Szpera opinie- Variable M-differential Lock
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Szpera opinie- Variable M-differential Lock
Jakie sa wasze opinie odnocie szpery w M3 E46 ( Variable M-differential Lock ) ? Jakie ma wady ?
Czy tez sa w niej identyczne plytki jak w szperach starego typu?
Jak oceniacie ja wzgledem stalych szper, ktore byly montowane w starszych generacjach np. E36? ktora lepsza??
Czy tez sa w niej identyczne plytki jak w szperach starego typu?
Jak oceniacie ja wzgledem stalych szper, ktore byly montowane w starszych generacjach np. E36? ktora lepsza??
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
W e46 M3 jest normalna szpera płytkowa, tak jak w np. e36. Regulowana elektronicznie byle dopiero w e60/e63 M
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
ale ma zmienne spiecie- w zaleznosci od warunkow. Z tego co sie orietuje E92 ma taka sama szpere jak E46Kowal81 pisze:W e46 M3 jest normalna szpera płytkowa, tak jak w np. e36. Regulowana elektronicznie byle dopiero w e60/e63 M
STALE spiecie 25% bylo w E36.
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
Osobiście nie mam doświadczenia w tym względzie. Natomiast kolega, który posiadając zeszperowane e36 był sceptycznie nastawiony do szpery o zmiennym spięciu w e46 m3, po zakupie takiego auta jest bardzo zadowolony. Dodam, że z dobrodziejstwa szpery korzysta bardzo intensywnie
Z tego co rozumiem, szpera w e46 działa zdecydowanie płynniej niż ta ze stałym spięciem, która jest bardziej "zero-jedynkowa". Auto można łatwiej i łagodniej wprowadzać w poślizg a jednocześnie lepiej kontrolować. Co w efekcie, paradoksalnie można określić bardziej bezpiecznym rozwiązaniem. Ale najlepiej jakby Janek się wypowiedział 


- JanekB
- Posty: 21
- Rejestracja: czw sty 23, 2014 22:37
- Auto: M3 E46
- Lokalizacja: Jozefoslaw / Warszawa
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
Czesc
Janek, kolega Endru
Opinie nt. zmiennej szpery E46 sa rozne. Ja jestem bardzo zadowolony, a np. Wojtas M5, duzy specjalista w dziedzinie regeneracji tych urzadzen, jest nastawiony sceptycznie i radzilby ja wymienic na tradycyjna
Kowal - szpera w E46 nie jest taka sama jak w E36. Jest to wciaz szpera plytkowa, ale spina nie na zasadzie klina pod wplywem momentu na korpusie, tylko na zasadzie roznicy predkosci - tak jak pierwsze haldexy. Takie same szpery ma np. Jeep GrandCherokee w wersji Quadra Drive. Zgadza sie - nie ma w niej zadnej elektroniki, ale jest rodzaj pompy lepkosciowej - inaczej niz w E30 / E36. Dlatego np. w E46 nie podaja procentu, tylko ile Nm jest w stanie przeniesc pomiedzy polosiami - i jest to podane w funkcji roznicy predkosci polosi
Roznica w praktyce (oczywiscie to moja prywatna opinia - mozna sie nie zgadzac) - tak jak juz to opisal Endru - ze lagodniej spina i lagodniej puszcza - samochod lagodniej i przewidywalniej wchodzi w poslizg i plynniej z niego wychodzi. Odpada tez problem tradycyjnej szpery, ktora potrafi sie nie spiac przy za malym momencie - np. na sniegu... No bo 25% z zera to dalej zero
Wada E46: szpere E36 latwo mozna serwisowac i regenerowac. W E46 to sie z tego co rozumiem nie da - ale dlaczego tak jest nie wim - moze do E46 trudniej dostac plytki? Ponadto nie mozna osobno kupic samej szpery w ASO - tylko caly dyfer...
Pozdrawiam i zycze dobrych slajdow
Janek, kolega Endru

Opinie nt. zmiennej szpery E46 sa rozne. Ja jestem bardzo zadowolony, a np. Wojtas M5, duzy specjalista w dziedzinie regeneracji tych urzadzen, jest nastawiony sceptycznie i radzilby ja wymienic na tradycyjna
Kowal - szpera w E46 nie jest taka sama jak w E36. Jest to wciaz szpera plytkowa, ale spina nie na zasadzie klina pod wplywem momentu na korpusie, tylko na zasadzie roznicy predkosci - tak jak pierwsze haldexy. Takie same szpery ma np. Jeep GrandCherokee w wersji Quadra Drive. Zgadza sie - nie ma w niej zadnej elektroniki, ale jest rodzaj pompy lepkosciowej - inaczej niz w E30 / E36. Dlatego np. w E46 nie podaja procentu, tylko ile Nm jest w stanie przeniesc pomiedzy polosiami - i jest to podane w funkcji roznicy predkosci polosi
Roznica w praktyce (oczywiscie to moja prywatna opinia - mozna sie nie zgadzac) - tak jak juz to opisal Endru - ze lagodniej spina i lagodniej puszcza - samochod lagodniej i przewidywalniej wchodzi w poslizg i plynniej z niego wychodzi. Odpada tez problem tradycyjnej szpery, ktora potrafi sie nie spiac przy za malym momencie - np. na sniegu... No bo 25% z zera to dalej zero

Wada E46: szpere E36 latwo mozna serwisowac i regenerowac. W E46 to sie z tego co rozumiem nie da - ale dlaczego tak jest nie wim - moze do E46 trudniej dostac plytki? Ponadto nie mozna osobno kupic samej szpery w ASO - tylko caly dyfer...
Pozdrawiam i zycze dobrych slajdow

Janek B
E46 M3
E46 M3
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
A same plytki nie sa takie same jak w tradycyjnej szperze??JanekB pisze:Czesc
W E46 to sie z tego co rozumiem nie da - ale dlaczego tak jest nie wim - moze do E46 trudniej dostac plytki?
Pozdrawiam i zycze dobrych slajdow
- JanekB
- Posty: 21
- Rejestracja: czw sty 23, 2014 22:37
- Auto: M3 E46
- Lokalizacja: Jozefoslaw / Warszawa
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
Zasadniczo sa takie same - tzn. polosie blokuja sie z korpusem za pomoca plytek ciernych. Ale czy sa one takie same co np. w E36 - stawiam ze nie:Pawel_M3GT pisze:A same plytki nie sa takie same jak w tradycyjnej szperze??
Ja do regeneracji szper polecam Wojtka Miskiewicza z Jedrzejowa (WojtasM5) (Endru robil u niego szpere do E30, ja do E36 z zaciesnieniem) - Wojtas bez problemu wymienia plytki w E36, ale nie podjal sie tego z E46. Zdaje mi sie, ze wyjasnienie bylo, ze plytek do E46 nie da sie dostac. Ale glowy nie dam - nie pamietam
Jak chcesz to zadzwon do niego i zapytaj - stawiam, ze bedzie wiedzial od reki - 505 918 949
Pozdrawiam
Janek B
E46 M3
E46 M3
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
Czy w E92 jest identyczna szpera i tak samo dziala jak w E46? moze np. cos ulepszyli ? ? ?
Ostatnio zmieniony ndz gru 14, 2014 04:18 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
nikt nie wie ??
- JanekB
- Posty: 21
- Rejestracja: czw sty 23, 2014 22:37
- Auto: M3 E46
- Lokalizacja: Jozefoslaw / Warszawa
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock


No ja moge tylko odpowiedziec za siebie: niestety nie wiem
W E36 M3 jest tradycyjna szpera plytkowa rozpierana klinowo przez moment z walu. Bardzo podobne szpery byly dostepne jako fabryczna opcja w zwyklych E36
W E46 M3 jest szpera plytkowa rozpierana hydrauliczna pompa lepkosciowa zamknieta w koszyku dyfra. W innych E46 ich nie bylo.
W E92 nie wiem. Nie wiem tez czy w nie-M3 E92 byly fabrycznie dostepne szpery. Zaczne sie interesowac gdy zaczne podchodzic do wymiany M3 - czyli za pare lat

Powodzenia
Janek B
E46 M3
E46 M3
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
Janku
W E9x nie było dostępnej szpery poza M3. Nie wiem jaka jest w M3.
W E9x nie było dostępnej szpery poza M3. Nie wiem jaka jest w M3.
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
od razu mowie ze nie czytalem, ale obrazki ogladalem
moze bedzie jakies przydatne info
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=788992" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=788992" onclick="window.open(this.href);return false;

- JanekB
- Posty: 21
- Rejestracja: czw sty 23, 2014 22:37
- Auto: M3 E46
- Lokalizacja: Jozefoslaw / Warszawa
Re: Szpera opinie- Variable M-differential Lock
Broder - ale super!!!
Wszysko sie wyjasnia w pierwszym akapicie - E92 M3 ma gkn visco - czyli taki sam mechanizm zmiennego docisku jak E46 M3. Ten Pan wyglada ze w jednym samochodzie przetestowal kilka roznych szper - visco, standardowe i torsena - bardzo fajnie napisane. Potwierdza moje wrazenie, ze visco (tak jak E46 M3) lagodniej lapie i lagodniej puszcza - oraz pisze, ze do bardziej wyczynowej jazdy lepsza bedzie ostra tradycyjna plytkowa szpera - czyli tak jak mowil WojtasM5
Pisze tez, ze napiecie wstepne zwieksza tendencje do podsterownosci - tego akurat nie rozumiem, ani nie czulem specjalnie w moim E36... Ciekawe.
Spine - widzisz - mi sie pamietalo ze widzialem to kiedys na youtube albo w TV:
https://www.youtube.com/watch?v=MHoj0XUg058" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem czy dobrze wszystko rozumiem, ale to wyglada jakby gosc sie cieszyl, ze wreszcie po 15 latach mozna dostac szpere w nie-emce. Ale moze to jakas zewnetrzna firma, a nie fabryczna szpera... Wiec moze jest tak jak mowisz - kolega ostatnio troche szukal 335i i zaden szpery nie mial...
Pozdrawiam
Wszysko sie wyjasnia w pierwszym akapicie - E92 M3 ma gkn visco - czyli taki sam mechanizm zmiennego docisku jak E46 M3. Ten Pan wyglada ze w jednym samochodzie przetestowal kilka roznych szper - visco, standardowe i torsena - bardzo fajnie napisane. Potwierdza moje wrazenie, ze visco (tak jak E46 M3) lagodniej lapie i lagodniej puszcza - oraz pisze, ze do bardziej wyczynowej jazdy lepsza bedzie ostra tradycyjna plytkowa szpera - czyli tak jak mowil WojtasM5
Pisze tez, ze napiecie wstepne zwieksza tendencje do podsterownosci - tego akurat nie rozumiem, ani nie czulem specjalnie w moim E36... Ciekawe.
Spine - widzisz - mi sie pamietalo ze widzialem to kiedys na youtube albo w TV:
https://www.youtube.com/watch?v=MHoj0XUg058" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem czy dobrze wszystko rozumiem, ale to wyglada jakby gosc sie cieszyl, ze wreszcie po 15 latach mozna dostac szpere w nie-emce. Ale moze to jakas zewnetrzna firma, a nie fabryczna szpera... Wiec moze jest tak jak mowisz - kolega ostatnio troche szukal 335i i zaden szpery nie mial...
Pozdrawiam
Janek B
E46 M3
E46 M3