Trochę o kosztach M3 E92

2008-2013 | silnik: S65B40
Mariusz87
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 29, 2010 20:02
Lokalizacja: w-wa

Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: Mariusz87 » pt wrz 02, 2011 15:36

siemka,
Czy użytkownicy M3 E92 mogliby nieco opisać koszty utrzymania tej bryki. Chodzi mi o spalania przy normalnej jeździe i nieco ostrzejszej, o koszty standardowych części zamiennych tj. klocki, opony, filtry etc. Ewentualnie jeżeli ktoś z Was miał wymienianą nietypową część eksploatacyjną to też byłbym wdzięczny za informację co i za ile.
Ktoś powie, że jak się kupuje taki samochód to napewno stać i na utrzymanie. Milionerem nie jestem (na nówkę niestety mnie nie stać:)), ale używka jest jeszcze na granicy zasięgu mojego wzroku. Wiadomo, że potem trzeba jeszcze się lalą dobrze opiekować więc pytanie jakim właśnie kosztem ?

mmm
Posty: 25
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 21:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: mmm » sob wrz 03, 2011 11:57

spalanie od 12 (ale to mulenie) do dużo zależy od jazdy.. Średnie w okolicach 17 ja mam. olej TWS 90zł litr a potrzeba 8.8, Klocki jakąś padake kupisz za 300-400 a lepsze to 800 zł. Opony to sam sobie sprawdź rozmiary 265/35/19 245/3519 lub osiemnastki.. filtry powietrza coś koło 200 nie pamiętam dokładnie, oleju ponad 100, kabinowy koło 450, tarcze tylko serwis przód około 1300szt. tył 800zł szt. Wymiana koła dwumasowego + sprzęgło 9500zł.

Pacian
Posty: 73
Rejestracja: śr mar 07, 2007 20:04
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: Pacian » ndz wrz 04, 2011 00:25


lysyidea
Posty: 44
Rejestracja: śr mar 18, 2009 21:42
Lokalizacja: małopolska

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: lysyidea » ndz wrz 04, 2011 12:44

Nie jestem pewny czy olej z allegro po 40zł to dobry pomysł.Oszczęność paru złotych może skończyć sie wymianą silnika.
Odnośnie pytania o koszty to w moim przypadku 25tyś kilometrów przejecałem przez rok paliwo średnio 15-16l na 100km.Trasa 3600km(wakacje grecja) spalanie 11,7l na 100km.Raz wymiana klocków z przodu 800zł.Olej filtry ok.1700zł serwis.Opony 19'' ok 800zł sztuka.Teraz czeka nastepny przegląd olejowy plus olej w tylnym moście.Auto ma 55tyś przebiegu i nie wymaga zadnych napraw.Pozdrawiam

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: Marcin_Os » pn wrz 05, 2011 00:11

Akurat w przypadku rego sprzedającego o jakość bym się nie martwił, ja kupuję.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 216
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: arturo » śr wrz 07, 2011 20:45

Spalanie u mnie średnio 18,1 l/100km. Kosztów serwisowania nie znam bo wykupiłem BSI Ultimate i przez 100k km za nic nie płacę , wszystko na koszt BMW . Poza oponami oczywiście . Tylne klocki wymieniałem razem z tarczami - wytrzymały 24k km. Teraz będę wymieniał przednie tarcze z klockami - przebieg na dziś to 31k km.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: --==maly==---- » śr wrz 07, 2011 20:54

Marcin_Os pisze:Akurat w przypadku rego sprzedającego o jakość bym się nie martwił, ja kupuję.
Dokładnie ja już do 3 emki kupuję olej od tego sprzedającego i jest to 100% oryginalny TWS wysyłany z Niemiec.
U Niemców normalna cena TWSa to 10-12e tylko w Polsce taka chora cena jest ustalona a w serwisach to w ogóle masakra.
Minusem jest brak polskiej faktury Vat.

wwwone
Posty: 1
Rejestracja: czw lis 10, 2011 13:13
Lokalizacja: Sopot

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: wwwone » czw lis 10, 2011 13:26

polecam tez www.tankuj.pl tu znajdziecie najtańsze paliwo w mieście, polecam, bo sam uzywam :-)

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: PAKO » czw lis 10, 2011 19:55

--==maly==---- pisze:
Marcin_Os pisze:Akurat w przypadku rego sprzedającego o jakość bym się nie martwił, ja kupuję.
Dokładnie ja już do 3 emki kupuję olej od tego sprzedającego i jest to 100% oryginalny TWS wysyłany z Niemiec.
U Niemców normalna cena TWSa to 10-12e tylko w Polsce taka chora cena jest ustalona a w serwisach to w ogóle masakra.
Minusem jest brak polskiej faktury Vat.

w serwisie chcą 80zł,a za wymianę plus filtr oleju oraz filtr cząsteczek 1000 zeta.. ale zdziercy u mnie jest to różnica znaczna poniewaz wymieniam olej co 6tyś km

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: Krystian » pt lis 11, 2011 12:27

jak już jesteśmy przy TWSie z allegro z niemiec, to kupowałem od tego kolesia i auto brało sporo oleju
jak przesiadłem się ostatnio na Castrola Sport 10W60 kupowanego w 1l opakowaniach w polsce auto przestało właściwie brać olej
nawet po upalaniu na poznaniu przez kilka godzin nie wzieło, podczas gdy na wcześniejszej edycji jeżdząc nieco mniej nawet, musiałem dolać 0,5l tego TWSa

to taka moja skromna obserwacja

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: --==maly==---- » pt lis 11, 2011 12:53

Krystian bardzo dziwne jest to co piszesz. Ja na olejach od tego gościa zrobiłem około 50tyś km w dwóch m3. Pierwsza 2001r brała 0,5L na 10tyś ale nie wymagała dolewki między wymianami druga 2004r nie brała ani kropli wlewałem max i tak było do wymiany więc to raczej nie wina oleju. Hubert zresztą też jeździ na oleju od niego i nic mu nie ubyło od wymiany do wymiany więc raczej olej jest ok może to kwestia dotarcia twojego silnika?
Druga sprawa edge sport jest sporo słabszy od TWSa nie polecam do m3.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: Krystian » pt lis 11, 2011 13:11

widzisz, a u mnie zmiana z jednego na drugi spowodowała bardzo zauważalny spadek zużycia oleju na korzyść Sporta
silnik nie jest nowy, żeby się docierał czy coś w tym stylu, ma ponad 100k przelotu, więc zaskakujące jest że zmiana z jednego oleju na inny, o podobnych parametrach spowodowała bardzo zauważalne zmiany w zużyciu przy tych samych warunkach eksploatacji
co do właściwości Edge Sport, to nawet na torze nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów, temp. po 5-6 kółkach pełnego ognia - 110 stopni,

i teraz się właśnie zastanawiam, jak na wiosnę przed sezonem znów będę wymieniał co zalać :neutral:

Pacian
Posty: 73
Rejestracja: śr mar 07, 2007 20:04
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: Pacian » ndz gru 11, 2011 13:22


Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: Oleg » ndz gru 11, 2011 19:43

Pacian pisze:Panowie a co to jest za olej mozna go lac ?
http://allegro.pl/castrol-edge-professi ... 97898.html

Czylepiej zalac ten.
http://allegro.pl/castrol-tws-motorspor ... 41431.html
Ten z 1 aukcji to nowy TWS, który zastąpił w ofercie Castrola, starego TWS'a (olej z 2 aukcji).
Obydwa można lać.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Pacian
Posty: 73
Rejestracja: śr mar 07, 2007 20:04
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Trochę o kosztach M3 E92

Post autor: Pacian » pn gru 12, 2011 17:26

No to fajnie zamowielm tego edge, dzieki za szybka odpowiedz :-D

ODPOWIEDZ