
Dawidek BMW e34 M5 3.8l
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Ja z doświadczenia podczas ustawiania rozrządu wiem, że napinacz z S38 jest niebezpieczny dla silnika 

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Przeczytałem dość obszerny temat na mboard, Venom kiedyś nawet wrzucił link do tematu.Raczej na pewno zdecyduję się na wymianę napinacza , pomimo, że u mnie nie widać /słychać symptomów jego nieprawidłowej pracy.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Piotrek_M5, twierdzisz, że ten z S38 nie napina łańcucha na czas (chodzi o szybkość narostu ciśnienia oleju w tym napinaczu) i przez to łańcuch pozostaje luźny przez jakiś czas?
Ciah, możesz też tanim kosztem wymienić łańcuch, koszt około 230zł.
Ciah, możesz też tanim kosztem wymienić łańcuch, koszt około 230zł.
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Tanio, jak za łańcuch,ale w tym roku raczej odpada, czas to rzecz ,której ostatnio bardzo mi brakuje.Venom pisze:Piotrek_M5, twierdzisz, że ten z S38 nie napina łańcucha na czas (chodzi o szybkość narostu ciśnienia oleju w tym napinaczu) i przez to łańcuch pozostaje luźny przez jakiś czas?
Ciah, możesz też tanim kosztem wymienić łańcuch, koszt około 230zł.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Jakby ktoś szukał to Łańcuch rozrządu SWAG 99110150 pasuje do Naszych silników. Da się znaleźć nawet poniżej 200zł za sztukę.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Venom wyglada, że jest taki problem. Jak wkręcisz napinacz to praktycznie bez użycia siły możesz wcisnąć ślizg, który jest napinany przez niego i przy kręceniu wałem łańcuch przeskakuje... Jak jest ciśnienie oleju to jest ok ale przypuszczam, że przy pewnych warunkach użytkowania samochodu może się zdarzyć, że łańcuch będzie słabo napięty. Zdarzają się uszkodzone bloki i głowice w wyniku kolizji zaworów z tłokami i przypuszczam, że to może być problem tego napinacza. Przy napinaczu z S50 ślizg się nie ugnie. Jestem laikiem w tej sprawie ale napinacz z S50 wygląda na bezpieczniejszy 

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Problem jest oczywiście znany, aczkolwiek na seryjnym napinaczu też sporo silników jeździ i w naszym kraju nie słyszałem o takiej awarii.
Jaka jest różnica w cenie w tych napinaczach ?
Jaka jest różnica w cenie w tych napinaczach ?
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Ja znam co najmniej 3 przypadki u nas w kraju.
S50 - 770zł podrożał ponad 200zł w ciągu pół roku chyba przez to że e36 trafiła do działu calssic
S38 - 230zł
Ja po tym co zobaczyłem ustawiając rozrząd osobiście nie mam przekonania do napinacza z S38
S50 - 770zł podrożał ponad 200zł w ciągu pół roku chyba przez to że e36 trafiła do działu calssic
S38 - 230zł
Ja po tym co zobaczyłem ustawiając rozrząd osobiście nie mam przekonania do napinacza z S38
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Ale czy są/ były to silniki wcześniej nie rozbierane modzone itp?? Czy przyczyną był jednoznacznie seryjny napinacz z s38? Troche M5 przez ręce mi przeszło i mam tu kontakt z wieloma posiadaczami/urzytkownikami tych aut. Tez nie słyszałem o takiej awarii którą spowodować miałby ten własnie napinacz. Tym bardziej że stosowany też jest w s14 i innych M Power-ach ztcw. Więc ogółem robi się całkiem sporo silników które jeżdżą z tym elementem.Piotrek_M5 pisze:Ja znam co najmniej 3 przypadki u nas w kraju.
Awarie o jakich słyszy się najczęsiciej lub jedynie to zatarcie silnika i wszystko co związane ze słabym lub brakiem smarowania/chłodzenia. Ogólnie to z mojego punktu widzenia jeżeli dba się o temperatule oleju oraz jego jakość i wymiany na czas to S38 jest bombo odporny i obsługa sprowadza się do inspekcji motoru, regulacji zaworów, przepustnic i wymian części eksploatacyjnych.
Na BMWStorePL napinacz dla S38 widnieje też jako ten sam dla e30 M3 s14, e24 M635csi, e28 M5, e34 M5 i obu e36 s50b30/32 cena około 240zł

BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Tu znalazłem najtańszy napinacz s50Piotrek_M5 pisze:Ja znam co najmniej 3 przypadki u nas w kraju.
S50 - 770zł podrożał ponad 200zł w ciągu pół roku chyba przez to że e36 trafiła do działu calssic
S38 - 230zł
Ja po tym co zobaczyłem ustawiając rozrząd osobiście nie mam przekonania do napinacza z S38
https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/ ... 81/11_1307" onclick="window.open(this.href);return false;
sporo taniej niż podał Piotrek,jeszcze taniej jest w schmiedmanie ale koszty przesyłki chyba że grupowo.
Ja zmieniłem profilaktycznie napinacz z s50 aczkolwiek nie słyszałem o awari silnika przez ten element.W jednym
silniku który rozbieralismy niepokojący stan mial napinacz pompy oleju, radzę tam zajrzeć. Koszt napinacza nieduży.pozdrawiam
.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Ciekawe czy cena jest aktualna
bo w Bawarii 2-3 miesiące temu też tyle kosztował
Dino444 silniki wyglądały na niemodzone. Nie wiem czy były nierozbierane..
Ja jeżdżąc i szukając części do silnika to głównie spotykałem się z kolizją tłoków z zaworami.

Dino444 silniki wyglądały na niemodzone. Nie wiem czy były nierozbierane..
Ja jeżdżąc i szukając części do silnika to głównie spotykałem się z kolizją tłoków z zaworami.
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
WłaśnieVenom pisze:Ja pytam bo też trochę wiem na ten temat.):)



E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Myślę, że ten z S50 nie ma wad. No może poza tym, że przy wyższych ciśnieniach oleju ma mniejszą siłę napięcia niż ten z S38. Nie jest to dużo, ale jednak.
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Mały update między sezonowy.
Auto ma się nieźle, za mną tylko około 2000 km przejechanych w tym sezonie ,głównie za sprawą braku czasu.
Czytając informacje od WojtasaM5 dotyczące kiepskiej jakości oleju 75W140 Castrola, automatycznie skojarzyłem ten wątek z zatartymi łożyskami w moim dyfrze. Nie jestem pewien czy na 100 % była to wina tegoż oleju ( zmieniany regularnie co sezon /5-10 kkm ), aczkolwiek zaobserwowałem ciekawe reakcje w bratowym 3,64 S, który dostał 75W140 Liqui Moly, a wcześniej jeździł własnie na Castrolu. Fakty: znacznie cichsza praca samego dyfra oraz zdecydowanie mocniejsze działanie szpery. Na chwilę obecną używam już tylko lubrykantów tej firmy.
Interesującą sprawą , o której wspomniał Venom przy okazji montażu chipa, jest nieco mniejsze spalanie w całym zakresie obciążeń/obrotów silnika w przedziale od 0 do nawet 1 litra/100 km - pomiary poparte z wyliczeń tankowania oraz obserwacją OBC. Można rzec, że różnica mała,wręcz niezauważalna lub idąc jeszcze dalej - błacha lub śmieszna ,aczkolwiek w moim mniemaniu widoczna.Zapewne wynika to też z aktualnej, lepszej dynamiki silnika dostępną w całym jego zakresie. Oczywiście wynik z hamowni będzie.
Po ostatnim spotkaniu z Stekmenem i Piotrkiem_M5 na Germanfeście i ich sugestiach , zacząłem z entuzjazmem spoglądać ku wąskiej nerce. I choć -jak kilka stron wcześniej-wzbraniałem się od tego, to nie potrafiłem sobie odmówić wizji auta właśnie na tym zestawie z emblematami ///M z przodu i tyłu auta . Spontanicznym efektem tego jest zakup całego wąskiego kompletu, który cierpliwie będzie czekał na swój czas. Udało Wam się...
Na montaż czeka też schowek na CD w kolorze (niestety bez wkładu z szufladkami Fischer'a na CD - ponoć pasuje wkład z Mercedesa W203 z małymi przeróbkami tej samej firmy ) oraz ściemniające się lusterko.
Fot brak , ale też nic specjalnego w wyglądzie się nie zmieniło .Cieszy mnie też fakt, że pojawiła się na Podkarpaciu BK00253 w pięknym kolorze Misano Rot
Pozdrawiam czytających i przy okazji dziękuję Piotrkowi_M5 za ostatnie odwiedziny
Auto ma się nieźle, za mną tylko około 2000 km przejechanych w tym sezonie ,głównie za sprawą braku czasu.
Czytając informacje od WojtasaM5 dotyczące kiepskiej jakości oleju 75W140 Castrola, automatycznie skojarzyłem ten wątek z zatartymi łożyskami w moim dyfrze. Nie jestem pewien czy na 100 % była to wina tegoż oleju ( zmieniany regularnie co sezon /5-10 kkm ), aczkolwiek zaobserwowałem ciekawe reakcje w bratowym 3,64 S, który dostał 75W140 Liqui Moly, a wcześniej jeździł własnie na Castrolu. Fakty: znacznie cichsza praca samego dyfra oraz zdecydowanie mocniejsze działanie szpery. Na chwilę obecną używam już tylko lubrykantów tej firmy.
Interesującą sprawą , o której wspomniał Venom przy okazji montażu chipa, jest nieco mniejsze spalanie w całym zakresie obciążeń/obrotów silnika w przedziale od 0 do nawet 1 litra/100 km - pomiary poparte z wyliczeń tankowania oraz obserwacją OBC. Można rzec, że różnica mała,wręcz niezauważalna lub idąc jeszcze dalej - błacha lub śmieszna ,aczkolwiek w moim mniemaniu widoczna.Zapewne wynika to też z aktualnej, lepszej dynamiki silnika dostępną w całym jego zakresie. Oczywiście wynik z hamowni będzie.
Po ostatnim spotkaniu z Stekmenem i Piotrkiem_M5 na Germanfeście i ich sugestiach , zacząłem z entuzjazmem spoglądać ku wąskiej nerce. I choć -jak kilka stron wcześniej-wzbraniałem się od tego, to nie potrafiłem sobie odmówić wizji auta właśnie na tym zestawie z emblematami ///M z przodu i tyłu auta . Spontanicznym efektem tego jest zakup całego wąskiego kompletu, który cierpliwie będzie czekał na swój czas. Udało Wam się...

Fot brak , ale też nic specjalnego w wyglądzie się nie zmieniło .Cieszy mnie też fakt, że pojawiła się na Podkarpaciu BK00253 w pięknym kolorze Misano Rot

Pozdrawiam czytających i przy okazji dziękuję Piotrkowi_M5 za ostatnie odwiedziny

E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
witaj fajnie ze wleci wąski gril pozdro.