wady i nefralgiczne punkty E92 M3
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
wady i nefralgiczne punkty E92 M3
każdy model cos miał.. E36 vanosy , podloga pod mostem E46 podloga pod mostem , strasznie rdzewieją od spodu itd.
a jakie wady ma E92 M3?? może krotsza zywotnosc silnika niż 6 cyl ?
a jakie wady ma E92 M3?? może krotsza zywotnosc silnika niż 6 cyl ?
Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3
Panewki !?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3
Panewki aczkolwiek to bardziej wina oleju i przebiegu między wymianami oraz nastawniki przepustnic.
Więcej standardowych usterek nie znam.
Może się nie podobać praca na zimnym ale to wina ekologii i można wykodować pompę powietrza wtórnego ja chyba tak zrobię bo wg mnie jest to nie zdrowe dla motoru.
Więcej standardowych usterek nie znam.
Może się nie podobać praca na zimnym ale to wina ekologii i można wykodować pompę powietrza wtórnego ja chyba tak zrobię bo wg mnie jest to nie zdrowe dla motoru.
Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3
Masz Mały rację na zimnym strasznie dziwnie chodzi... Ale ogólnie to e92 wg mnie najlepsza mka tzn ma v8 i jest bardzo zwinna super do zabawy na codzień jak i w trasie wg mnie idealne auto.
To tylko moje zdanie...
To tylko moje zdanie...
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3
W sumie panewy to jak w kazdej M3 , fakt o nastawniku przepustnic tez slyszalem, wtedy nagle wariuje odcina moc i zdlawia silnik.
Czyli wychodzi na to, ze to naprawde dobry, dopracowany woz
Czyli wychodzi na to, ze to naprawde dobry, dopracowany woz

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3
oslony pod silnikiem.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3
To fakt osłony zaprojektowane są debilnie wystają 10-15 cm niżej od zderzaka i sie trą o wszystko. Do slabych punktów dodał bym też wahacze przód proste tylne bo mają tuleje pływającą a nie jak w seryjnych e92 pełną gumę i szybko się zużywają przez co auto zaczyna pływać.
Ale to już detale w porównaniu do np pękającej podłogi w e46 m.
Ale to już detale w porównaniu do np pękającej podłogi w e46 m.
Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3
Witam,
temat może i był już poruszany, ale chciałbym usłyszeć albo słowa pocieszenia, że ten typ tak ma, albo poradę co zrobić, aby uciszyć tylny most/dyfer. Mam na myśli metaliczne stuki podczas ruszania, zmiany biegów na wyższe i niższe. Stuki występują przy nawet normalnej jeździe, dodam że również wymieniłem olej na fm Booster.
Kolejna sprawa to płynność jazdy podczas zmiany biegów w manualnej skrzyni.
Rok temu zmieniłem dwumasę, łożysko i sprzęgło, bo miałem wrażenie, że ciężko mi płynnie zmieniać biegi bez efektu szarpania, dodatkowo występowało żabkowanie przy niskich prędkościach na 1 biegu. Okazało się, że dwumasa była w dobrym stanie( przebieg 150000 km), natomiast sprzęgło, docisk i łożysko absolutnie do wymiany. Po wymianie całego zestawu, sprzęgło miękko chodzi, ale delikatne szarpnięcia podczas zmiany biegów dalej występują, również delikatne żabkowanie przy niskich prędkościach 5-12km/h. Może to chodzi o umiejętne operowanie sprzęgłem i gazem, aby jazda była bardzo płynna - nie wiem??? Jeżeli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał to proszę o informację. Będę mega wdzięczny. Dla sprostowania auta używam okazjonalnie jako 2, dbam jak o własne dziecko, swoje lata i przebieg już ma, ale nigdy nie był po żadnym dzwonie, powodzi itp. Może poprzedni właściciel jeździł nim jak wariat i mógł nadwyrężyć niektóre podzespoły, które dziś dają o sobie znać pod postacią większych luzów, stuków, puków i żabkowania ??
temat może i był już poruszany, ale chciałbym usłyszeć albo słowa pocieszenia, że ten typ tak ma, albo poradę co zrobić, aby uciszyć tylny most/dyfer. Mam na myśli metaliczne stuki podczas ruszania, zmiany biegów na wyższe i niższe. Stuki występują przy nawet normalnej jeździe, dodam że również wymieniłem olej na fm Booster.
Kolejna sprawa to płynność jazdy podczas zmiany biegów w manualnej skrzyni.
Rok temu zmieniłem dwumasę, łożysko i sprzęgło, bo miałem wrażenie, że ciężko mi płynnie zmieniać biegi bez efektu szarpania, dodatkowo występowało żabkowanie przy niskich prędkościach na 1 biegu. Okazało się, że dwumasa była w dobrym stanie( przebieg 150000 km), natomiast sprzęgło, docisk i łożysko absolutnie do wymiany. Po wymianie całego zestawu, sprzęgło miękko chodzi, ale delikatne szarpnięcia podczas zmiany biegów dalej występują, również delikatne żabkowanie przy niskich prędkościach 5-12km/h. Może to chodzi o umiejętne operowanie sprzęgłem i gazem, aby jazda była bardzo płynna - nie wiem??? Jeżeli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał to proszę o informację. Będę mega wdzięczny. Dla sprostowania auta używam okazjonalnie jako 2, dbam jak o własne dziecko, swoje lata i przebieg już ma, ale nigdy nie był po żadnym dzwonie, powodzi itp. Może poprzedni właściciel jeździł nim jak wariat i mógł nadwyrężyć niektóre podzespoły, które dziś dają o sobie znać pod postacią większych luzów, stuków, puków i żabkowania ??
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3
Stukanie to za duży luz na napędzie, na półosiach albo na wale ewentualnie w samym dyfrze każdy mechanik znający bmw sprawdzi to bez problemu.
Generalnie przy mocnym traktowaniu sprzęgła zero jedynkowo takie stuki mogą się pojawiać w m3 ale przy delikatnym spokojnym operowaniu sprzęgłem nie powinno nic stukać.
Co do szarpania może to mieć związek z silnikiem zrób od nowa adaptacje przepustnic, sprawdz kondycję przepływomierza i takie podstawy jak świece, filtr powietrza ,szczelność dolotu.
W e92 padaja tez czesto sterowniki przepustnic i moze u Ciebie nie dzialaja juz plynnie da sie to sprawdzic komputerem.
Ogolnie kazde M w manualu wymaga wiekszego wczuwania sie w operowanie sprzeglem zeby nie szarpac nawet zwykle mocne bmw w manualu tak maja w 650i tez tak mialem. Wynika to z mocnego silnika i krotkiego skoku sprzegla inaczej momentalnie spalil bys tarcze jadąc na pół sprzęgle. Skok jest krotki dlatego tam gdzie sprzeglo lapie musimy bardziej wczuć się w zmianę biegu i puszczac sprzęgło powoli zeby glowy w aucie nie latały nie jest to audi a3 100km gdzie mozemy robic co chcemy a i tak nie szarpnie ale można się nauczyć płynnej jazdy.
W 650i bylo trudniej jeździć płynnie niż w m3 tutaj nie mam z tym wiekszego problemu.
Generalnie przy mocnym traktowaniu sprzęgła zero jedynkowo takie stuki mogą się pojawiać w m3 ale przy delikatnym spokojnym operowaniu sprzęgłem nie powinno nic stukać.
Co do szarpania może to mieć związek z silnikiem zrób od nowa adaptacje przepustnic, sprawdz kondycję przepływomierza i takie podstawy jak świece, filtr powietrza ,szczelność dolotu.
W e92 padaja tez czesto sterowniki przepustnic i moze u Ciebie nie dzialaja juz plynnie da sie to sprawdzic komputerem.
Ogolnie kazde M w manualu wymaga wiekszego wczuwania sie w operowanie sprzeglem zeby nie szarpac nawet zwykle mocne bmw w manualu tak maja w 650i tez tak mialem. Wynika to z mocnego silnika i krotkiego skoku sprzegla inaczej momentalnie spalil bys tarcze jadąc na pół sprzęgle. Skok jest krotki dlatego tam gdzie sprzeglo lapie musimy bardziej wczuć się w zmianę biegu i puszczac sprzęgło powoli zeby glowy w aucie nie latały nie jest to audi a3 100km gdzie mozemy robic co chcemy a i tak nie szarpnie ale można się nauczyć płynnej jazdy.
W 650i bylo trudniej jeździć płynnie niż w m3 tutaj nie mam z tym wiekszego problemu.
Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3
Wynika to z tego, ze masz 4.0 czyli mniejsza pojemność i wysokoobrotowa charakterystyka motoru, wiec dol jest dość spokojny czego nie mogę powiedziec o m5 e39. Jazda w korku nawet w zwykłym trybie wymaga wprawy, a w sporcie to juz meczarnia.
Co do tematu w e39 mam emkowy przegub. Jezeli występuje on w e92 również to wyrobiony moze powodować te objawy.
Co do oleju w szperze to zalecam tylko lać fm booster z aso. Uzywalem go w e30 w szperze od z3m dłuższy czas bez żadnych zastrzeżeń. Zaznaczyć trzeba ze chyba jako jedyny olej zawiera w sobie ciała stale które uplynniaja sie dopiero pod wpływem temperatury. Widoczne golym okiem w zimnym oleju. Jest to dosc istotna cecha. Szkoda ze poprzedni właściciel to zaniedbal.
Co do tematu w e39 mam emkowy przegub. Jezeli występuje on w e92 również to wyrobiony moze powodować te objawy.
Co do oleju w szperze to zalecam tylko lać fm booster z aso. Uzywalem go w e30 w szperze od z3m dłuższy czas bez żadnych zastrzeżeń. Zaznaczyć trzeba ze chyba jako jedyny olej zawiera w sobie ciała stale które uplynniaja sie dopiero pod wpływem temperatury. Widoczne golym okiem w zimnym oleju. Jest to dosc istotna cecha. Szkoda ze poprzedni właściciel to zaniedbal.
palantini3
Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3
Dzięki za wyczerpujące informacje. Zacznę od sprawdzenie napędu, a później przejdę do dalszego etapu. Dam znać czy jest poprawa i czy było coś na rzeczy. Jeszcze raz wielkie dzięki.