"ulepszenie" silnika
"ulepszenie" silnika
Witam,
chciałbym "ulepszyć" silnik w swoim aucie a mianowicie, wymienić tłoki na mahle motorsport, korbowody na arrow, panewki tutaj mam dylemat czy VAC/ Calico czy OEM tylko WPC treated, ewentualnie jak jeszcze starczy mi cierpliwości to wałki rozrządu na schrick 284st. teraz najważniejsze czy jest ktoś w naszym kraju, kto jest w stanie ogarnąć taką przeróbkę? jeśli tak to gdzie?
chciałbym "ulepszyć" silnik w swoim aucie a mianowicie, wymienić tłoki na mahle motorsport, korbowody na arrow, panewki tutaj mam dylemat czy VAC/ Calico czy OEM tylko WPC treated, ewentualnie jak jeszcze starczy mi cierpliwości to wałki rozrządu na schrick 284st. teraz najważniejsze czy jest ktoś w naszym kraju, kto jest w stanie ogarnąć taką przeróbkę? jeśli tak to gdzie?
Re: "ulepszenie" silnika
Pewnie BWM Expert we Wrocławiu 
z tego co wiem jeszcze jest kilka osób ma forum co składają M'ki ale to już same się muszą wypowiedzieć.

z tego co wiem jeszcze jest kilka osób ma forum co składają M'ki ale to już same się muszą wypowiedzieć.
Re: "ulepszenie" silnika
Od strony technicznej nie jest to żaden problem i polecić Ci mogę szereg zakładów, które zakuwały silniki w BMW i nie tylko np. azmechanika.pl, tg-auto czy ecu-performance. Sorry za ot, ale co jeszcze będziesz robił, że zakuwasz - kompresor, turbo???
Re: "ulepszenie" silnika
W tym roku zakuję, a w przyszłym chcę ... sam jeszcze nie wiem, poczytam tu i tam wtedy podejmę decyzję czy kompresor czy turbo, każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety.
Od strony technicznej może to nie jest problem zamontować to wszystko, ale cała sztuka polega na tym, że silnik S65 ma strasznie małe tolerancje spasowania, czasem aż za małe (http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=892838" onclick="window.open(this.href);return false;), więc potrzeba trochę wiedzy i narzędzi pomiarowych aby wszytko hulało jak trzeba.
BTW z tego co wyczytałem gdzieś to silnik jest seryjnie "zakuty" tylko różna jest jakość obróbki i czas poświęcony na R&D.
Od strony technicznej może to nie jest problem zamontować to wszystko, ale cała sztuka polega na tym, że silnik S65 ma strasznie małe tolerancje spasowania, czasem aż za małe (http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=892838" onclick="window.open(this.href);return false;), więc potrzeba trochę wiedzy i narzędzi pomiarowych aby wszytko hulało jak trzeba.
BTW z tego co wyczytałem gdzieś to silnik jest seryjnie "zakuty" tylko różna jest jakość obróbki i czas poświęcony na R&D.
Re: "ulepszenie" silnika
Jak większość silników M ma takie tolerancje. Jednakże jeśli silnik nie był zatarty czy w inny sposób uszkodzony "stukająca panewka" etc. To po zakupie w/w elementów poprostu je montujesz z odpowiednimi momentami.Gdyż wymiary "tuningowych" elementów będziesz (zakładam) stosował w wymiarze nominalnym?PiotrMKG pisze:ale cała sztuka polega na tym, że silnik S65 ma strasznie małe tolerancje spasowania,
Jeśli chcesz spasować na stole tłoki ze słupkiem,korbowody, panewki z uwzględnieniem dużego doświadczenia "wykonawczego" w sensie praktycznego to polecam:
http://krasnobrodzka-racing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Firma malutka i niespecjalnie prestiżowa. Jednakże wiedzą co robią i słupek z wałkami,korbami etc napewno złożą Ci conajmniej fabrycznie. Oddawałem tam silniki do obróbki zanim zaczęli "dostawiać" racing do swojej nazwy i z efektów można być ponadprzeciętnie zadowolonym. Co prawda nie miałem okazji u nich witać z dobre 5lat...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: "ulepszenie" silnika
Tak raczej w nominalnym on chyba że po rozbiórce będą jakieś niespodzianki, na 100% układ korbowotłokowy + koło zamachowe ze sprzęgłem będę chciał wyważyć.
BTW. Czy to nie krasnobrodzka nie uwaliła kilka silników bo Pan przysłowiowy Władek miał gorszy dzień?
BTW. Czy to nie krasnobrodzka nie uwaliła kilka silników bo Pan przysłowiowy Władek miał gorszy dzień?
Re: "ulepszenie" silnika
Rozumiem, ze oczekujesz polecenia osob ze 100% pozytywna opinia? Nie ma takich…
Tak sobie czytam i pozwole zapytac - jaki jest cel Twoich modow? Po prostu chcesz sobie cos tam wymienic czy masz jakas wizje?
Tak sobie czytam i pozwole zapytac - jaki jest cel Twoich modow? Po prostu chcesz sobie cos tam wymienic czy masz jakas wizje?
Re: "ulepszenie" silnika
Wiadomo że 100% jest nieosiągalne, chcę oddać tam gdzie mają największe doświadczenie w modyfikacjach i najmniej wpadek i w razie ewentualnej nie będą ściemniać że to nie ich wina.Camil pisze:Rozumiem, ze oczekujesz polecenia osob ze 100% pozytywna opinia? Nie ma takich…
Tak sobie czytam i pozwole zapytac - jaki jest cel Twoich modow? Po prostu chcesz sobie cos tam wymienic czy masz jakas wizje?
Cel na ten rok to wzmocnienie silnika i pozostawienie go jako N/A z możliwością dołożenia w przyszłości F/I
Zamierzam także wymienić hamulce na performance friction brakes lub inne takie żeby standardowe 18" zostały i wydech (cały z katalizatorami) z TUV bo po przejściach jakie mieli kumple w zeszłych latach na Nurburgu gdzie auto lądowało na lawecie + 1200E mandatu za "sportowe" wydechy to ja dziękuję, wtedy miałem Golfa GTI z supersprintem i całe szczęście, że wybrałem wersję z TUV.
BTW dziś przyszły do mnie zakupy od AKG Motorsport wyglądają super zobaczę jak się zmieni zachowanie auta po instalacji.
Re: "ulepszenie" silnika
Nie monitoruję opinii o każdej w firmie w Warszawie. Osobiście oddałem do nich z 4-5 silników (nie mówię o składaniu silnika w osprzęt tylko o samej obróbce i pasowaniu) nigdy mnie nie zawiedli i zawsze było robiona tak jak sobie "wymarudziłem" a jestem marudny...na tej podstawie Ci ich poleciłem.Kto miał jakie przygody komentować nie będę bo ich nie znam.PiotrMKG pisze:BTW. Czy to nie krasnobrodzka nie uwaliła kilka silników bo Pan przysłowiowy Władek miał gorszy dzień?
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: "ulepszenie" silnika
czy jest tu ktoś na forum, kto mógłby pomóc w ściągnięciu części z USA? bo jak mi za shipping wyliczyło 200USD za UPSa (innej opcji brak) to mnie zemdliło.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: "ulepszenie" silnika
200 USD to dużo za samolot? Bardziej martwiłbym się o cło i vat.
Re: "ulepszenie" silnika
Otóż to Maros dobrze gada. Ściągałem ostatnio parę zabawek i potwierdzam że opłaty są wysokie. No ale jak chcesz mieć coś czego w Europie nie dostaniesz to trzeba płacic 

M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach
Re: "ulepszenie" silnika
to wiem, ostatnio ściągałem części od AKG Motorsport i cła i Vatu zapłaciłem 900pln, ale nie o to chodzi bo części sporo kosztowały i ważyły. Ale teraz ściągam pierdołę co waży <1kg i kosztuje 200$ a wysyłka do Polski tylko UPS a nie USPS i cena 200$ zamiast 50$, a cena przesyłki jest wliczana do wartości zamówienia i płacenie cła i VAT od UPS jest zdzierstwem w biały dzień.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: "ulepszenie" silnika
Hej,
Promotor mocy pod warszawa to spokojnie ogarnie najtańsi nie są ale za to robota na 10 + , podejmują się wszystkiego
Pozdrawiam
Promotor mocy pod warszawa to spokojnie ogarnie najtańsi nie są ale za to robota na 10 + , podejmują się wszystkiego

Pozdrawiam