M3 SKII? Jest jeszcze sens?
M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Cześć, mam pytania odnośnie M3 ale SKII. Jeździłem długo M5 E60 (2008), auto mocno problematyczne. Ostatnio szukam czegoś z dużym silnikiem oraz napędem na tył, bo 4 koła to nie zabawa (GTR) - co z tego, że jest świetny start, jak ciężko się bawić autem, chyba, że które chce być królem prostej. Wracając do tematu - do wyboru praktycznie tylko C63 AMG (W204; 6,2L) lub M3 E92. Nie biorę od uwagę F-ki bo chce kupić auto z dużym silnikiem. Nie patrzę w kierunku M5(którą na marginesie mi ukradli) ani E63 AMG, lepiej można się pobawić mniejszymi, a koszty utrzymania też dużo niższe. W związku z tym, co możecie powiedzieć o M3 z SKII? Przy ok 20 000 rocznie jest sens ją kupić? Czy M3 jest tak problematyczna jak M5?
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Najmniej problematyczne będzie C63 AMG a przy 500KM jeździ już bardzo fajnie po M5 nie będziesz miał niedosytu.
C63 to zwykłe W204 tyle,że z dużym motorem wszystkie części poza silnikiem i hamulcami(i tak są tanie) są takie jak w jakimś CDI ma to swoje plusy minusy.
M3 e92 jest dużo tańsze w eksploatacji niż E60 ale też wymaga opieki zwłaszcza przy SKII nigdy nie wiadomo jak silnik przyjmie tą modyfikację zazwyczaj bezproblemowo ale gwarancji nie ma i na pewno trzeba bardzo uważać przy eksploatacji takiego auta ale za to jest czymś wyjątkowym i zjada C63 bez problemu mamy osiągi supercarów.
C63 to zwykłe W204 tyle,że z dużym motorem wszystkie części poza silnikiem i hamulcami(i tak są tanie) są takie jak w jakimś CDI ma to swoje plusy minusy.
M3 e92 jest dużo tańsze w eksploatacji niż E60 ale też wymaga opieki zwłaszcza przy SKII nigdy nie wiadomo jak silnik przyjmie tą modyfikację zazwyczaj bezproblemowo ale gwarancji nie ma i na pewno trzeba bardzo uważać przy eksploatacji takiego auta ale za to jest czymś wyjątkowym i zjada C63 bez problemu mamy osiągi supercarów.
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
http://mforum.com.pl/viewtopic.php?f=32&t=11200" onclick="window.open(this.href);return false;
Całe ogłoszenie wygląda nienajgorzej. Niby bez stłuczki, nienagannie utrzymany środek, Niemcy, SK2CS zakładany podobno w G-power. Jakbym miał gdzie trzymać i za co kupić to sam bym brał. Zastanawia mnie zawsze właśnie wytrzymałość nie tylko silnika na takim setupie, ale całego układu przeniesienia napędu. Skrzynia, wał, most, półośki muszą przy pełnym ogniu nieźle dostawać w dupę przy ponad 600KM kręconych powyżej 8k obr. Ciekawe o ile skraca to ich żywotność, wzrost mocy jakby nie było o 50%.
AMG ma jeszcze inny zawias, środek, bodykit, itp. Nie wiem jak ma się to do tego, że emki są w sumie budowane od podstaw i większość części różni się od cywilnych, ale trochę przesadziłeś z tym, że jest to kopciuch z dużym silnikiem i innym heblem
Całe ogłoszenie wygląda nienajgorzej. Niby bez stłuczki, nienagannie utrzymany środek, Niemcy, SK2CS zakładany podobno w G-power. Jakbym miał gdzie trzymać i za co kupić to sam bym brał. Zastanawia mnie zawsze właśnie wytrzymałość nie tylko silnika na takim setupie, ale całego układu przeniesienia napędu. Skrzynia, wał, most, półośki muszą przy pełnym ogniu nieźle dostawać w dupę przy ponad 600KM kręconych powyżej 8k obr. Ciekawe o ile skraca to ich żywotność, wzrost mocy jakby nie było o 50%.
AMG ma jeszcze inny zawias, środek, bodykit, itp. Nie wiem jak ma się to do tego, że emki są w sumie budowane od podstaw i większość części różni się od cywilnych, ale trochę przesadziłeś z tym, że jest to kopciuch z dużym silnikiem i innym heblem

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Mercedes super, spoko - nie mam zastrzeżeń - poza tym, że bardzo ciężko zrobić 600KM. Z drugiej strony - nic na świecie (no, nie licząc Porsche) nie prowadzi się tak jak M-ka. Zastanawia właśnie mnie ta eksploatacja - czy "buda" wytrzyma taką moc, jak zniesie to skrzynia - (mimo tego iż ludzie narzekali na SMG w M5 - ja złego słowa nie powiem, pracuje piekielnie szybko, na manetkach mogłem sobie zrzucić np. 4 biegi i zamiast zmieniać np. 7-6-5-4-3 to ta skrzynia po 4 klikach od razu wskoczyła na 3. Jak był uślizg i kończyły się obroty - to sam też nie zmienił biegu na wyższy - dzięki temu pełna kontrola nad autem. DKG ma tak samo?). Czy przez to, że jest kompresor - to auto nie będzie miało dużo większego zapotrzebowania na paliwo co przełoży się na zbyt częste wizyty na stacji np. co 300km? Układ hamulcowy jest taki jak w serii czy ma zmienione?
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Amg ma identyczne zawieszenie jak zwykłe 200CDI takie same są wszystkie wahacze przód tył, amortyzatory, tuleje itd itd.Juras pisze:http://mforum.com.pl/viewtopic.php?f=32&t=11200
Całe ogłoszenie wygląda nienajgorzej. Niby bez stłuczki, nienagannie utrzymany środek, Niemcy, SK2CS zakładany podobno w G-power. Jakbym miał gdzie trzymać i za co kupić to sam bym brał. Zastanawia mnie zawsze właśnie wytrzymałość nie tylko silnika na takim setupie, ale całego układu przeniesienia napędu. Skrzynia, wał, most, półośki muszą przy pełnym ogniu nieźle dostawać w dupę przy ponad 600KM kręconych powyżej 8k obr. Ciekawe o ile skraca to ich żywotność, wzrost mocy jakby nie było o 50%.
AMG ma jeszcze inny zawias, środek, bodykit, itp. Nie wiem jak ma się to do tego, że emki są w sumie budowane od podstaw i większość części różni się od cywilnych, ale trochę przesadziłeś z tym, że jest to kopciuch z dużym silnikiem i innym heblem
Inne są sprężyny i w polifcie są pełne tuleje tylnej belki a przedlift ma to samo co 200cdi.
Nawet błotniki są takie same tylko zderzaki sprawiają wrażenie szerszych błotników dopiero black series ma inne body.
Zderzak tył C63 amg jest identyczny jak zwykły z pakietem AMG różni się tylko dyfuzorem. Zderzak przód trochę przemodelowany ale też można dowolnie je przekładać między zwykłym a c63.
Mam takie auto więc wiem co pisze to jest C klasa tylko z dużym motorem, mocniejszymi hamulcami i sztywniejszymi sprężynami.
We wnętrzu różni się głównie kierownica i fotele, które są rewelacyjne reszta to standard. Jak ktoś lubi dobre audio to w204 jest marne nawet HK gra słabiutko.
Co do SKII hamulce to już kwestia właściciela g power w zestawie nic nie zmienia zostaje seria.
Spalanie przy normalnej jeździe na poziomie serii przy dynamicznej jeździe max +50% od serii tak to mniej więcej wygląda.
Co do wytrzymałości z tego co obserwuję po użytkownikach napęd M3 dobrze znosi kompresor emki tutaj są wytrzymałe największe ryzyko to sam silnik.
Zmiana oleju co 6-8tyś km zależnie od tego gdzie i jak będziesz jeździć do tego panewki w serii wytrzymują ok 100tyś tutaj wymieniał bym co max 50-60tyś km.
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Na forum był lub jest jeszcze ktoś kto użytkował SKII. Wujek - lub podobny nick, z tego co pisał na innym forum wypaliło mu tłok - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... &start=540 w zawiązku z tym, kupując m3 wydaje się być logicznym pomyśleć o zakuciu. Ktoś ma względne pojęcia ile cała taka operacja mogła by wynieść? Lub gdzie to zrobić dobrze?
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Awarie w M3 e92 z kompresorem zazwyczaj są wynikiem częstej jazdy z vmax i brakiem wskaźnika egt.
Przy jeździe bliskiej vmax masz najwyższe obroty a co za tym idzie najwyższe doładowanie, które utrzymuje się bardzo długo i temperatura rośnie. Egt musi być do tego rozsądne używanie vmax i nic się nie powinno wydarzyć.
Przy jeździe bliskiej vmax masz najwyższe obroty a co za tym idzie najwyższe doładowanie, które utrzymuje się bardzo długo i temperatura rośnie. Egt musi być do tego rozsądne używanie vmax i nic się nie powinno wydarzyć.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Myślę że sens jest , auto po tym zestawie chodzi bardzo przyjemnie , zadzwoń do mnie to udzielę Ci wszelkich informacji mam duże doświadczenie z tymi zestawami .507439533
Raptowny M-Performance
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Dzięki Hubert, jutro zadzwonię, przy niedzieli nie będę truł dupy.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: czw wrz 21, 2017 15:43
- Auto: M3 E92
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Widzę Panowie rozmawiacie o moim nowym nabytkudaniel_t pisze:Dzięki Hubert, jutro zadzwonię, przy niedzieli nie będę truł dupy.
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Najwyraźniej. Która sztukę kupiłeś?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: czw wrz 21, 2017 15:43
- Auto: M3 E92
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Białą z Jerzmanowic
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Zeszli coś z ceny? Co o nich w ogóle sądzisz? Bardzo dużo aut mają na stanie, to komis? Widziałem też, że dużo Amerykańców mają na stanie.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: czw wrz 21, 2017 15:43
- Auto: M3 E92
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Z ceny ledwo co zszedł wiedział facet co ma.Pojechalem na sprawdzenie do Aso BMW nie mieli do czego się przyczepić.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: czw wrz 21, 2017 15:43
- Auto: M3 E92
Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?
Trochę zeszli z ceny Ale facet wiedział co ma.Do Aso BMW pojechałem na sprawdzenie auta nie mieli do czego się doczepic auto w idealnym stanie i kondycji.Sprzedajacego polecam szczerze