Venom --->>> e34 M5

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » śr mar 06, 2013 12:37

DavePL pisze:Gratuluje wynik mega, ciekawe ile by wypluło gdybyś skoncentrował się na większym przyroście mocy :)
Sam poniekąd jestem ciekaw, ale z kilku względów wolałem się trzymać wyznaczonego celu. Po pierwsze nie jesteśmy w Szwecji czy USA, gdzie remontują silniki co sezon albo po każdym trackday-u dają nowe tłoki :D. Jesteśmy w Polsce i tutaj każda awaria lub niepowodzenie ma bardzo poważne finansowe skutki (nie licząc negatywnych opinii o osobie przygotowującej silnik). Można robić projekt na 800-1000 PS i sprawdzić się przy tym czy rzeczywiście ten silnik jest w stanie tyle wygenerować, ale też trzeba brać pod
uwagę to, że mały błąd przy mocy 800 PS kosztuje remont silnika... Inną sprawą jest trakcja i "driveability" takiego pojazdu. Nie zapominajmy, że aplikacją tego auta jest droga, a nie żaden drift czy 1/4mili.

Silnik jest przygotowany pod większe moce i nie wykluczone, że kiedyś jeszcze coś będzie dłubane. Na pierwszy strzał te 550 PS jest ok i chcę tym najpierw pojeździć. Poza tym dodam, że to było pierwsze strojenie silnika S38 turbo przez Michała i zostało ono wykonane z dużą dozą bezpieczeństwa. Gdyby iść bardziej agresywnie z zapłonem to pewnie moc byłaby 6xx, ale nie ma tu gdybać. Co innego stroić kolejny z rzędu silnik JZ na taka moc, a co innego robić to po raz pierwszy. Najzwyczajniej w świecie baliśmy się iść ostrzej, bo jak już pisałem robiąc silnik po raz któryś, wiesz jak brzmi u niego stuk, wiesz na ile sobie możesz pozwolić, mapy zapłonu idą z reki w ciemno potem tylko
sprawdzasz czy na pewno jest ok... to inna bajka niż strojone S38 po raz pierwszy :)

Tyle ode mnie :)

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: SyTy » śr mar 06, 2013 12:39

heh, no i trza będzie znów do Cieszynowa się przejechać :twisted:

Planuj jakąś górską nitkę, co by nie stać tylko nad autem a pozwiedzać przy okazji.
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » śr mar 06, 2013 12:53

Póki co nic nie organizuję, ponieważ sam nie wiem czy tego lata będę w kraju. Stety lub niestety, ale kariera zawodowa rozwija mi się lepiej niż pasja BMW i może się okazać, że nie będę miał za wiele czasu aby nacieszyć się autem w tym roku. Ech :sad:

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: SyTy » śr mar 06, 2013 13:01

Venom pisze:Stety lub niestety, ale kariera zawodowa rozwija mi się lepiej niż pasja BMW
To nie ma co wzdychać tylko się cieszyć Panie kolego. Będziesz to ok, nie będziesz nie ok ale jakoś przeżyjemy ;) Tak czy siak w sezonie planuje puścić się na południe na jakiś dłuższy weekend babuliną, dam znać, może będziesz akurat na miejscu.
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » śr mar 06, 2013 13:46

SyTy pisze:
Venom pisze:Stety lub niestety, ale kariera zawodowa rozwija mi się lepiej niż pasja BMW
To nie ma co wzdychać tylko się cieszyć Panie kolego.
Nie można mieć w życiu wszystkiego :)
SyTy pisze:Będziesz to ok, nie będziesz nie ok ale jakoś przeżyjemy ;) Tak czy siak w sezonie planuje puścić się na południe na jakiś dłuższy weekend babuliną, dam znać, może będziesz akurat na miejscu.
Koniecznie dawaj znać, chętnie się spotkam :)

kristo
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 17:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: kristo » śr mar 06, 2013 21:01

gratulacje!

mnie jednak drażnił by ten spadek mocy na górze. Miałem tak w jednym aucie turbo i na dłuższą metę to denerwuje. Nie znaczy to jednak, że frajdy nie będzie. Trzymam kciuki za pomyślny upgrade programu w przyszłości.

Pozdro
I like the smell of the leathered M5 interior...

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Łukasz///M5 » śr mar 06, 2013 21:44

Gratuluję ukończenia projektu !!! Kawał dobrej roboty, z niecierpliwością czekam na film z jazdy czarną bestią. Wygląda na to, że jesteś posiadaczem najszybszej E34 w kraju. Jeszcze raz gratulacje.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Maros » czw mar 07, 2013 14:17

Gratulacje, fajny wynik :)
Ale ja to bym dmuchnął 1.4 :mrgreen:

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Konrad95x » czw mar 07, 2013 20:40

Gratulacje ukończenia i rozsądnego podejścia. Autem trzeba się cieszyć podczas jazdy a nie ilością mocy między naprawami ;)
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » czw mar 07, 2013 21:07

Update 07.03.2013
Dziś miałem trochę więcej czasu aby przyjrzeć się wykresom. Ponownie przecałkowałem pole pod wykresem momentu obrotowego, tym razem dokładniej bo co 200 rpm. Przyrost mocy wyszłedł 68.5% więc widać, że wczorajsze obliczenie było trochę niedokładne. Poniżej zamieszczam dwa ciekawe wykresy porównawcze, dające lepszy obraz przyrostów :)

[1373]Obrazek
[1374]Obrazek

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: rypik » czw mar 07, 2013 21:29

Teraz najważniejsze pytanie jaki spool jest tego setupu.
Cyferki cyferkami, ale klepnięcie i nic, to jest niefajne.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » czw mar 07, 2013 21:31

rypik pisze:Teraz najważniejsze pytanie jaki spool jest tego setupu.
Cyferki cyferkami, ale klepnięcie i nic, to jest niefajne.
jeszcze tym nie jeździłem. Wg Michała ITB daje bardzo dobry efekt w tej materii, silnik znacznie lepiej odpowiada na request niż np JZ. Ja niestety nie mam za wiele doświadczenia i nie będę mógł porównać...

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Gregor/// » czw mar 07, 2013 21:56

Gratuluje ukonczenia projektu :) Mam nadzieje ze zobacze twoja czarna bestie :) na live.Pozdro

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: rypik » czw mar 07, 2013 22:05

Venom pisze:
rypik pisze:Teraz najważniejsze pytanie jaki spool jest tego setupu.
Cyferki cyferkami, ale klepnięcie i nic, to jest niefajne.
jeszcze tym nie jeździłem. Wg Michała ITB daje bardzo dobry efekt w tej materii, silnik znacznie lepiej odpowiada na request niż np JZ. Ja niestety nie mam za wiele doświadczenia i nie będę mógł porównać...
Szczerzę życzę, żeby to był response porównywalny np. z N54 z seryjną turbiną.
Oby 3,8L zrobiła swoje!

WG w wydech, czy w atmo bo nie miałem siły czytać :-D

PS.
Wg. mnie, przy turbo ITB to raczej przeszkadza jak polepsza coś, ale to tylko moja niefachowa opinia

PS2.
Kij w mrowisko - odpowiedz za pół roku, nie teraz, czy nie uważasz, że najważniejsze zalety silnika S38 poszły się od tyłu kochać.

PS3.
Gratuluję zakończenia i bezawaryjnej eksploatacji życzę!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » czw mar 07, 2013 22:08

Nie napisałem ani słowa o rozwiązaniu WG, więc nie dostaniesz upomnienia za nieczytanie lektur :d haha. WG jest w wydech - inaczej sobie nie wyobrażam w takiej aplikacji.

ODPOWIEDZ