Też tak uważam.--==maly==---- pisze:Wg mnie na nasze temperatury nie ma nic lepszego niż porządne 10w60.
Castrol TWS i jego odminay
Re: Castrol TWS i jego odminay
Re: Castrol TWS i jego odminay
Pytanie brzmi do czego używasz samochodu. Seria Motorsport Millersa jest dla samochodów sportowych a wręcz wyczynowych. Więc właściwości przy bardzo niskich temp. są mało istotne, a przy wysokich bardzo istotne.--==maly==---- pisze:No millers ma ten problem z temperaturą.
Millers ma też olej 10w60 w serii premium czyli normalnej, drogowej. Niestety na stronie właściwie nie ma jego specyfikacji. Z ciekawości wysłałem e-maila z prośbą o tą specyfikację

Re: Castrol TWS i jego odminay
A jezeli chcemy zalac m5 e39 po lifcie to jaki Motul jestem przekonany do tego oleju 300V bedzie pasował pozdrawiam
Re: Castrol TWS i jego odminay
No właśnie z motulem 300V jest problem gdyż nie ma 10w60. Jest tylko 15w50 i 20w60. Ma to sens gdyż są to oleje przede wszystkim do sportu, ale do jazdy na co dzień, a szczególnie w zimę się nie bardzo nadają. Szczególnie 20w60.
Tylko że do M5 e39 chyba nie jest koniczny 10w60. Ktoś mi mówił na którymś MTD że te silniki wychodziły na jakimś 10w40 czy 5w40. Wówczas można zalać go motulem 300V 5w40, albo jakimś millersem 5w40 z serii motorsport i nie przeżywać zimy bo nie pamiętam żeby kiedykolwiek było poniżej -30
Tylko że do M5 e39 chyba nie jest koniczny 10w60. Ktoś mi mówił na którymś MTD że te silniki wychodziły na jakimś 10w40 czy 5w40. Wówczas można zalać go motulem 300V 5w40, albo jakimś millersem 5w40 z serii motorsport i nie przeżywać zimy bo nie pamiętam żeby kiedykolwiek było poniżej -30

Re: Castrol TWS i jego odminay
Sprawdziłem w TISie. Według TISu do e39 powinno zalewać się oleje:
do 02/00 SAE 10w60
od 03/00 BMW Longlife-98 albo 01
Ciekawe jest to że w S85 pierwsze 2k km robi się na 5w30, a dopiero potem zmienia na 10w60
do 02/00 SAE 10w60
od 03/00 BMW Longlife-98 albo 01
Ciekawe jest to że w S85 pierwsze 2k km robi się na 5w30, a dopiero potem zmienia na 10w60

Re: Castrol TWS i jego odminay
Millers XFS 10w60:
PERFORMANCE CHARACTERISTICS:
APISL,CF
ACEA A3/B4
TYPICAL CHARACTERISTICS:
SAE Viscosity Grade 10w60
Specific Gravity @ 15°C 0.869
Kinematic Viscosity @ 100°C 23.4cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C 121cSt
Viscosity Index 203
Pour Point °C -25
Flashpoint °C 200
Cold Crank Viscosity @ -25°C 7,000cP
Na mrozy dalej nie ciekawy ale obiecałem że wrzucę.
Powinno się chyba wyoddzielić ten temat. Jest o tyle fajny że stosunkowo mało gdybania, a dużo danych żeby każdy mógł sobie wejść i porównać.
PERFORMANCE CHARACTERISTICS:
APISL,CF
ACEA A3/B4
TYPICAL CHARACTERISTICS:
SAE Viscosity Grade 10w60
Specific Gravity @ 15°C 0.869
Kinematic Viscosity @ 100°C 23.4cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C 121cSt
Viscosity Index 203
Pour Point °C -25
Flashpoint °C 200
Cold Crank Viscosity @ -25°C 7,000cP
Na mrozy dalej nie ciekawy ale obiecałem że wrzucę.
Powinno się chyba wyoddzielić ten temat. Jest o tyle fajny że stosunkowo mało gdybania, a dużo danych żeby każdy mógł sobie wejść i porównać.
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Castrol TWS i jego odminay
ja miałem wcześniej Motul'a 300V 20W60 i chyba do niego wróce, założyłem większą chłodnice z 325tds, oczywiście przed montażem było obfite płukanie, zalałem TWS'em, na 20W60 temp była niższa o 10st, ciekawe
lepkość nie powinna tutaj mieć raczej wpływu na temp nie ? a chłodnica jest większa więc nie wiem o co caman
kratki w zderzaku nie mam z przodu, kierownicy powietrza też nie mam bo nie mam na nią miejsca ale wcześniej miałem temp niższą...




Re: Castrol TWS i jego odminay
Motlul jest olejem estrowym z modyfikatorami tarcia. Inna klasa oleju. Mniejsze tarcie = niższa temp.racesupport1 pisze:lepkość nie powinna tutaj mieć raczej wpływu na temp nie ?
Jak już testujesz oleje to może przetestuj Millersa CFS 10w60 NT i daj nam znać jak temp. w porównaniu do Motula

Re: Castrol TWS i jego odminay
Korzystając z okazji porównanie z dzisiejszej dystrybucji kupionego Castrola Edge 10W60 i Castrola Professional TWS10W60.
http://youtu.be/xuoQbG8_a5Y
No identyko
konsystencja w palcu, odcień, gęstość, kolor.
Ten sam zapach, oba mają UV, tylko cena w litrowej butelce inna - Edge 1zł tańszy i dostępny też jako bańki 4L.
http://youtu.be/xuoQbG8_a5Y
No identyko


Ten sam zapach, oba mają UV, tylko cena w litrowej butelce inna - Edge 1zł tańszy i dostępny też jako bańki 4L.
Re: Castrol TWS i jego odminay
Już pisałem że mają dokładnie tą samą specyfikację 

Re: Castrol TWS i jego odminay
Czy ktoś zna coś takiego
Castrol formula rs racing syntec 10w60

Castrol formula rs racing syntec 10w60
Sprzedam: Splitery carbon do m3 e9x
Re: Castrol TWS i jego odminay
Haha dodaj ,że z etykiet wychodzi na to ,że to EDGE jest przeznaczony do M a nie TWS...
Castrol RS już nie istnieje. To poprzednik EDGE'a.
Castrol RS już nie istnieje. To poprzednik EDGE'a.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Castrol TWS i jego odminay
200 tyś nalotu. Prawdopodobnie TWS całe życie wozu. Tam gdzie olej nie leje się strumieniami, odkłada się coś co w dotyku jest jak delikatny ale jak najbardziej do wyczucia pod palcem piasek.


screen grab







screen grab
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Castrol TWS i jego odminay
Zawsze tak było, ale czy to szkodliwe jest tego nie wiadomo.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Castrol TWS i jego odminay
Moim zdaniem auto latało na stożku albo sportowej wkładce i to standardowy osad w takiej sytuacji.