S50B32 Vanos po regeneracji nie smiga, kilka pytan

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: S50B32 Vanos po regeneracji nie smiga, kilka pytan

Post autor: wania » pt sty 18, 2013 10:24

piotr e38, 2-3 bary wystarczy zeby zmusic gada ;) btw szykuj sie na telefon ode mnie, mam nadzieje ze w tym mcu albo na poczatku lutego :-P

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: S50B32 Vanos po regeneracji nie smiga, kilka pytan

Post autor: ww296 » ndz sty 20, 2013 15:14

saron22 pisze:Dlaczego ten Vanos z S50 to ogolnie jakaś wielka tajemnica?? Nikt nic nie chce podpowiedzieć w tej kwestii tylko w kolko jakies podpowiedzi dookoła i takie tam??
jest to na tyle nietypowe urządzenie, że nie ma powszechnej wiedzy na ten temet np u nawet doświadczonego mechanika. Do tego dochodzi fakt, że nie wszystkie uszczelnienia dostępne sa w ASO - niektóre trzeba dorobić. Niestety sytuacja taka spowodowała,że niektórzy próbują "grzebać" przy Vanosie usługowo - ponieważ koszt jest niewielki w stosunku do tego ile użytkownik jest w stanie zapłacić. Jak widać po lekturze różnych For samochodowych niekiedy usługa jest wykonana niewłaściwie co powoduje dodatkowe problemy, frustracje i stratę kasy.
Jest to równiez problematyczne z uwagi na fakt że przy demontażu/ montażu Vanosów trzeba bardzo dokładnie ustawić za każdym razem rozrząd tego też nie potrafi zrobić dobrze przypadkowy mechanik, do tego montaz samego Vanosa trzeba zrobic z taką sama dokładnością zgodnie z procedurą bo wyjdą "kwiatki"
Gdybym miał problem z vanosem znalazłbym osobe która podejmie sie regeneracji jak najtaniej i jak najblizej ale na usługe wziąłbym fakturę bądz umowę i zostawił do kompleksowej naprawy łacznie z demontażem itp, aby później dochodzic ewentualnych roszczeń (a te moga byc wysokie bo np skrajne niedokładności w montażu mogą spowodować kolizje tłoków z głowica wiec koszty = nowy silnik)
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
maciej1203
Posty: 40
Rejestracja: czw lis 15, 2012 12:10
Auto: BMW
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: S50B32 Vanos po regeneracji nie smiga, kilka pytan

Post autor: maciej1203 » wt sty 22, 2013 23:14

panowie to nie jest statek kosmiczny i taki wanos to jest pikuś , ale dla niektórych to jest czarna magia ale co , za coś trzeba wziąć kasiorę :mrgreen:

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: S50B32 Vanos po regeneracji nie smiga, kilka pytan

Post autor: piotr e38 » sob sty 26, 2013 11:46

wania pisze:piotr e38, 2-3 bary wystarczy zeby zmusic gada ;) btw szykuj sie na telefon ode mnie, mam nadzieje ze w tym mcu albo na poczatku lutego :-P
Powinno wystarczyć (ale na aucie ciśnienie Ci nie potrzebne, tylko prąd plus klucz na wałek nierządu, powietrze później przy montażu), jak coś dzwoń, w końcu Vanosa u Małego w E46 wkładałem przez telefon, więc i z Twoim poradzimy :mrgreen: :mrgreen:

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: S50B32 Vanos po regeneracji nie smiga, kilka pytan

Post autor: piotr e38 » sob sty 26, 2013 11:54

maciej1203 pisze:panowie to nie jest statek kosmiczny i taki wanos to jest pikuś , ale dla niektórych to jest czarna magia ale co , za coś trzeba wziąć kasiorę :mrgreen:
masz rację kolego, regeneracja Vanosa to pikuś, ale spróbuj zregenerować dobrze pompę w Vanosie, bo często niedomaga to pogadamy.

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: S50B32 Vanos po regeneracji nie smiga, kilka pytan

Post autor: Lato » wt lut 05, 2013 15:38

Nie czytałem całego wątku tylko pierwszy post.
Jeśli nie masz ciśnienie masz do wyczyszczenia i prawidłowego włożenia elektrozawory. Pompa pracuje poprawnie ale elektrozawór może się gdzieś przywiesił lub nie jest włożony odpowiednio (do ustawienia jest odpowiedni element potrzebny lub doświadczenie).
Jeśli vanos klepie bardzo to znaczy, że źle naprawiono łożyska. Jeśli leciutko to trzeba się dokładnie przyglądnąć vanosowi bo wyeliminowanie tego może być bardzo trudne jak nie niemożliwe.
Jeśli nie przestawia się wałek to sprawdź wtyczki bo lubią się one wypinać (złośliwe jak cholera).
Jak już będzie wszystko pracowało to albo test vanosa albo dokładna obserwacja jego pracy na kompie (parametry zadane i wykonane). Jeśli będą różne wartości tzn. że jest vanos źle włożony i będziesz musiał go od nowa włożyć żeby było dobrze :)

Piter,
jest pomysł na mega szybką i prostą regenerację pompy. Będziemy to testować z Dakiciem jak tylko czas pozwoli - pewnie koniec lutego :D
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

ako87
Posty: 11
Rejestracja: pn cze 14, 2010 22:18
Lokalizacja: Żywiec

Re: S50B32 Vanos po regeneracji nie smiga, kilka pytan

Post autor: ako87 » wt lut 05, 2013 22:39

Panowie a jakim programem mozna zdiagnozować vanosa ? (bo wypadało by mi sie zaopatrzyć)

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: S50B32 Vanos po regeneracji nie smiga, kilka pytan

Post autor: piotr e38 » śr lut 06, 2013 16:37

No, bardzo jestem ciekawy tej mega szybkiej i mega prostej regeneracji pompy, jak już wymyślita to dajta znaka bom ciekaw. :mrgreen: :mrgreen:

Do diagnozy i testu vanosa najlepiej kolego DIS-a

ako87
Posty: 11
Rejestracja: pn cze 14, 2010 22:18
Lokalizacja: Żywiec

Re: S50B32 Vanos po regeneracji nie smiga, kilka pytan

Post autor: ako87 » sob lut 09, 2013 18:44

A gdzie moge zdobyc ten program lub kupic :?:
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ