Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Tomcio » czw mar 08, 2012 22:11

Mario pisze:Nagram film i wstawię ale mam sportowe katy więc jest już głośno i po trasie trochę meczy ale jest też bardziej dynamiczny.
Z oryginalnymi katami i sportowym tłumikiem głosniej od serii ale naprawdę rasowo.
Brzmi rewelacyjnie jak Ferrari.
Tak jak pisałem postaram sie załatwić większe sportowe katalizatory żeby było ciszej bo końcowego tłumika bardzij się wyciszyć nie da.
Tak jak Mario pisze. Ja miałem zamontowany ostatni tłumik przelotowy, brzmiał rasowo ale w trasie zbyt głośny, i nic się go nie dało wyciszyć. Najgorzej było przyspieszanie z niskich obrotów na wysokim biegu. Teraz mam tłumik zrobiony na puszce jest cicgszy od przelotowego ale nadal głośniejszy od serii i osobiście wolałbym coś cichszego.

Kostek z wyciszeniem auta masz rację, sam się już zastanawiałem czy nie wyciszyć matami wygłuszającymi bagażnika bo z tego miejsca najbardziej słychać tłumik.

Olaf zapodaj filmik jak ten twój tłumik się zachowuje podczas jazdy, ale z tego co mówiłeś to też jest dosyć głośno, tak?

Pozdro.
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: --==maly==---- » czw mar 08, 2012 22:42

Dlatego ja dałem sobie spokój z przeróbkami wydechu.
Używając auta na codzień nawet seryjny po mocnym rozgrzaniu potrafi głośno buczeć nie wyobrażam sobie nic głośniejszego i nie widzę tu sensu bo dzwięk m3 i tak mi się nie podoba więc po co go uwydatniać. Zdecydowanie ciekawszym wyjściem na fajny dzwięk jest dedykowany dolot np k&n lub jakiś airbox super dzwięk naprawdę polecam i nie męczy tak jak głośny wydech.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: kostek_ja » czw mar 08, 2012 23:25

Ale na tłumiku końcowym można sporo kilogramów oszczędzić :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: --==maly==---- » czw mar 08, 2012 23:47

Można ale zmienia się automatycznie rozkład masy który w serii wynosi coś około 50:50 i to dość konkretnie bo tak nisko położone kilkadziesiąt kg w końcowej części auta wpływa napewno korzystnie na trakcję i prowadzenie nie jest to zrobione bezcelowo. Fabryka również mogła zejść z kg ale z jakiś przyczyn zrobili bardzo ciężki tłumik . Jak bym miał redukować masę to wywalił bym fotele i kupił porządne kubełki recaro redukcja kg 2x taka jak na wydechu i to w centralnej części auta bez wpływu na rozkład masy.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: kostek_ja » pt mar 09, 2012 00:27

--==maly==---- pisze:Jak bym miał redukować masę to wywalił bym fotele i kupił porządne kubełki recaro redukcja kg 2x taka jak na wydechu i to w centralnej części auta bez wpływu na rozkład masy.
OK ale które? Pole position są dla kurdupli :)

Mam w planach, ale po pierwsze to nie taka tania sprawa, a po drugie żadne rozwiązanie mi w 100% nie pasuje. Aktualnie myślę że najciekawszym rozwiązaniem są Recaro CS. Nie są aż tak lekkie, ale mimo to dużo lżejsze od seryjnych, za to mogę być podgrzewane (bardzo lubię tę opcję i szkoda by mi było się jej pozbyć), w skórze, mają duże przelotki na dobrej wysokości, łatwy dostęp do tyłu (będę mógł włożyć koła bez wyjmowania fotela :) ) i Ojcu nie będą przeszkadzać jak zdarzy mu się wsiąść :)
--==maly==---- pisze:mienia się automatycznie rozkład masy który w serii wynosi coś około 50:50 i to dość konkretnie bo tak nisko położone kilkadziesiąt kg w końcowej części auta wpływa napewno korzystnie na trakcję i prowadzenie nie jest to zrobione bezcelowo. Fabryka również mogła zejść z kg ale z jakiś przyczyn zrobili bardzo ciężki tłumik .
Według danych w ETK (a przynajmniej tych na bmwfans.info :) ) jednak w późniejszych modelach poschodzili z wagi poprzez wydech w CSL'u i w eMkach od Marca 2005r (załapałem się :-D )

Kolektory - CSL i po 03/2005 mają takie same, lżejszej o 0,9kg
S pipe - CSL lżejsze o 1,3kg, a M3 po 03/2005 trochę ponad 1,2kg
wydech środkowy - CSL lżejsze o całe 0,1lk :) zwykłe M3 cały czas taki sam
końcowy - CSL 0,18kg :)

Zauważ że rozkład masy CSL'a już nie był tak idealny. Nie pamiętam dokładnie ale było to rzędu 60/40 a czasy kręcił fenomenalne :) Ja przed wyjazdem na tor często wyrzucam tyną kanapę, podłogę bagażnika z całym wyposażeniem i subufer. Nie robię tego żeby oszczędzić masę, chociaż jest to bonus, ale po to żeby koła które tam kładę nie niszczyły kanapy (druty mi raz lekko uszkodziły), a podłogę i subufer żeby zmieścić w bagażniku 2 koła zamiast 1. Nie zauważyłem problemu przy odjęciu takiej masy i myślę że z wydechem będzie podobnie.

A co do środka ciężkości to można dyskutować, ale myślę że obniżenie zawieszenia bardziej obniży środek ciężkości niż odjęcie 5kg z tłumika.

Dla sprecyzowania nie zależy mi na wyrzucaniu każdego kilograma z auta. Traktuję to jako dodatkowy bonus. W wydechu aktualnie zależy mi na S-pipe bez katów, a z rezonatorami, gdyż po prostu katów nie lubię i przy kompresorze, który mam w planach taki zabieg mocno wpływa na moc, a przy NA też pomoże. Tłumik końcowy rozważam jedynie jako narzędzie do zmiany dźwięku którego nie lubię. Podoba mi się dźwięk silnika dochodzący z przodu, ale wydechu nie lubię. Wszystko jest OK w setupie drogowym z tylną kanapą i pełnym wyposażeniem bagażnika, ale w setupie torowym z tyłu dochodzi paskudne brzęczenie. Chciałbym to wyeliminować albo chociaż zredukować. Kiedyś słyszałem moją eMkę na samych kolektorach i brzmiała naprawdę ładnie, więc problem chyba jest w wydechu :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: --==maly==---- » wt mar 13, 2012 09:57

Jak dla mnie tylko Recaro CS problemem jest trochę cena ale już sam wygląd tych foteli jest piękny i tak jak mówisz można nie stracić na użyteczności.
Stosowano je w wielu ciekawych modelach jak focus rs czy megane sport no i w BMW Performence mi wizualnie idealnie pasują do e46 m3.
Mnie bardziej przekonuje zmiana przełożenia w moście niż wyjmowanie KG zwłaszcza,ze różnica podobna jak przy wyjęciu 150-200kg z auta więc dość znaczna.
Na wydechu ile da się urwać 10kg?
Fotele oryginalne to około 40kg sztuka a Recaro CS 15kg więc można urwać około 50kg.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: kostek_ja » wt mar 13, 2012 10:48

--==maly==---- pisze:Mnie bardziej przekonuje zmiana przełożenia w moście niż wyjmowanie KG zwłaszcza,ze różnica podobna jak przy wyjęciu 150-200kg z auta więc dość znaczna.
Ale tylko na prostej :) Odejmowanie kg pomaga też w zakrętach :) Dodatkowo nie wiem czy przełożenia nie będą za krótkie po założeniu kompresora.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Mario » czw kwie 05, 2012 23:08

Różnica na wadze przy samym końcowym tłumiku MTG jest ok.12kg.
Resztę informacji możecie sobie poczytać tu
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... ntry978023
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: PAKO » ndz sty 20, 2013 14:28

A Jak panowie wygląda przerobienie wydechu usa na eu? Dokładnie chodzi mi o sondy, bo w wersji usa katy są w kolektorach, wszystko zostanie takie same tylko kable od sond trzeba będzie przedłuźyć?
Chodzi mi głównie o kolektory bo reszta będzie zmieniona na sport

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: kostek_ja » ndz sty 20, 2013 14:42

PAKO, to ty masz wesję USA?

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Bombel » ndz sty 20, 2013 15:00

Właśnie ustalałem Ci po numerach. 3 z 4 sond są takie same w obu wersjach.
Jak w katach nie masz sond to dwie które są w kolektorach europejskich akurat pokrywają się z tymi, które są w amerykańcu.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: PAKO » ndz sty 20, 2013 16:16

kostek_ja pisze:PAKO, to ty masz wesję USA?
Z Usa został mi tylko wydech :) który już niedługo zostanie wypier...

Hipek
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 21, 2013 19:32
Auto: 1M
Lokalizacja: W-wa

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Hipek » sob mar 14, 2015 17:00

Chciałem odkopać trochę temat. Latam od jakiegoś czasu na S-pipie supersprinta bez katalizatorów i jednak jest trochę zbyt głośno :smile: ...mimo, że nie jest to samochód na co dzień na niższych obrotach jest taki specyficzny "dzwon", który nie do końca mi odpowiada - na wyższych obrotach jest już bajka.
Trochę też poczytałem i wychodzi, że brak katów może też powodować spadek momentu w niższym zakresie obrotów. Tak więc zacząłem poszukiwania katalizatorów sportowych 100cpi i tu moje pytanie - czy powinienem szukać takich o przeznaczeniu do 2l (bo wiadomo, że mają być dwa), czy może takich powyżej 3l ?. Jest to o tyle istotne, że przewymiarowanie też może mieć negatywne efekty. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej kwestii ?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Maros » wt mar 17, 2015 14:10

Mówiłem, że będzie głośno ;)
Ja bym olał katy i wspawał jakiś rezonator/puszkę przelotową.

osti!
Posty: 199
Rejestracja: wt sty 27, 2009 20:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: osti! » wt mar 17, 2015 15:45

http://www.lindocatsystem.pl/category/b ... lowy-euro3" onclick="window.open(this.href);return false;

Odezwij się do nich, bdb firma. Jak będę miał chwilę to sprawdzę nr części katów, które od nich miałem.

ODPOWIEDZ