Dawidek BMW e34 M5 3.8l
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Hamownia z filmiku na pewno jest inercyjna.
Jeśli chodzi o dołek to na hamowni obciążeniowej jest możliwe, że podczas pomiaru on wystąpi (wynika on z dynamicznego przyrostu obciążenia), ale wtedy nie będzie od odczuwalny podczas jazdy i będzie on widoczny na początku pomiaru (przy niższej prędkości obrotowej).
U Ciebie dołek jest między 2000rpm, a 3000rpm, bardzo wyraźny przez 1000rpm. U mnie skok w dół momentu też był, ale nie było wyraźnego dołka, który około 3000rpm się gubił.
Zostawiam wykresy z dwóch moich aut jako przykład:
http://m5e34.pl/n/168.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; oraz http://m5e34.pl/c/781.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Cały czas natomiast nie wiesz, czy klapa Ci się otwiera podczas jazdy na obciążeniu. Od tego bym zaczął.
Jeśli chodzi o dołek to na hamowni obciążeniowej jest możliwe, że podczas pomiaru on wystąpi (wynika on z dynamicznego przyrostu obciążenia), ale wtedy nie będzie od odczuwalny podczas jazdy i będzie on widoczny na początku pomiaru (przy niższej prędkości obrotowej).
U Ciebie dołek jest między 2000rpm, a 3000rpm, bardzo wyraźny przez 1000rpm. U mnie skok w dół momentu też był, ale nie było wyraźnego dołka, który około 3000rpm się gubił.
Zostawiam wykresy z dwóch moich aut jako przykład:
http://m5e34.pl/n/168.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; oraz http://m5e34.pl/c/781.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Cały czas natomiast nie wiesz, czy klapa Ci się otwiera podczas jazdy na obciążeniu. Od tego bym zaczął.
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Szczerze, to byłem przekonany , ze na 100 % działa.Venom pisze:Cały czas natomiast nie wiesz, czy klapa Ci się otwiera podczas jazdy na obciążeniu. Od tego bym zaczął.
Myślisz, że wszystkie swoje objawy, jakie opisałem w wątku Piotrka przeczą działaniu klapy, włącznie z jej krótkim otwarciem/zamknięciem przy mocnym dodaniu gazu na postoju (chwilowe obciążenie)?
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Ciah u Ciebie też jest jednomas z 3.6? Na wykresie dołek wygląda podobnie. Będę diagnozował co jest przyczyną tego i dam znać.
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Tak, mam komplet z 3.6 . Daj znać o efektachPiotrek_M5 pisze:Ciah u Ciebie też jest jednomas z 3.6? Na wykresie dołek wygląda podobnie. Będę diagnozował co jest przyczyną tego i dam znać.

E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
W B38 ta klapa otwiera się w funkcji prędkości obrotowej oraz obciążenia. Wciśnięcie gazu na postoju i tzw "przegazowanie" silnika daje tylko obeoty, nie daje natomiast obciążenia. "Przegazowanie" to nie jest obciążenie (wbrew pozorom). Obciążenie jest wtedy gdy generowana jest moc, która jest odbierana od silnika (w samochodzie odbiornikiem mocy są koła, które przekazują ją na drogę). Przy "przegazowaniu" koła stoją, nie ma odbioru mocy z silnika, a więc silnik jest nieobciążony. Inaczej mówiąc obiążenie = silnik po parą, np podczas rozpędzania albo jadąc pod górę
. Później oczywiście rozróżniamy częściowe lub pełne obciążenie silnika, ale to już inna kwestia.
Obawiam się, że poprzez "przegazowanie" nie da się tego sprawdzić. Najlepiej zrobić to tak jak Stekmen, podłączając lampkę pod wtyczkę aktuatora klapy.
Może Stekmen to lepiej opisze jak przeczyta wątek ?
):)

Obawiam się, że poprzez "przegazowanie" nie da się tego sprawdzić. Najlepiej zrobić to tak jak Stekmen, podłączając lampkę pod wtyczkę aktuatora klapy.
Może Stekmen to lepiej opisze jak przeczyta wątek ?

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
To wiem by najmniej , że klapa/aktuator jakoś funkcjonuje, patent z lampką faktycznie dobry na sprawdzenie tego pod obciążeniem.Venom pisze:W B38 ta klapa otwiera się w funkcji prędkości obrotowej oraz obciążenia. Wciśnięcie gazu na postoju i tzw "przegazowanie" silnika daje tylko obeoty, nie daje natomiast obciążenia. "Przegazowanie" to nie jest obciążenie (wbrew pozorom). Obciążenie jest wtedy gdy generowana jest moc, która jest odbierana od silnika (w samochodzie odbiornikiem mocy są koła, które przekazują ją na drogę). Przy "przegazowaniu" koła stoją, nie ma odbioru mocy z silnika, a więc silnik jest nieobciążony. Inaczej mówiąc obiążenie = silnik po parą, np podczas rozpędzania albo jadąc pod górę. Później oczywiście rozróżniamy częściowe lub pełne obciążenie silnika, ale to już inna kwestia.
Obawiam się, że poprzez "przegazowanie" nie da się tego sprawdzić. Najlepiej zrobić to tak jak Stekmen, podłączając lampkę pod wtyczkę aktuatora klapy.
Może Stekmen to lepiej opisze jak przeczyta wątek ?):)
Może Kolega Stekmen mógłby podzielić się obserwacjami.
Dzięki Jurek za cenny wykład

Ostatnio zmieniony pt lut 27, 2015 23:52 przez ciah, łącznie zmieniany 1 raz.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
witam opisałem w dziale o zmiennej geometrii pozdro.
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Dziękujęstekmen pisze:witam opisałem w dziale o zmiennej geometrii pozdro.

E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Piotrek jak tak patrze na Twojego Avusa aż mi serce się kraje że musiałem pociąć swojego:/ zmieniam kolejność the best avus nr2 daytona:)
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Również bardzo mi się podoba, aczkolwiek z zazdrością spoglądam na daytonękris/// pisze:Piotrek jak tak patrze na Twojego Avusa aż mi serce się kraje że musiałem pociąć swojego:/ zmieniam kolejność the best avus nr2 daytona:)

E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Dla mnie też to są dwa najlepsze kolory w M5 E34. Co ciekawe ilość sztuk wyprodukowana w tych dwóch kolorach jest prawie identyczna 
Ciężko mi powiedzieć, który jest ładniejszy, chyba podobają mi się po równo

Ciężko mi powiedzieć, który jest ładniejszy, chyba podobają mi się po równo

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
W sumie nic nowego się nie dzieje - oprócz sezonowej wymiany oleju i montażu ori rozpórki Wiechersa . Tym razem do oleju dolałem z premedytacją dodatek LM MoS2. Rozpórkę traktowałem raczej jako efekt wizualny, moje podejście zmieniło się to po kilku szybszych zakrętach - czuję że przód jest stabilniejszy i ,,precyzyjniejszy''.Nowy -stary dyfer jest złożony i czeka na montaż.
Jak wspominałem , dość specyficznie i nieprzyjemnie jeździ mi się z tym 40 % dyfrem, jednakże nie potrafiłem sobie odmówić spotkania z Piotrkiem M5 i Stekmenem na Germanfeście. Poniżej poglądowe foty, niezbyt wybitnej jakości






Tak jak mówiliście - piękny widok kilku M5 obok siebie
Chciałbym jeszcze raz podziękować Wam za miłe spotkanie i tak jak rozmawialiśmy - Czekamy na DNND
Jak wspominałem , dość specyficznie i nieprzyjemnie jeździ mi się z tym 40 % dyfrem, jednakże nie potrafiłem sobie odmówić spotkania z Piotrkiem M5 i Stekmenem na Germanfeście. Poniżej poglądowe foty, niezbyt wybitnej jakości







Tak jak mówiliście - piękny widok kilku M5 obok siebie

Chciałbym jeszcze raz podziękować Wam za miłe spotkanie i tak jak rozmawialiśmy - Czekamy na DNND

E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Ja też dziękuję za spotkanie i tak jak mówisz czekamy na DNND 

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Super fotki, super autka super kolorki i super towarzycho:)
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Ale to ładne...absolutne klasyki.