dyfer... głuche obcieranie

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: kostek_ja » czw mar 24, 2011 15:26

Ja bym sprawdził elastyczny łącznik wału, u mnie po 70kkm był przyzwoicie popekany.

A jednak jeden mechanik w Fusie wiedział dokładnie o co chodzi. Oni maja oddzielnie owy dodatek FM Boster i Jeżeli dyfer hałasuje mieszają go z olejem.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: --==maly==---- » czw mar 24, 2011 21:09

Ciekawe co to jest ten FM Booster. U mnie w moście na razie cisza ale ciekawi mnie co to dokładnie jest.

Awatar użytkownika
premier
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 10, 2009 13:01
Lokalizacja: Pomorze

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: premier » czw mar 24, 2011 21:56

kostek_ja pisze:Ja bym sprawdził elastyczny łącznik wału, u mnie po 70kkm był przyzwoicie popekany.

A jednak jeden mechanik w Fusie wiedział dokładnie o co chodzi. Oni maja oddzielnie owy dodatek FM Boster i Jeżeli dyfer hałasuje mieszają go z olejem.
Tak z ciekawosci nie pytales ile kosztuje i czy mozna kupic to oddzielnie i samemu wymieszac, czy robic wszystko u nich??

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: kostek_ja » czw mar 24, 2011 23:05

0,5L samego dodatku kosztuje jakieś 170zł, proporcje owej mieszanki ponoć zależą od modelu szpery. Ale nie spytałem czy sprzedają sam dodatek.

Awatar użytkownika
premier
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 10, 2009 13:01
Lokalizacja: Pomorze

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: premier » czw kwie 14, 2011 23:09

wracajac do tematu mostu..
zebralem troszke informacji i to co ustalilem:
Castrol SAF-XJ jest to olej ktory juz sam w sobie ma wieksze wlasciwosci tarcia i to leja zazwyczaj do mostow z lsd /zazwyczaj to wystarcza/ , problem gluchego tarcia wystepuje rowniez w nowych m3'kach...

Dla klientow ktorym przeszkadza tarcie /a maja juz serwisowy "podstawowy" olej castrola/, bmw proponuje swoj olej w butelce bmw, ale tak naprawde jest to Castrol SAF-XJ + Fm booster, fm = friction modifier = dodatek zwiekszajacy tarcie...

w serwisie nie mozna kupic samego dodatku FM, mozna kupic butelke 0.5l oleju z wymieszanym dodatkiem za 170zl/butelka, potrzeba 3 szt bo do mostu wchodzi 1.1l. wiec 170x3=510PLN ...

ale.... ten sam problem co i w bmw wystapuje w innych autach z lsd, i u innych producentow mozna kupic sam dodatek... ktory na allegro kosztuje 40zl+ wysylka.

Teraz tak.. kupujemy castrola SAF-XJ /widzialem na alelgro 1L za 60zl/ dokupujemy dodatek FM produkowany przez "daimler chrysler" /butelka 120ml/ i mamy Castrol SAF-XJ + Fm booster ale za 100zl... 1.1L czyli tyle ile trzeba do mostu naszych ///


wyczytalem to na forach w usa, sprawdzilem na swoim moscie i faktycznie szpera pracuje dobrze a po buczeniu ani sladu...olej wcieral sie przez tydzien, a zrobilem okolo 150km.
... czytalem na forach ze niektorym cichlo po 3 tygodniach, innym po dluzszej trasie...
tylko prosze nie piszcie zebym szukal gdzie to czytalem :smile:, pare nocy mi to zajelo a nie chce przegladac tego na nowo ...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: kostek_ja » czw kwie 14, 2011 23:20

premier pisze:i faktycznie szpera dalej lapie
Pytanie tylko brzmi jak szybko i jak mocno.

Do użytku typowo drogowego uważam że lepiej zalać z tym FM Boosterem i jeździć cichym drogowym samochodem. Jednak do użytku bardziej torowego, jak moja eMka, lepiej zalać coś na czym szpera lepiej działa gdyż te dźwięki pojawiają się niemalże tylko na parkingach podziemnych, a różnica w pracy szpery podczas jazdy torowej jest zauważalna.

Awatar użytkownika
premier
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 10, 2009 13:01
Lokalizacja: Pomorze

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: premier » czw kwie 14, 2011 23:24

kostek_ja pisze:
premier pisze:i faktycznie szpera dalej lapie
Pytanie tylko brzmi jak szybko i jak mocno.

Do użytku typowo drogowego uważam że lepiej zalać z tym FM Boosterem i jeździć cichym drogowym samochodem. Jednak do użytku bardziej torowego, jak moja eMka, lepiej zalać coś na czym szpera lepiej działa gdyż te dźwięki pojawiają się niemalże tylko na parkingach podziemnych, a różnica w pracy szpery podczas jazdy torowej jest zauważalna.
na jakis forum wypowiadal sie jakis pracownik serwisu i dosc podobnie do Ciebie napisal, ze to sie robi gdy komus w miescie to mocno przeszkadza, w innym wypadku nie potrzeba...

sa dawki ktore sa zalecane, przy przekroczeniu dawek szpera bedzie pracowac jak zwykly most..... moj most dziala i jest cichy, na torze nie bylo i nie bedzie wiec dla mnie gitara ;)

opisalem to dla kogos, komu w miescie nie daje to spokoju, dla mnie kazde pukniecie w aucie spedza sen z powiek wiec musialem to wyciszyc :lol:

....

Awatar użytkownika
Wolvi
Posty: 177
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 20:13
Lokalizacja: zach.pomorze
Kontakt:

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: Wolvi » pt maja 20, 2011 21:31

Od jakiegoś czasu przy ostrym prawoskręcie przy małych prędkościach, most mocno hałasował (chrobotał)
po wymianie oleju, ten który był wyglądał na dość mocno zużyty, objawy ustąpiły niemal natychmiast.
Dziś mija tydz. od wymiany a most cichutki jak śpiące niemowle :mrgreen:

Olej to oczywiście Castrol SAF-XJ + dodatek 120ml tak jak opisał Premier wszystko w naprawde rozsadnej cenie.

P.S. Dzieki Premier za pomoc :-)
RED DEVIL

german
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 24, 2013 23:47
Auto: moto

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: german » pt paź 11, 2013 19:52

można wiedzieć jakiej produkcji to specyfik ? Albo jakiś numer katalogowy (jeep?)
Bo są dwa rodzaje na allegro mopar i crown - który właściwy ? Obstawiam ten drugi w białej buteleczce z czerwonymi napisami

pozdrawiam i dziękuję z góry na odpowiedź

p.s. chyba ,że coś innego proponujecie ? od ostatniego postu mineło ponad 2 lata :D

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: wojtasm5 » śr gru 18, 2013 22:35

Ja od dawna pasjonuje się szperami w BMW. Mam już jakieś doświadczenie w tej kwestii.
Kiedy kupiłem e36 kombi 318i od razu wyposażyłem je w szperę w dużej głowie 3,15. Rozebrałem i założyłem nowe płytki cierne. Auto to nie rajdówka a tym bardziej do palenia gumy się nie nadaje. Po przejechaniu 30tys z dyfra dochodziło trzeszczenie. Byłem w szoku tym bardziej że zalałem nowym olejem Castrol Syntrax 75-140. Kiedy dobierałem olej do tego dyfra na stronie Castrola ten produkt był na pozycji ZALECANY. Po jakimś czasie na pozycji zalecany pojawił się nr OE BMW a po jakimś czasie pojawił się napis Produkt Specjalny i tak jest do dziś.
Dyfer zdemontowałem i okazało się że płytki zatarły się. Byłem bardzo zdziwiony ale za razem byłem rozczarowany produktem Castrola. Od tej pory polecam tylko Oryg olej do szper z serwisu z tym modyfikatorem tarcia.
Jakiś czas temu kupiłem beczkę 60l z serwisu gdyż ten sprzedawany w butelkach 0,5l to rozbój w biały dzień. No cóż jak się ma na coś monopol to się z tego korzysta. Z drugiej strony specyfik zapewnia długą żywotność mechanizmów, czasem wycisza delikatnie wyjące dyfry.
Ale nie jest w interesie firm produkowanie produktów wiecznych.
Tak jak z akumulatorami na pierwszy montaż idzie akumulator co pożyje nawet do 10lat, a ten ze sklepu jak by miał bombę zegarową nastawioną na długość gwarancji.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

kamellol
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 09:56
Lokalizacja: LiP

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: kamellol » czw lut 13, 2014 18:34

Witam
Który olej wybrać ? Jest między nimi jakaś różnica ?
Pierwszy link czy drugi ?

1: http://allegro.pl/castrol-saf-xj-75w-14 ... 53756.html
2: http://allegro.pl/castrol-syntrax-limit ... 80108.html

plus dodatek o którym pisał premier który będzie lepszy ?

1: http://allegro.pl/jeep-grand-cherokee-d ... 88245.html
2:http://allegro.pl/crown-dodatek-do-most ... 38053.html

pomoże ktoś ? z góry dzięki pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: Lassie » czw lut 13, 2014 19:20

Syntrax faktycznie zastąpił SAF XJ.

MOPAR to taki amerykański InterCars + serwis etc. dla Chryslerów - mają różnych dostawców, cholera wie kto dla nich w danej chwili robi (raz Mobil, potem może i inny), także raczej byłbym ostrożny.

kamellol
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 09:56
Lokalizacja: LiP

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: kamellol » czw lut 13, 2014 19:27

czy w ogóle używać tego dodatku ? most delikatnie hałasuje przy mocniejszych skrętach na parkingu itp...
zaleje nowy olej i zobaczę jak będzie :) tylko który olej wybrać ?

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: Lassie » czw lut 13, 2014 19:30

Sprawdź karty charakterystyki obydwu i porównaj - może nie spieprzyli SAF, tak jak TWS'a...

Awatar użytkownika
Gauczo
Posty: 46
Rejestracja: wt lis 12, 2013 20:15
Auto: E46 M3

Re: dyfer... głuche obcieranie

Post autor: Gauczo » pt lut 14, 2014 01:09

ja teraz jestem po wymianie olejów i wlałem 75w140 syntrax ls oraz ten dodatek pod numerem 2

ODPOWIEDZ