
Tymczasem odeślę tylko do tego małego projektu, robionego przez mojego znajomego. Oczywiście to m62b44, ale brzmi jakby trochę inaczej niż oryginał...
kliknij mnie to usłyszysz jak brzmi 4,4l
A co to jest dźwięk wydechu ? Sama nazwa tłumik wskazuje jakie jest główne zadanie tego elementu. Dźwięku naturalnego silnika nie zmienisz żadnym tłumikiem, i moim zdaniem, nie trzeba nic dłubać żeby z góry wiedzieć, co się może zmienić a czego się nie zmieni.Sławko pisze:Panowie nie ma sensu udowadniać sobie kto ma racje bez dlubniecia (oczywiście odrozniamy dźwięk silnika i wydechu).
Idzik pisze:
OK, jak uzyskasz taki efekt w M3 to przyznamy Ci rację :
https://www.youtube.com/watch?v=n05Ux8FKUSQ
![]()
![]()
MMHammer pisze:Witam i ponieważ to mój pierwszy post pozdrawiam wszystkich miłosników tych niesamowitych aut
Mam pytanko
Na zdjeciach widać że otwierane sa wew komory.
Zewnętrzne pozostawione są seryjne czy też zmodyfikowane ???
Na
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=646891" onclick="window.open(this.href);return false;
zrobili odwrotnie?
Otworzyli zew.
Podpowie ktoś w sobote chce podłubać.
szymonr pisze:
Otwieranie zewnętrznych komór jest bez sensu. Perforacje w rurach są w wewnętrznej sekcji. Jeśli zależy Ci na dobrym dźwięku, to właśnie te perforacje należy zamienić na pełne rury. Mam taki mod u siebie i efekt jest naprawdę dobry.
Sławko pisze: No i teraz najważniejsze, jak moduluje się głośność. Kluczem jest zakrywanie dziur w rurach w komorze tłumiącej. Metodą doświadczalną (tj. prób) mogę powiedzieć jak to wygląda (stopień basowości jest proporcjonalny do stopnia głośności):
1. Ultra – zakrywamy wszystko, łącznie z rurami z oplotem metalowym. Efekt jak SP, tylko większy bas
2. Max – zakrywamy w całości rury dziurkowane
3. Medium – zostawiamy w każdej rurze z dziurami dwa rzędy niezakryte
4. Minimum – zostawiamy w każdej rurze dwa rzędy niezakryte na dole i na górze (w sumie cztery rzędy na komorę).
Obecnie zrobiłem sobie 4., mogę powiedzieć, że jest to wersja idealna dla ludzi, którzy używają M na co dzień i, co ważne, mają samochód z DKG. Jest wyraźnie głośniej i bardziej basowo na zewnątrz niż org., w środku też jest różnica, ale stosunkowo niewielka.
DKG – opcja 3 lub 4
Manual – opcja 2