wspolczuje bardzo
A co do korby to bardzo mozliwe ze olej odplynal. W nastepnym silniczku to juz chyba bedzie miska i pompa od 3.2 ? Jezdzilem w Poznaniu swoja GT i nie mialem problemow z olejem. No nic szkoda. Wspolczuje bardzo
Re: M3 3.0
Jak cos to tloki mam, wiec spoko. Slizgi w sumie nie sa drogie, ale jak sie wszystkie zbierze to troche wychodzi. Zawory drogie, a w uzywce ciezko osiagalne. Moze Tomowi M3 cos zostalo, bo wymianial glowice z tego co mowil, wiec moze czesc zaworow ma sprawnych. Kolko zebate pompy i lancuch sam w sobie nie sa drogie. Skladaj. Na 20. masz byc gotowMarcin_Os pisze:Dzisiaj rozkręciłem drugi silnik.
Wygląda to tak:
- łańcuch pęknięty
- wszystkie ślizgi połamane, poobcierane, itp.
- kółko zębate od pompy oleju lekko sfatygowane
- klika zaworów pogiętych
- cztery tłoki uszkodzone, trzy do odratowania, czwarty niewiadomo

Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: M3 3.0
Składaj wolnossaka, a uturbiaj przez zime. Inaczej nie ma to imo sensu
Re: M3 3.0
mialem kiedys podobny problem po tym jak lalem castrola. od tamtej pory nigdy wiecej go nie leje.Marcin_Os pisze:Jedynie widac już osad olejowy (TWS?), teraz napewno pójdzie Motul.
mysle, ze u ciebie tez sie przyczynil do tego co sie stalo.
Re: M3 3.0
Dojechała!
I zaparkowała obok siostry.
Jutro ją wstępnie porozkręcam.

I zaparkowała obok siostry.

Jutro ją wstępnie porozkręcam.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: M3 3.0
mi po Castrolu zostal silnik 3.2 z peknietym walem he he.Teraz jezdze na Motulu i chlodzi sie zajebiaszczo!!!Doman pisze:mialem kiedys podobny problem po tym jak lalem castrola. od tamtej pory nigdy wiecej go nie leje.Marcin_Os pisze:Jedynie widac już osad olejowy (TWS?), teraz napewno pójdzie Motul.
mysle, ze u ciebie tez sie przyczynil do tego co sie stalo.
Re: M3 3.0
To tamta nadal stoi?? A ja wciaz mam wszystkie czesci ktorych potrzebuje... 
Os. Do 20. lipca ma byc zrobiona...

Os. Do 20. lipca ma byc zrobiona...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.