Silnik cichy, ma równe ciśnienie na wszystkich 8 cylindrach, ciche vanosy, brak wycieków.
Blok silnika ma porysowane gładzie na dwóch cylindrach - objawia się to wyrzucaniem oleju z prawej V-ki do układu wydechowego. Niestety coś tam wpadło w firmie która wkładała silnik do torowego M3 E36 w zasadzie już po skończeniu ciągnącego się ponad 6 lat projektu...


Poza tym, że wypluwa olej do układu wydechowego silnik z tym uszkodzeniem pracuje równo, ma moc, normalne ciśnienie na wszystkich cylindrach, brak jakichkolwiek niepokojących dźwięków w czasie pracy. Ciche vanosy. Silnik ma zainstalowane wiele nowych części które czasami sprawiały problemy w S62B50 (wszystko tylko ASO) - miał służyć w miarę bezawaryjnie przez przynajmniej kilka sezonów: z droższych częsci dostał nowe wszystkie cztery czujniki wałków rozrządu, nowy czujnik położenia wału, nowe oba przepływomierze, prewencyjnie wymienione nowe panewki korbowodowe + oczywiście śruby, przejrzane i uszczelnione vanosy, skontrolowany rozrząd (chyba były profilaktycznie kupowane nowe ślizgi ale nie jestem już pewien po kilku latach...)
Obecnie silnik został rozebrany w celu oceny - uszkodzeń gładzi cylindrów.
Cena 10000zł za komplet z osprzętem gotowy do odpalenia, ze sterownikiem, wiązką, alternatorem, rozrusznikiem, elektroniką pompy DSC - wszystko przygotowane tak, że można to odpalić w zasadzie w dowolnym aucie - obenie w nadwoziu M3 E36 3.2. Sterownik silnika seryjny nie wykastrowany z sond, ews, tablicy błędów itd. co w przyszłości czasami mogło by mocno utrudniać ewentualną diagnostykę...
Wał jak i wszystkie inne podzespoły silnika nominalne, nigdy wcześniej nie naprawiane bez żadnych przygód. Rzeczywisty przebieg silnika niecałe 100tys. km - silnik był wymieniany w ASO na nowy około 2005r a od 2011r. był w zasadzie tylko kilka razy w roku odpalany i przejechał w aucie ponizej 200 kilometrów.
Blok nadaje się bez problemu do zatulejowania i naprawy - był sprawdzony i pomierzony. Ewentualnie być może ktoś kto ma ładne M5 E39 będzie chciał przygarnąć jako zestaw części zapasowych bo o te coraz trudniej do S62B50 - a praktycznie cena samych głowic, vanosów, wału korbowego, czujników wałków i zestawu nowych panewek przewyższa kwotę jaką chcę za ten silnik.
Na silnik poza wymienionym uszkodzeniem mogę dać na piśmie gwarancję co do sprawności pozostałych elementów. Mogę również po obejrzeniu i uzgodnieniu szczegółów gdyby ktoś był zainteresowany oddać gotowy zatulejowany w profesjonalnej firmie gotowy blok lub złożony silnik za odpowiednio wyższą kwotę.
Jeżeli nie będzie chętnych to silnik sprzedam na części - jednak z ewentualnymi pytaniami o części proszę wstrzymać się przynajmniej do stycznia

- vanos kompletny 2 x po 800zl
- glowica z zaworami popychaczami, walkami pokrywa zaworow itd 2 x 1000zl
- wal korbowy nominalny 1000
- przepustnice ITB 2 x 250zl
- aktuator przepustnic 200
- sterownik silnika z ews i kluczykiem 500
- tloki + korby ocalale 8x100zl
- pompa oleju + miska + 2 elektryczne pompy oleju 200+200+200
- kompletne plenum kolektora ssacego 500
- podstawa filtra oleju 250
- wtryskiwacze 8x50zl 400
- cewki zaplonowe 8x50zl 400
- zbiorniczek wyrownawczy 100
- rozrusznik 150
- akumulator cisnienia vanosow 200
- chlodnica oleju/wymiennik ciepla 100
- rozrzad (wszystkie slizgi + lancuch + napinacz + kola zebate) 500