Niższe sprężyny.
Niższe sprężyny.
Mam pytanie to bardziej wtajemniczonych obniżaczy samochodów.
Okazało się, że mam pękniętą jedną sprężynę z tyłu. Więc wpadlem na pomysł, że wymienie sobie wszystkie.
I teraz tak.
Samochód jest na felgach z tyłu 8,5 na 18 ET50, opona to 255/35/28, czy jeżeli założę na tył sprężyny niższe o 15mm to będzie trzeć?
Okazało się, że mam pękniętą jedną sprężynę z tyłu. Więc wpadlem na pomysł, że wymienie sobie wszystkie.
I teraz tak.
Samochód jest na felgach z tyłu 8,5 na 18 ET50, opona to 255/35/28, czy jeżeli założę na tył sprężyny niższe o 15mm to będzie trzeć?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Niższe sprężyny.
Nie powinno.
Re: Niższe sprężyny.
Rozumiem że chodziło ci o 255/35/18?Marcin_Os pisze:255/35/28
Sory że czepiam się szczegółu a nic nie pomogłem.
Re: Niższe sprężyny.
Nie będzie obcierać, mój stoi też na 255/35/18, z tyłu chyba 40mm niżej od serii, a wygląda na to, że jeszcze jest ciut miejsca.
Re: Niższe sprężyny.
Nie, Osik wjebał koła 28" na tył.kostek_ja pisze:Rozumiem że chodziło ci o 255/35/18?Marcin_Os pisze:255/35/28
Re: Niższe sprężyny.
To wówczas może trochę obcieraćIdzik pisze:Nie, Osik wjebał koła 28" na tył.

Skoro os niechcący kliknął 2 zamiast 1 to równie dobrze mógł kliknąć 8 zamiast 7. A ma znaczenie czy to 18 czy 17.
Re: Niższe sprężyny.
Felga 18 cali, o 17 to bym się nie pytał 
No to sobie założe. Dzięki za podpowiedzi.

No to sobie założe. Dzięki za podpowiedzi.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Niższe sprężyny.
nie bedzie tarlo na 100%
Re: Niższe sprężyny.
Będzie jeszcze sporo luzu. Swoja droga jak już obniżając to może tak żeby różnica była zauwazalna 

Re: Niższe sprężyny.
no jasne jak obniżać to max w dół - po co takie auto jak M3 ma się dobrze prowadzić?
ciągle szybciej...
Re: Niższe sprężyny.
Czemu po obniżeniu ma się gorzej prowadzić ?
Może jest bardziej problematyczne jeżeli chodzi o jazdę po naszych "równych" drogach ale prowadzi się lepiej .
Może jest bardziej problematyczne jeżeli chodzi o jazdę po naszych "równych" drogach ale prowadzi się lepiej .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Re: Niższe sprężyny.
Skracanie zakresu pracy tłoczyska zmniejsza jednocześnie skuteczne działanie amortyzatora.
WW296 dobrze pisze. Dla niedowiarków - dlaczego (trzymając się tematyki forum) GTS, CSL, nie lezy na ziemi ?
Widać też to fajnie w DTMowych autach które niby leżą na glebie (aerodynamika) ale mają nadal sensowny zakres pracy zawieszenia.
WW296 dobrze pisze. Dla niedowiarków - dlaczego (trzymając się tematyki forum) GTS, CSL, nie lezy na ziemi ?
Widać też to fajnie w DTMowych autach które niby leżą na glebie (aerodynamika) ale mają nadal sensowny zakres pracy zawieszenia.
Re: Niższe sprężyny.
No tak w przypadku normalnego amortyzatora masz rację .
Ja sugerowałem się swoim zawieszeniem , mam gwintowane ale regulacja wysokości jest przez kręcenie dołem lagi, przez co praca amortyzatora nawet przy maksymalnym obniżeniu pozostaje bez zmian .
Co do aut DTM , one zdecydowanie leżą na ziemi , w linku BMW na ten sezon :
http://www.motoklasyki.pl/1-bmw-m3-dtm
Moim zdaniem, obniżenie auta powoduje obniżenie środka ciężkości przez co lepiej prowadzi się w zakrętach .
Ja sugerowałem się swoim zawieszeniem , mam gwintowane ale regulacja wysokości jest przez kręcenie dołem lagi, przez co praca amortyzatora nawet przy maksymalnym obniżeniu pozostaje bez zmian .
Co do aut DTM , one zdecydowanie leżą na ziemi , w linku BMW na ten sezon :
http://www.motoklasyki.pl/1-bmw-m3-dtm
Moim zdaniem, obniżenie auta powoduje obniżenie środka ciężkości przez co lepiej prowadzi się w zakrętach .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Re: Niższe sprężyny.
seryjnie geometria zawieszenia w autach jest dopasowana do jakiejś wysokości - podstawowym parametrem jest tu płaszczyzna dolnego wahacza jesli chodzi o wysokość. Jak obnizysz tak że część wahacza przy kole(zewnętrzna) będezie niżej lub równo w stosunku do mocowania od strony wewmętrznej to najmniejsza siła odśrodkowa na zakręcia jaka się pojawi będzie powodowała wciskanie tego koła w nadwozie czyli przechył samochodu. Jak zewnetrzna część wahacza bedzie niżej niż wewnetrzna wystąpi efekt - zaklinowania i przenoszenia siły bocznej wzdłuż płaszczyznay wahacza - ograniczając przechył samochodu. Taka siłą działająca na kolumnę ogranicza skuteczność działania amortyzatora - co wpływa na prowadzenie i w rezultacie szybkość w zakręcie.
To oczywiście łopatologiczne i niepłne wytłumaczenie - nie wim czy ztrozumiałe - na spocie postaram się wytłumaczyć lepiej
.
Kolejną sprawą jest to że w tanich gwintach regulacja wysokości powoduje inne napięcia wstępne sprężyny zawieszenia - oczywiście też niekorzystne. Kolejna sprawa - naswet jeśli mamy gwint z tregulacją wysokości bez zmiany napięcia wstępnego sprężyny - to jesli obnizymy i tak ograniczymy skok zawiesdzenie - pogorszenie prowadzenia.
Oczywiście obniżenie wpływa na obniżenie środka cięzkości co jest plusem. Zresztą ten czynnik został najczęsciej wykorzystany przez fabrykę w werrsjach usportowionych - przecież M3 i tak jest niższe niż seria e36.
obiżanie i utwardzanie zawieszenie, skracanie jego skoku ma sens w prostych zaleznych zawieszeniach w autach lekkich, z kiepskim rozkłądem mas - głównie małych przód napędów z zaleznym, najtańszym rozwiązaniem zawieszenia z tyłu - na belce.
Na szczęście BMW od modelu E36 ma z tyłu normalne, najlepsze rozwiązanie - wielowahacz.
Auta DTM i inne serie wyścigowe po pierwsze mają możliwość modyfikacji zawieszen np zmianę wahaczy czy jego punktów mocowania, pozatym przy idealnym asfalcie na torze nie potrzeba aby skok był taki duży, pozatym nawet na załączonym zdjeciu widać że obniżenie jest pozorne - spowodowane rozbudowanymi, spojlerami, i innymi dodatkami areodynamicznymi - popatrzcie koło nie jest nienaturalnie schowane jak w większości tuningowych BMW na drodze...
To oczywiście łopatologiczne i niepłne wytłumaczenie - nie wim czy ztrozumiałe - na spocie postaram się wytłumaczyć lepiej

Kolejną sprawą jest to że w tanich gwintach regulacja wysokości powoduje inne napięcia wstępne sprężyny zawieszenia - oczywiście też niekorzystne. Kolejna sprawa - naswet jeśli mamy gwint z tregulacją wysokości bez zmiany napięcia wstępnego sprężyny - to jesli obnizymy i tak ograniczymy skok zawiesdzenie - pogorszenie prowadzenia.
Oczywiście obniżenie wpływa na obniżenie środka cięzkości co jest plusem. Zresztą ten czynnik został najczęsciej wykorzystany przez fabrykę w werrsjach usportowionych - przecież M3 i tak jest niższe niż seria e36.
obiżanie i utwardzanie zawieszenie, skracanie jego skoku ma sens w prostych zaleznych zawieszeniach w autach lekkich, z kiepskim rozkłądem mas - głównie małych przód napędów z zaleznym, najtańszym rozwiązaniem zawieszenia z tyłu - na belce.
Na szczęście BMW od modelu E36 ma z tyłu normalne, najlepsze rozwiązanie - wielowahacz.
Auta DTM i inne serie wyścigowe po pierwsze mają możliwość modyfikacji zawieszen np zmianę wahaczy czy jego punktów mocowania, pozatym przy idealnym asfalcie na torze nie potrzeba aby skok był taki duży, pozatym nawet na załączonym zdjeciu widać że obniżenie jest pozorne - spowodowane rozbudowanymi, spojlerami, i innymi dodatkami areodynamicznymi - popatrzcie koło nie jest nienaturalnie schowane jak w większości tuningowych BMW na drodze...
ciągle szybciej...