2008-2013 | silnik: S65B40
-
MegaLoL
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz maja 06, 2012 08:23
- Lokalizacja: mam wiedzieć?
Post
autor: MegaLoL » śr mar 06, 2013 13:45
Siemka,
Od jakiegoś czasu słyszę jak by zgrzyty w szperze przy skręcie. Dobrze to słychać np na parkingach podziemnych itp. Wyczytałem na necie, że była jakaś akcja uszczelniania dyferencjałów czy coś takiego. U nas oczywiście w serwisie nikt nic nie wie. Forumowi spece

, ktoś coś wie na ten temat? Nie chce wywalać kasy na nową szperę, jak to jest sprawa którą można ogarnąć

Z góry dzięki za jakąkolwiek podpowiedz.
-
--==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: --==maly==---- » śr mar 06, 2013 15:06
Uszczelnienie nic nie ma do tego szpera z czasem dostaje takich dźwięków.
Sposobem na usunięcie owych objawów jest olej do szpery z dodatkiem FM Booster dostępny w ASO. Po wymianie powinieneś mieć spokój poszukaj na forum a znajdziesz wiele takich tematów dotyczących tego problemu.
-
szymonr
- Posty: 27
- Rejestracja: sob wrz 04, 2010 17:15
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: szymonr » pt mar 15, 2013 14:44
potwierdzam to co pisze kolega Mały.
Miałem ten sam problem, szczególnie na zimnym aucie i skrętach 90'
W serwisie zalali mi olej z dodatkiem FM booster i cisza.
pozdr
-
MegaLoL
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz maja 06, 2012 08:23
- Lokalizacja: mam wiedzieć?
Post
autor: MegaLoL » sob mar 16, 2013 10:31
Zle sie wyraziłem. To o czym piszecie jest mi znane. Dzwięk podobny, ale problem był gdzie indziej. Poluzowały się śruby. Także jak ktoś lata czasem bokami, to niech sobie sprawdzi i ewentualnie dokręci

Swoją drogą, to wiecie jak zalewacie olej + dodatek, to szpera działa wolniej..?

-
kostek_ja
- Posty: 2623
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: kostek_ja » sob mar 16, 2013 12:00
MegaLoL pisze: to wiecie jak zalewacie olej + dodatek, to szpera działa wolniej..?
Tu nie chodzi o prędkość, a spięcie.
-
LINKIN
- Posty: 155
- Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
- Auto: M6 F13 LCI
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
-
Kontakt:
Post
autor: LINKIN » pn kwie 15, 2013 19:00
Co ile powinno się zmieniać olej w dyfrze? Sprawdzałem ostatnio klarowność tego oleju i wydawał się w miarę czysty, ale może trzeba go wymieniać co ileś kilometrów lub czasu

-
BYNTAS
- Posty: 250
- Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
- Auto: M3 E92
- Lokalizacja: Gniezno
Post
autor: BYNTAS » pn kwie 15, 2013 19:32
co 3 wymianę oleju silnikowego.
-
arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Post
autor: arturo » wt kwie 16, 2013 14:09
LINKIN, pierwsza wymiana oleju w dyfrze razem z pierwszą wymianą oleju w silniku ( przy przebiegu ok. 2000km ), następnie co trzecią wymianę oleju w silniku .
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021
Było: E92 M3
-
LINKIN
- Posty: 155
- Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
- Auto: M6 F13 LCI
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
-
Kontakt:
Post
autor: LINKIN » czw kwie 18, 2013 16:06
BYNTAS & arturo dzięki Wam panowie za informację.
Emkę mam od 3 tygodni, niestety nie miałem tego komfortu aby użytkować auta od nowości, jest 76 tys przebiegu i mam nadzieję, że to nie za późno na wymianę.
-
BYNTAS
- Posty: 250
- Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
- Auto: M3 E92
- Lokalizacja: Gniezno
Post
autor: BYNTAS » czw kwie 18, 2013 21:52
nie jest źle-skoro BMW zaleca wymianę oleju silnikowego co 30KKM(sic!) to wymiana w dyfrze przypadałaby na ~90KKM, więc mieścisz się w normie...
-
niebieski
- Posty: 22
- Rejestracja: sob mar 12, 2016 12:34
- Auto: M3 e92
Post
autor: niebieski » pt paź 28, 2016 10:00
jaki olej do dyfra: CRX LS 75w140 NT ? 1,2l?
-
KarolToJA
- Posty: 148
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
- Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
- Lokalizacja: Puławy
Post
autor: KarolToJA » pt paź 28, 2016 18:17
Mi sie wydaje ze jaki się wleje będzie ok byle o odpowiedniej spec. Ja sobie zmieniłem na Motul 75W140 i jest cacy
-
raptownym3
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: raptownym3 » pt paź 28, 2016 19:58
SAF-XJ +FM Booster SAE 75W-140 taki zaleca aso.
Raptowny M-Performance
-
ins
- Posty: 98
- Rejestracja: pt cze 12, 2015 17:48
- Auto: M3 E92
Post
autor: ins » pt lis 04, 2016 14:59
Czy to prawda, że po 100k robi się u nas dyfer otwarty i wypada go wymienić?
-
PiotrMKG
- Posty: 18
- Rejestracja: śr kwie 08, 2015 18:53
- Auto: M3 e92
Post
autor: PiotrMKG » pt lis 04, 2016 18:22
tutaj masz praktycznie wszystko o szperach do m3 e92
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=788992" onclick="window.open(this.href);return false; na stronie 3 post #56 kupiłem od niego drexlera GT4 i jestem bardzo zadowolony, w zimie trzeba jednak uważać przy zabawie w jeździe bokami bo 45% spięcia przy hamowaniu powoduje że dyfer wciąż jest spięty jak odpuścimy gaz (stockowy dyfer był otwarty podczas hamowania) i dupą rzuca tak samo mocno jakbyśmy wciąż przyspieszali.