Moje M3 3,2 Coupe
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Witam po dłuższej przerwie.
Jak niektórzy z Was wiedzą w okresie jesienno-zimowym zamierzałem zakuć swoje uturbione dotychczas na seryjnych tłokach S50B32, ale.... no właśnie, plan się zmienił, a mianowicie sprzedałem silnik BMW, a w jego miejscu zagościł silniczek od Supry - 2JZ.
Teraz pewnie odezwie się wiele osób pisząc, że S50B32, to bardzo dobry silnik itp, i że to profanacja BMW ze znaczkiem M, owszem S50B32, to bardzo dobry silnik, pod warunkiem, ze jest wolnossący, jako silnik doładowany jeździ fajnie, ale bardzo często potrafi też drażnić różnego rodzaju pierdołami i problemami.
Efektem popełnienia tej podmianki i dmuchnięcia 1,2 bara w zupełnie seryjnego 2-JZ-ta mamy wynik z hamowni 534,9KM i 728,5Nm.
Tutaj jest opisany cały projekt : http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=1770&start=30
Pozdrawiam i Życzę Wszystkim Wesołych Swiąt.
Jak niektórzy z Was wiedzą w okresie jesienno-zimowym zamierzałem zakuć swoje uturbione dotychczas na seryjnych tłokach S50B32, ale.... no właśnie, plan się zmienił, a mianowicie sprzedałem silnik BMW, a w jego miejscu zagościł silniczek od Supry - 2JZ.
Teraz pewnie odezwie się wiele osób pisząc, że S50B32, to bardzo dobry silnik itp, i że to profanacja BMW ze znaczkiem M, owszem S50B32, to bardzo dobry silnik, pod warunkiem, ze jest wolnossący, jako silnik doładowany jeździ fajnie, ale bardzo często potrafi też drażnić różnego rodzaju pierdołami i problemami.
Efektem popełnienia tej podmianki i dmuchnięcia 1,2 bara w zupełnie seryjnego 2-JZ-ta mamy wynik z hamowni 534,9KM i 728,5Nm.
Tutaj jest opisany cały projekt : http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=1770&start=30
Pozdrawiam i Życzę Wszystkim Wesołych Swiąt.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Niesamowity ruch jak dla mnie! Gratuluję pomysłu i odwagi. Masz rację, że pewnie będzie sporo negatywnych komentarzy, ale pamiętaj o tym co napisał Michał "Bez żartów, najszybsze auto, jakim jechałem, totalny przekozak!" i niczym się nie przejmuj.
Gratuluję projektu
Gratuluję projektu

Re: Moje M3 3,2 Coupe
no to w lato trzeba będzie się strzec w okolicy tej srebrnej eMki 

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Moje M3 3,2 Coupe
A ja popieram sam miałem jedno doładowane BMW a wśród znajomych było kilka takich aut i niestety ciągłe awarie pierdoła za pierdołą a w większości i tak po niedługim czasie kończyło się na rzyganiu olejem gdzie się da i padnięciu pierścieni. BMW ma mocne N/A i takie powinno zostać ja w 100% popieram to co zrobiłeś jak widać efekt jest świetny ciężki do uzyskania w seryjnym S50 a tu jeżeli trafiłeś zdrowy motor to będzie chodzić bezawaryjnie.
Pozdrawiam i Gratuluje zapału
Pozdrawiam i Gratuluje zapału
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Dzięki koledzy.
Motor zdrowiusieńki jak dzwon, kupiłem całego jeżdżącego angola z przebiegiem 100 kilku tys km. i to w automacie oczywiście dla samego silnika wiązki i sterownika.
Motor zdrowiusieńki jak dzwon, kupiłem całego jeżdżącego angola z przebiegiem 100 kilku tys km. i to w automacie oczywiście dla samego silnika wiązki i sterownika.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Trzeba będzie zrobić jakieś porównanie niedługo
.

jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Profanacja nie, ale jakiś sentymentalny żal jestpiotr e38 pisze: to profanacja BMW ze znaczkiem M

Nie mniej jednak rozumiem jak to jest mieć wiecznie jakiś problem techniczny z samochodem i jeżeli takie rozwiązanie sprawi że samochód będzie głównie jeździł a nie stał w warsztacie to jak najbardziej był to dobry ruch.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Marcin jak tylko pogoda pozwoli, i prawa ręka powróci do kondycji (unieruchomiony nadgarstek przez 3 tygodnie) to bardzo chętnie, sam jestem ciekaw.
Kostek, ująłeś, to bardzo trafnie, sam chyba lepiej bym nie potrafił, już widzę notoryczną walkę z Vanosem i innymi duperelami i szczerze wątpię, czy na 1,2 bara udało by się wykrzesać więcej mocy z S50B32
Kostek, ująłeś, to bardzo trafnie, sam chyba lepiej bym nie potrafił, już widzę notoryczną walkę z Vanosem i innymi duperelami i szczerze wątpię, czy na 1,2 bara udało by się wykrzesać więcej mocy z S50B32
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Piotr, a powiedz jakiej skrzyni użyłeś w swoim aucie? Jakie masz przełożenia?
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Jest chyba w temacie, ze skrzynia to r154 ze supry mk3 o ile dobrze pamietam;)
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Nie wiedziałem, że to Twoje auto robili. Jak dla mnie profanacja to może być Alpiny czy innego auta które wyszło w ograniczonej ilości a nie E36. Powodzenia z jazda, nie zabij się
Ja bym się bał takiej mocy.

Re: Moje M3 3,2 Coupe
Skoro fakty są brutalne jeśli chodzi o uturbianie jednostek S, to widać takie wyjście ma sens jak w wątku.
Swoją drogą, kurcze, człowiek zaczyna sie zastanawiać nad poziomem techniki i rozwojowym podejściem BMW, a tu mamy silniczek robiony 20 lat temu który materiałowo jest naprawde grubo wyprodukowany.... nawet dość podobny jest do starej rzędowej jednostki oplowskiej c30se
Podoba mi sie kurcze ten silnik Toyoty, do tego jeszcze rzędówka. Tylko ten pasek na rozrządzie szokuje.... porażka
Swoją drogą, kurcze, człowiek zaczyna sie zastanawiać nad poziomem techniki i rozwojowym podejściem BMW, a tu mamy silniczek robiony 20 lat temu który materiałowo jest naprawde grubo wyprodukowany.... nawet dość podobny jest do starej rzędowej jednostki oplowskiej c30se
Podoba mi sie kurcze ten silnik Toyoty, do tego jeszcze rzędówka. Tylko ten pasek na rozrządzie szokuje.... porażka
Pozdrówka!
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Tak jak napisał Camil skrzynia jest R154 z Supry MK3, ponieważ ma strasznie długie przełożenia to w dyfrze musiałem zmienić przełożenie na 3.91 no i przy okazji wzmocniliśmy szperę.Venom pisze:Piotr, a powiedz jakiej skrzyni użyłeś w swoim aucie? Jakie masz przełożenia?
Jeśli chodzi o silnik 2JZ, to też jestem pod ogromnym wrażeniem tej jednostki, w którą wystarczy dmuchnąc 1,2 bara i wychodzi 500+, podobno w USA robią z tego sinika 600+ i dmuchają do 1,5 bara bez otwierania motoru, na początku bardzo wątpiłem w te papierowe konie z USA, ale.......... aż boję się pomyśleć jakby założyć trochę większe wtryski i łupnąć te 1,5 bara boostu........

Ostatnio zmieniony czw gru 29, 2011 00:22 przez piotr e38, łącznie zmieniany 1 raz.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Wiem, że jest zima itd. ale powiedz proszę jak to jeździ
Dyfer z M5 E34 ?

Re: Moje M3 3,2 Coupe
Dyfer ori z E36M3, zmienione przełożenie, zostawiona ori szpera tylko dołożona tarczka i przekładka.
Jak jeździ nie mam pojęcia, bo dopiero jutro jadę odebrać auto od Michała, a przejadę się osobiście za jakiś tydzień jak mi zdejmą gips z prawego nadgarstka, bo w tej chwili, tylko automatem mogę się poruszać
Jak jeździ nie mam pojęcia, bo dopiero jutro jadę odebrać auto od Michała, a przejadę się osobiście za jakiś tydzień jak mi zdejmą gips z prawego nadgarstka, bo w tej chwili, tylko automatem mogę się poruszać
