Wlany niewłaściwy olej syntetyk->połsyntetyk

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
toM3k
Posty: 80
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 21:33
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wlany niewłaściwy olej syntetyk->połsyntetyk

Post autor: toM3k » wt paź 25, 2011 23:24

Zeszłej zimy podczas rutynowych napraw mechanik uprzejmie mnie zawiadomił, że przy okazji wymienił olej. Stwierdziłem, że świetnie jeden problem z głowy. Niestety z castrola sport bodajrze 5w50 albo 60 (TWS nie mogłem dostać), gdzie według niego osadzał się straszny osad wlali motula ale 10w40 czyli półsyntetyk... Bardzo byłem z tej operacji niezadowolony od samego początku, tym bardziej, że przy pierwszych przymrozkach przy odpalaniu słychać było popychacze.
Usiłował wybronic sie duzym przebiegiem :evil:
Ktoś mi powiedział, że jak zmienie z powrotem na syntetyk, to mogą wystąpić luzy na silniku. Miesiac temu przy wymianie klocków po fakcie sie dowiedziałem, ze "nastąpiła" kolejna zmiana oleju tym razem na petroCanade. Od tamtego momentu zmieniłem mechanika, niestety zmiana oleju nie jest dla mnie tak oczywista stąd pojawia się pytanie:
Czy motor 4.4 który ma przejechane 150 tys. i chodzi jak żyeta nie rozleci się po ponowym wlaniu syntetyku bo następny mechanik radził zalać poprzednim i straszył remontem silnika...

Jezdze bardzo dynamicznie.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Wlany niewłaściwy olej syntetyk->połsyntetyk

Post autor: boogie » wt paź 25, 2011 23:47

toM3k pisze: następny mechanik radził zalać poprzednim i straszył remontem silnika...
nie chce sie wyrażać, ale to po prostu kretyznim.....
Wiedza rodem z PRL od silników FSO 125p.
Zalej konkretnym syntetykiem, a temu kolesiowi podeślij furmanke, bo takimi pojazdami powinien sie zajmować.
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wlany niewłaściwy olej syntetyk->połsyntetyk

Post autor: kostek_ja » wt paź 25, 2011 23:51

toM3k pisze:Ktoś mi powiedział, że jak zmienie z powrotem na syntetyk, to mogą wystąpić luzy na silniku.
Jak dla mnie bzdura.
toM3k pisze:Czy silnik 4.4 który ma przejechane 150 tys. nie rozleci się po poowym wlaniu półsyntetyku bo następny mechanik radził zalać poprzednim i straszył remontem silnika...
Jezdze bardzo dynamicznie.
W ogóle ta koncepcja żeby zmieniać z syntetyka na pół a potem na minerał jest jakaś chora i niczym nieuzasadniona. Są to oleje gorsze.

Jedynym problemem po przejściu z półsyntetyka na syntetyk są większe właściwości czyszczące. Jeżeli silnik jest zdrowy to nic się nie stanie, ale jeżeli któraś uszczelka niedomaga i uszczelnia ją jakiś syf to może zacząć puszczać. Tylko że taka usterka i tak dałaby wcześniej czy później o sobie znać.

Tym bardziej że na tych innych olejach nie zrobiłeś dużego przebiegu to zalej go porządnym syntetykiem.
toM3k pisze:według niego osadzał się straszny osad
Castrol podobno tak ma. Głównie dlatego postanowiłem zmienić olej na inny. Wybór padł na Millersa. Tylko do użytku drogowego w 645 nie widzę sensu zalewania jakiegoś mega wyczynowego oleju. BMW zaprojektowało silnik pod 5w30 i taki leje do niego fabrycznie. Nie wiem czy jest sens zmieniać na co innego. Można zmienić markę na taką która z jakiegoś powodu bardziej ci pasuje. Ewentualnie jeżeli naprawdę upalasz samochód (chociaż moim zdaniem na drodze się nie da) to coś z serii 300v motula. 5w30 z technologią dwóch estrów. Ewentualnie 5w40. Albo z serii motorsport Millersa tylko że nie mają 5w30 mają 5w40 ale za to 3 estry (motul ma 2). Nie wiem czy to lepiej ale skoro w motulu gorsze mają technologie jedno-estrową a lepsze dwu to 3 powinno być jeszcze lepsze :)

Ja wziąłem Millersa a nie Motula głównie dlatego że motul nie ma 10w60. U ciebie znowu jest odwrotnie.

Pamiętaj tylko że takie oleje krócej żyją i trzeba je częściej zmieniać.

Oczywiście za bardzo się nie znam i mam prawie zerowe doświadczenie. Po prostu zgłębiałem temat do swoich samochodów. Jak na razie żadnemu się nic nie stało :)

Awatar użytkownika
Steff
Posty: 195
Rejestracja: czw sie 04, 2011 23:11
Auto: BMW
Lokalizacja: WOT

Re: Wlany niewłaściwy olej syntetyk->połsyntetyk

Post autor: Steff » śr paź 26, 2011 00:05

jeżeli zejdziesz z semi na syntetyka i pojawią sie przedmuchy to znaczy że i tak trzeba było zrobić motor tylko było to kwestią czasu
to jak z myciem zębów

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wlany niewłaściwy olej syntetyk->połsyntetyk

Post autor: --==maly==---- » śr paź 26, 2011 07:14

Mechanik zmienił olej bez konsultacji na taki jaki sam sobie wymyślił? Nie zrobił bym nawet kilometra tylko kazał spuścić i zalać taki jaki ja chce za poprzedni nie płacąc.
Niestety większość klientów nie umie postawić na swoich a potem psioczy pod nosem na mechanika ale prosto w oczy nie powie co im nie pasuje. Takie zmiany parametrów oleju i co chwile inny producent na pewno nie wyjdą silnikowi na dobre. Petro canada do 645i dla mnie kompletna porażka wylej to czym prędzej śmiało możesz wlewać syntetyka jak motor ma faktycznie pewne 150tyś to dopiero co dotarte V8.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Wlany niewłaściwy olej syntetyk->połsyntetyk

Post autor: Camil » śr paź 26, 2011 07:59

Gratuluje, zbierales sie prawie rok do zapytania...
Co do oleju, kup jakis engine clean, wlej, wymien olej i smigaj dalej.
Aha, zmien mechanikow lub doksztalc sie sam i dzialaj.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Wlany niewłaściwy olej syntetyk->połsyntetyk

Post autor: Oleg » śr paź 26, 2011 09:56

--==maly==---- pisze:Mechanik zmienił olej bez konsultacji na taki jaki sam sobie wymyślił? Nie zrobił bym nawet kilometra tylko kazał spuścić i zalać taki jaki ja chce za poprzedni nie płacąc.
Niestety większość klientów nie umie postawić na swoich a potem psioczy pod nosem na mechanika ale prosto w oczy nie powie co im nie pasuje. Takie zmiany parametrów oleju i co chwile inny producent na pewno nie wyjdą silnikowi na dobre. Petro canada do 645i dla mnie kompletna porażka wylej to czym prędzej śmiało możesz wlewać syntetyka jak motor ma faktycznie pewne 150tyś to dopiero co dotarte V8.
Jest dla mnie czystą abstrakcją, żeby jakikolwiek mechanik decydował bez mojej wiedzy o tym na jakim oleju będę jeździł. A jeżeli taka sytuacja już miała miejsce to tak jak pisze mały, od razu bym to kazał zlać i złotówki bym za to nie zapłacił. Na dobrą sprawę to nie wiesz co tam nalał, czy nie był to jakiś LOTOS z beczki. Ty też jesteś bardzo ogarnięty skoro przez rok czasu olewałeś temat, mając świadomość, że jeżdzisz "bardzo dynamicznie"...
Na syntetyk możesz śmiało zmienić. Jak motor ma faktycznie nalatane te 150kkm to nic się nie stanie.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

ODPOWIEDZ