1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
-
wania
- Posty: 953
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: wania » pt mar 08, 2013 11:58
trafilem takie cos na ebayu
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-BMW-O ... 3ccf89ddb1
ma to jakis sens? z tego co wiem samego termostatu nie mozna kupic, tylko cala podstawe z filterm

ktos tez kiedys pisal ze wyrzucenie termostatu jest szkodliwe dla silnika.
-
kostek_ja
- Posty: 2623
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: kostek_ja » pt mar 08, 2013 14:40
Ma to sens do użytku torowego. Z tego co czytałem termostat blokuje samym sobą przepływ oleju nawet jak jest otwarty. Wyrzucenie termostatu i zastąpienie takim czymś poprawia chłodzenie oleju. Z drugiej strony przez brat termostatu silnik będzie się dłużej nagrzewał, a jak wiemy silnik na zimnym oleju szybciej się zużywa.
Pytanie brzmi jak użytkujesz samochód. Jak tylko w lato i raczej do ostrej jazdy to można tą opcję rozważyć. Jak jeździsz też w zimę to ja bym się bał o silnik.
-
Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Post
autor: Pawel_M3GT » pt mar 08, 2013 20:17
Ma to sens tylko do auta wyscigowego. Przy normalnej jezdzie olej bedzie niedogrzany.
W cywilnym samochodzie stanowczo odradzam.
-
pablo2220
- Posty: 25
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 14:20
- Lokalizacja: Błonie
Post
autor: pablo2220 » śr mar 13, 2013 20:47
A mi się wydaję, że pozbywając się termostatu i zostawiając dziurę w miejscu gdzie on jest spowodujemy, że nie będzie wymuszonego obiegu przez chłodnice w momencie gdy się on otwiera. Dlatego zamiast termostatu można zakupić takie coś co jest na ebay'u co daje efekt otwartego termostatu. Kiedyś przerabiałem ten temat i jak chciałem założyć chłodnicę oleju do m52b28, zakupiłem podstawe z m50 gdzie podstawa jest identyczna jak w s50b30/b32 tylko bez termostatu i seryjnie są tam zaślepione otwory na przewody olejowe, zamysł był taki, że wywiercę otwory i będzie ok, ale po głębszym zastanowieniu się, zakupiłem jednak podstawę z M3

-
wania
- Posty: 953
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: wania » ndz kwie 14, 2013 14:17
orientuje sie ktos czy otwart termostat oleju ma wplyw na cisnienie oleju w silniku? bo obiekt jest wiekszy

-
rypik
- Posty: 869
- Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: rypik » śr kwie 17, 2013 12:54
wania imolka turbo śmiga z zaslepką, cisnienie oleju się nie zmieniło mierzalnie. pojemność chłodniczki i przewodów to pewnie z 0,3l nie więcej.
-
Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Maros » śr kwie 17, 2013 13:06
I trzeba przyznać, że temperatura oleju powyżej 100 raczej nie wchodzi nawet przy pałowaniu na poznaniu.
-
wania
- Posty: 953
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: wania » śr kwie 17, 2013 13:17
rypik, kupiles zaslepke z tej aukcji czy dales tokarzowi do zrobienia?
-
rypik
- Posty: 869
- Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: rypik » śr kwie 17, 2013 16:35
OIDP z amazona amerykańskiego była.
-
wania
- Posty: 953
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: wania » śr kwie 17, 2013 19:40
jutro jade do tokarza

ktos chce sztuke?

-
wania
- Posty: 953
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: wania » pt kwie 19, 2013 16:52
wczoraj odebralem:
jeden juz poszedl, zostal mi jeszcze jeden jak ktos chce to pw
