Kłopoty ze skrzynia SMG

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Oleg » czw mar 29, 2012 17:26

kostek_ja pisze:
Oleg pisze:Uważam, że lepszy jest start z dowolnych obrotów.
Możesz rozwinąć?
Chodzi o możliwość startu jaką daje skrzynia SMG. Mianowicie "przygotowujesz" auto tak jak do procedury, jednak obroty ustalasz sam w przedziale do 3800 rpm, dobierasz je np. ze względu na przyczepność. Startujesz ze strzałem ze sprzęgła, ale bez procedury dzięki czemu układ przeniesienia napędu(sprzęgło) nie jest tak bardzo obciążony przez co nie zużywa się tak szybko jak w przypadku używania procedury.
Maros pisze:Chwila, mówimy tu o pojedynczej zmianie biegu czyli o możliwościach SMG/człowiek.

Nie chce znowu zaczynać dyskusji która skrznia lepsza.
Rozmowa o pojedynczych zmianach biegu jest straszliwym teoretyzowaniem i nie ma sensu bo nie przekłada się na nic konkretnego jeżeli chodzi o rzeczywistą jazdę, trzeba to rozpatrywać trochę szerzej.
Ja też nie mam ciśnienia, żeby po raz n-ty wałkować to samo.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » czw mar 29, 2012 17:38

Bo tu akurat M3 USA ma lepiej ustawioną procedurę ja w M3 manualu ruszałem zawsze z okolic 2000obr/min z wyższych już było palenie gumy a nie start.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Oleg » czw mar 29, 2012 17:51

--==maly==---- pisze:Bo tu akurat M3 USA ma lepiej ustawioną procedurę ja w M3 manualu ruszałem zawsze z okolic 2000obr/min z wyższych już było palenie gumy a nie start.
W SMG startuję z podobnych obrotów.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Tomcio » czw mar 29, 2012 22:28

A tutaj moja procedura vs manual.
Jechałem na felgach 20".
Dwa starty i dwa razy SMG szybsze.

http://www.youtube.com/watch?v=7S7WW7qvHCA

Pozdr.
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: kostek_ja » czw mar 29, 2012 22:41

--==maly==----, nie wiem czy USA ma lepszą procedurę. Z tego co mówicie wygląda na to że Amerykanów traktuje się jak idiotów i tak też ustawili im skrzynie. Wersja euro jest dla bardziej ogarniętego użytkownika i ma więcej możliwości. Ruszanie z 1,5k rpm na mokrym, 2 na suchym i powiedzmy 3 na rozgrzanym slicku, a max dla widowiskowego startu. Ostatnio oglądałem program na temat nowego bugatti. I on ma 2 procedury. Pierwszą dla jak najszybszego startu i drugą pokazową gdzie przypala 4 gumy :)

Co do powtarzalności zmian biegów to nie przesadzajcie. Dobry kierowca też jest bardzo powtarzalny a biegi zmienia szybciej. Oczywiście człowiek ma powtarzalność maksymalnie 99% a SMG 100%, ale z drugiej strony jest też bardziej awaryjne, przez co powtarzalność nam się praktycznie wyrówna ;)

Ja uważam że obie skrzynie są dobre. Każda ma swoje wady i zalety. Jedynie moim zdaniem SMG ma niedopracowaną zmianę w górę. --==maly==----, To kiedy mi udowodnisz że tak nie jest? ;)
Ostatnio zmieniony czw mar 29, 2012 23:07 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Dino444 » czw mar 29, 2012 23:01

kostek_ja pisze: --==maly==----, To kiedy mi udowodnisz że tak nie jest?
No teraz to mysle ze ten pojedynek (jesli do niego dojdzie) bedzie warto uwiecznic dla potomnych :mrgreen:

A czy do sterownika od SMG nie da sie wgrac jakiegos osobnego programu dla samej procedury np USA dla Euro lub odwrotnie??
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » czw mar 29, 2012 23:08

Dino Kostek nie ma na myśli pojedynku bo nie raz się już ścigał i ze mną i z Hubertem raczej chodzi mu o przejażdżkę ogarniętym smg ;)
Sterowniki da się flashować są firmy które to robią.


Kostek zależy co uważasz za nie dopracowaną.
Skrzynia działa niesamowicie podobnie do skrzyni w Ferrari F430 jeździłem takim autem i byłem w szoku jak podobnie działają te skrzynie zarówno pod względem szarpnięć jak i szybkości zmiany więc może ona właśnie ma być taka agresywna i średnio kulturalna? Może takie było założenie?
SMG da się jeździć normalnie jednak trzeba się tego nauczyć potrzeba na to kilka dni jazdy i jeździsz jak człowiek zresztą podobnie jest w ferrari.
Myślę,że jak by było inne założenie w E60 i E63 ///M zrobili by kulturalniejsze SMG a tak nie jest.

Dla mnie ta skrzynia to i tak fenomen manual z automatycznym sprzęgłem i wybierakiem nie potrafię sobie wyobrazić jak trudno było sprawić,żeby coś wciskało za nas sprzęgło w odpowiednim momencie i z odpowiednią siłą.
Również płynne ruszenie bez palenia sprzęgła jest dla mnie fenomenem skąd ten komputerek wie co i jak kiedy robić i w jaki sposób ruszymy a nie udało mi się jeszcze nigdy złapać go na jakiś błędach.
Patrząc w ten sposób dla mnie to majstersztyk choć swoje wady ma jak wszystko.
Ostatnio zmieniony czw mar 29, 2012 23:23 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: kostek_ja » czw mar 29, 2012 23:14

Uważam że powinna podczas zmiany w górę podobnie ingerować w silnik jak podczas redukcji, abyśmy mogli trzymać gaz w podłodze podczas zmiany biegu. Da się to zrobić. Już podawałem przykład BMW S1000RR. Czysty manual, a ma system dzięki któremu można zmieniać bieg w górę bez wciskania sprzęgła. Mega krótko i niesamowicie płynnie.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Dino444 » czw mar 29, 2012 23:16

--==maly==---- pisze:Dino Kostek nie ma na myśli pojedynku bo nie raz się już ścigał i ze mną i z Hubertem raczej chodzi mu o przejażdżkę ogarniętym smg
Sterowniki da się flashować są firmy które to robią.
Spoko bardziej chodzilo mi o udokumentowanie takiej akcji na przyszlosc tak dla porownania SMG/Manual bo oboje macie seryjne auta wiec porownanie byloby dobre.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » czw mar 29, 2012 23:26

Z rolki manual i smg jadą równo chyba,że ktoś nie umie zmieniac biegów a ze startu to kwestia jak kto i czym umie ruszyć.
Kostek tylko,że ten motocykl nie jest typowo sportowy i możliwe,że zmiana biegów w ten sposób była by dłuższa a w M3 zmiana biegów z szarpnięciem ma dobry wpływ na osiągnięty czas. Ja manualem też zmieniam biegi z takim strzałem i bez odpuszczania gazu jak bardzo mi zależy na czasie.
Zawsze jest albo albo.
Niestety nie można wymagać cudów od jednosprzegłówki.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Krystian » pt mar 30, 2012 10:20

kostek_ja pisze:Już podawałem przykład BMW S1000RR. Czysty manual, a ma system dzięki któremu można zmieniać bieg w górę bez wciskania sprzęgła
w większości nowych szlifierek można zmieniać w górę bez sprzęgła

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: kostek_ja » pt mar 30, 2012 10:28

--==maly==---- pisze:Dino Kostek nie ma na myśli pojedynku bo nie raz się już ścigał i ze mną i z Hubertem raczej chodzi mu o przejażdżkę ogarniętym smg
Można i pojedynek zrobić, porządnie nagrać, pożyczyć RL. Ja jestem za :)
--==maly==---- pisze:en motocykl nie jest typowo sportowy
Teraz to żeś przywalił :-)
--==maly==---- pisze:możliwe,że zmiana biegów w ten sposób była by dłuższa
Wierz mi że jest szybsza niż SMG. W SMG on najpierw wysprzęgla, zmienia bieg i na końcu zasprzęgla. W S1000RR jest czujnik który informuję że zaczynasz zmieniać bieg, wówczas on odcina na chwilkę zapłon żeby w momencie zmiany biegu był luz między zębatkami który pozwoli wbić bieg i dalej ciągnie jak szalony. Oczywiście na wyczujesz poszczególnych faz. Wydaje ci się że ruszenie dźwigienki w górę tylko obniżyło obroty :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » pt mar 30, 2012 10:32

W samochodach z jakiś przyczyn się tego nie stosuje wymyślono za to DKG które jest naprawdę fajną skrzynią no i już dużo szybszą.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: kostek_ja » pt mar 30, 2012 10:33

Dino444 pisze:boje macie seryjne auta wiec porownanie byloby dobre.
Ja uważam że moje jest jednak troszkę wolniejsze od serii na prostej ze względu na szersze opony i heble.
Krystian pisze:w większości nowych szlifierek można zmieniać w górę bez sprzęgła
Nie wiedziałem. Jeździłem tylko dwoma i nie bardzo interesuje się tematem :)
--==maly==---- pisze:Ja manualem też zmieniam biegi z takim strzałem i bez odpuszczania gazu jak bardzo mi zależy na czasie.
Ja próbowałem i jakoś mi to przeszkadza. Może też dlatego wiecznie dostaje. Jak to mówią: "Na nic koni kupa jak kierowca..." :-)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: rypik » pt mar 30, 2012 12:00

Ale pierdolita oboje jak studenci. Na niemiecki odcinek S8, pomierzyć, wkleić, i wtedy dyskutować.

ODPOWIEDZ