JC35608 w pigułce

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Bombel » ndz lis 27, 2011 23:50

Znasz to skądś? ;)
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: SyTy » pn lis 28, 2011 12:04

Ładnie to wszystko wygląda, czekam na wrażenia live :twisted:
No Fear - No Fun!

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Dakic » pn lis 28, 2011 21:38

Przy stalej geometrii ukladu ssacego i wydechowego jedyna rzecza ktora moze wywolac doladowanie rezonansowe jest zmiana czasu wspolotwarcia zaworow. A poniewaz pojedynczy vanos ma ograniczona regulacje (gdyby przestawil sie jeszcze bardziej to nazbyt skrocil by sie czas otwarcia zaworow ssacych w suwie ssania) w b32 z pomoca przychodzi regulacja walka wydechowego co pozwala budowac mokment w jeszcze szerszym zakresie. generalnie okolice 320-330Nm w tym wypadku to max co ta konfuguracja mechaniczna silnika moze zbudowac. Z tego co sie dowiedzialem do w S50B32 napelnienie cylindra siega 93% gdy wystepuje max moment w B30 niewiem...

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Venom » pn lis 28, 2011 22:44

93% to w cale nie tak dużo. Istnieją silniki wolnossące o sprawności wolumetrycznej większej niż 100% . Skąd masz takie info ? Poza tym to można dosyć łatwo zmierzyć, sczytując dane z przepływki.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Kudłaty » wt lis 29, 2011 11:26

Venom pisze:93% to w cale nie tak dużo. Istnieją silniki wolnossące o sprawności wolumetrycznej większej niż 100% . Skąd masz takie info ? Poza tym to można dosyć łatwo zmierzyć, sczytując dane z przepływki.
Przepływki to śliski temat, działają jak chcą.

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Dakic » wt lis 29, 2011 17:52

Miałem obszerny material w pdf'ie o s50b32 stad wiem. Max teoretyczne napelnienie przy rezonansie to 107% ale to jak wiadowo tylko laboratorium sobie osiagnie... 93% to bardzo duzo... niektore silniki z niskim doladowaniem rzedu 0,3bar nieosiagaja takiego napelnienia

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Venom » wt lis 29, 2011 20:03

Można by o tym dyskutować, ale szkoda zaśmiecać tematu.

Tomak
Posty: 156
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 03:32
Lokalizacja: Kraków

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Tomak » śr lis 30, 2011 18:14

No i git, poprosimy teraz jakies filmy z kamerki GOPRO :-)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Pawel_M3GT » wt lut 21, 2012 00:56

rypik pisze:
Oleg pisze:
--==maly==---- pisze:Auto wyszło super pięknie się prezentuje bardzo pasował by mu spoiler z GT w tym kolorze i z GT eckenami z przodu wyglądał by identycznie jak angielskie GT2.
Też bym tu widział ten spoiler!
Rarytas na przód:
Obrazek

Level 2 rozpoczęty. Samochód niepostrzeżenie zmienił lokalizację, i zaczyna się remoncik...

Obrazek

Ile kosztowala plyta oraz gdzie kupowales ?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Venom » wt lut 21, 2012 18:49

Rypik, napisz jak tam postępy :)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Pawel_M3GT » pt mar 02, 2012 00:07

Ile kosztowala plyta class II oraz gdzie kupowales ? oryginal? bo narozniki widze ze nie.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: rypik » sob mar 03, 2012 12:57

Venom - słońce za oknem, to postępy są. Update bardzo niedługo.
Pawel - ustrzeliłem zupełnie przypadkiem, zarówno OE płytę jak i eckeny. Być może, z uwagi na IC mogę mieć kłopot montażowy/zrezygnować ze splittera, no ale to się zobaczy.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: rypik » sob mar 10, 2012 14:39

Słoneczko za oknem przyniosło zakończenie Levelu 2

Silnik został wytargany, i wyremontowany od zera żeby dobrze przyjał chłosty prawym pedałem. No i wyszło co wyszło...

Po rozebraniu motoru okazało się, że panewki korbowodowe są w agonalnym stanie, na 5 i 6 cylindrze panewki były już "złote" a pasowanie tłoków woła o pomstę do nieba...
Pomimo tego, że motor latał świetnie, pracował równo a wynik z hamowni był przecież super, to jednak ogólny stan motoru - można było określić jako słaby. W tym miejscu uczulam właścicieli S50B30 na panewki, bo chociaż wszystko może wyglądać na zdrowe, to jednak takie nie jest, mało brakowało żeby motor przeskoczył na drugą stronę świata...
Na szczęście wał nie oberwał, i pozostał nominałem.
To nie koniec niespodzianek - ślizg łańcucha rozrządu był pękniety a jego części wesoło latały w pokrywie rozrządu, no i w rezultacie łańcuch też oberwał i poleciał na śmietnik...
Konkluzja - nowy ślizg/napinacz/łańcuch rozrządu/łancuszek do pompy oleju.
Pompa oleju - oczywiście z S50B32, przy okazji wyremontowana bo jak to z używanymi częściami - w środku była nieźle usyfiona. Podziękowania dla Bombla :) za support w tej kwestii, bo okazało się, że kupiłem niekompletną, bez jednego smoka.

Fuckupów nie było końca, bo poprzedni fachowcy kilka rzeczy pojebali, co dało ekstra rachunki których można było uniknąć... - ogólnie budowa takiego samochodu to nie miodowy miesiąc.

Blok wymagał odświeżenia wizualnego, więc ceramicznie został "wymalowany" na srebrno a głowica przeszła kompletny remont.


W związku z historią z panewkami, nowe to nie produkt OE a z VAC Motorsport produkt Calico który ma dzielnie znosić chłosty.
Panewki główne w M50/S50 są mało "jebliwe" więc poleciał tu produkt OE BMW.

Tłoki - Woessner odprężone do 8.5:1, a rozmiarowo 86.50mm.
Korbowody - kute z Pure Performance ze Szwecji, wraz ze śrubami ARP.
Śruby do głowicy - ARP.
Uszczelka - Cometic MLS, a dodatkowo Loctite 3020 (dla niewtajemniczonych - wprost - klej) aby był święty spokój i brak nerwów, że coś się wydmucha.
Oczywiście wszystkie uszczelki tradycyjne, pod obudowę rozrządu, zaworów, wszystkie uszczelniacze, wszystko co można było zostało wymienione
Dyfer reanimowany wcześniej w pewnym "znanym" miejscu oczywiście zaczał lać olejem, więc kolejne ekstra fanty - w zasadzie wszystko zostało wymienione na nowe/niezużyte.
W międczyasie habilitowałem się z budowy dyfra, rozebrałem dwa, złożyłem jeden :D
Świece które miałem wcześniej, okazały się typowane przez Caritas bo nie były zbyt dobre, więc założyliśmy takie jak trzeba.
Mając troche miejsca w komorze bez silnika, poczyniłem pewne przygotowania pod Level 3 o którym na końcu, i zamontowaliśmy hydrołapkę, korektor siły hamowania.
Skrzynia wymagała sprzęgła - docisk/łożysko Sachs Racing, tarcza 4-łapkowy spiek. No i oczywiście nowych uszczelnień z każdej strony :)

Z rzeczy cieszących oko, carbonowe boczki drzwi, nakładki na pedały bo niestety oryginalna guma już była niezdatna i obleśna.

Silnik po remoncie ładnie się uruchomił, i na przestrzeni 2 miesięcy został dotarty - blisko 1000km. Reasumując - etap remontu zakończony sukcesem, dotarcie z sukcesem,
no i można było wreszcie zająć się rzeczami męskimi - nadciśnieniem, ale o tym po weekendzie.

Zdjęcia - troszkę nieuporządkowane, ale chyba każdy zorientuje się o co chodzi :)

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


CDN... :)
Ostatnio zmieniony sob mar 10, 2012 22:45 przez rypik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: Venom » sob mar 10, 2012 14:51

Super relacja i napisana z humorem :)

Kto Ci robił ten lejący dyfer ?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: JC35608 w pigułce

Post autor: rypik » czw mar 22, 2012 17:47

Venom - PW ;-)
Level 3

Wszystkie elementy doładowania złożone, wystrojone. Dosyć lakonicznie - auto zapierdala, charakterystyka momentu jest zajebista bo nie ma walki o trakcje, wszystko działa jak trzeba.

Różne elementy tej układanki:

Duży Garret GT3582...
Obrazek

...który to idealnie wpasowuje się w swój nowy domek
Obrazek

ICek
Obrazek

Mega istotna rzecz - zabezpieczenie - kondony :mrgreen:
Obrazek

Cichy wydeszek :mrgreen:
Obrazek

Dodatkowe czasomierze:
Obrazek

Rzut oka z góry:
Obrazek

Rzut oka z przodu:
Obrazek

Jeździ znośnie :-)
Obrazek


Podziękowania dla wszystkich którzy supportowali ten projekt, w szczególności dla WM Motorsport z Poznania które przyłożyło się aby samochód jeździł prędko i mam nadzieję, bezawaryjnie.



Level 4
Tak naprawdę z większych zmian w stosunku do tego co jest obecnie - to tylko wrzucę i zbalansuję inny hamulec i powalczę z montażem tylnego, wysokiego spojlera GT.
Malutkie poprawki kosmetyczne, pomiar na hamowni obciążeniowej, i więcej planów brak.
Samochód jeździ na małym doładowaniu 0,9b dzięki czemu od 3k RPM moment pod odcinke w zasadzie jest płaski, co idealnie nadaje mu wyścigową charakterystyke.

Nie ma żadnego kopniaka niutona, walki o swój pas na drodze, nie ma strachu jadąc po łuku przycisnąć, i to jest największy atut tego strojenia. Jakbym wsiadł w M tylko, że mocniejsze, tak w skrócie.

Miejsca na większe doładowanie jest dużo, dodatkowe strojenie przejdzie w okolicy maja, ale to które jest - zostanie. Coś na zasadzie pstryczka P400/P500 albo raczej P450/P550 :)

Jeździć i się bawić, objeżdzać lansmasterów, i ... rozpocząć coś nowego :mrgreen:

ODPOWIEDZ