Kilka pytań odnośnie eMki

2000-2006 | silnik: S54
bober
Posty: 6
Rejestracja: pn kwie 04, 2011 23:00
Lokalizacja: Poznań

Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: bober » pn paź 24, 2011 23:19

Witam, od jakiegoś czasu przesiaduję na Mforum. Już jakieś pół roku temu myślałem nad eMką, ale cóż byłem dostatecznie zajęty i nie podchodziłem poważnie do tematu. Nie chcę popełnić błędu przed zakupem i dlatego wolę zapytać o kilka rzeczy, mianowicie:

1. Którą skrzynię polecacie (MT czy SMG)? Wiadomo, że SMG niesie za sobą dużo korzyści, ale boję się jednego - kosztów serwisu (wiem, wiem, że to nie typowy automat, a skrzynia manualna ze sterowanie hydraulicznym)? Ile kosztuje wymiana sprzęgła w przypadku SMG? Jak z podatnością na modyfikacje, czy SMG zamyka drogę do kompresora?
2. Jak z jazdą w zimie? Rozumiem, że trzeba uważać z dozowaniem gazu. :)
3. Czy standardowe hamulce w M3 dają radę, czy lepiej szukać egzemplarzy z tarczami od CSL?
4. Kwestia spalania aż tak zbytnio mnie nie obchodzi (moje obecne autko pali w korkach ok. 18L), ale byłoby miło, gdyby okazało się, że M pali z 15-16L - tak słyszałem, czy to prawda?
5. Jak sprawa standardowego zawieszenie - jest dosyć twarde (w końcu to sportowe auto)?
6. Sprawa audio - czy zestaw Harman Kardon oferuje dosyć dobrą jakość dźwięku?

Kilka razy pytałem o różne rzeczy, bo seria M zawsze chodziła mi po głowie. Na razie mam do czynienia z konkurentem dla eMki - S60R, może ktoś miał okazje jeździć i może porównać dwie ostatnie kwestie - komfort i audio?

Dziękuję za pomoc!

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: rypik » wt paź 25, 2011 00:08

6. Żadne BMW nie oferuje dobrej jakości dźwięku. Harman Karton.
1. Z SMG może być problem ze strojeniem.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: kostek_ja » wt paź 25, 2011 00:49

bober pisze:1. Którą skrzynię polecacie (MT czy SMG)?
Obydwie mają wady i zalety. Kwestia osobistych preferencji. Nie wiedząc co nam bardziej pasuje można się kierować awaryjnością i tutaj SMG wypada trochę gorzej.
bober pisze:SMG niesie za sobą dużo korzyści
Ma tyle samo korzyści jak i wad w użytkowaniu.
bober pisze:czy SMG zamyka drogę do kompresora?
SMG i manual to ta sama skrzynia z tym samym sprzęgłem. Po prostu komputer steruje nią za pomocą siłowników a nie ty za pomocą mięśni :)
bober pisze:2. Jak z jazdą w zimie? Rozumiem, że trzeba uważać z dozowaniem gazu.
Daje radę. Ja bardzo lubię. Tylko trzeba się tym samochodem nauczyć jeździć i to nie tylko ze względu na zimę. Musisz pójść na szkolenie, a potem ćwiczyć. Nie musisz być mistrzem poślizgów ale jednak w miarę driftować trzeba umieć żeby się tym autem bezpiecznie poruszać. Przynajmniej ja tak uważam
bober pisze:3. Czy standardowe hamulce w M3 dają radę, czy lepiej szukać egzemplarzy z tarczami od CSL?
Jedne i drugie nie dają rady. Może jakby podziałać z klockami to dawałoby radę. Upgreade na CSL to nie problem. Po prostu razem ze zmianą tarcz zmieniasz jarzma i masz CSL'e :)
bober pisze:4. Kwestia spalania aż tak zbytnio mnie nie obchodzi (moje obecne autko pali w korkach ok. 18L), ale byłoby miło, gdyby okazało się, że M pali z 15-16L - tak słyszałem, czy to prawda?
I to jak używasz potencjału auta dosyć często. Nie mniej jednak mowa o spalaniu pokazywanym przez komputer a realne jest chyba trochę wyższe. Może nawet 1-2L. Na pewno nie będzie palić więcej niż to czym teraz jeździsz :)
bober pisze:5. Jak sprawa standardowego zawieszenie - jest dosyć twarde (w końcu to sportowe auto)?
Kwesta osobistych preferencji. Moim zdaniem na drogę bardzo fajne. Twarde ale naprawdę ładnie radzi sobie na nierównościach. Na tor się zbytnio nie nadaje.
bober pisze:6. Sprawa audio - czy zestaw Harman Kardon oferuje dosyć dobrą jakość dźwięku?
To zależy jakie masz ucho. Zachwycać się może nie ma czym, ale ja osobiście nie potrzebuję lepszego i nawet nie wiem czy bym usłyszał różnicę. Ale mi słoń na ucho nadepnął :) Większość twierdzi podobnie jak rypik.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: Lassie » wt paź 25, 2011 00:49

Dla przyszłych ew. komentujących - to jest tylko i wyłącznie moje zdanie, na podstawie moich doświadczeń i obserwacji.

1. Zależy, kto co lubi. Na tor i ew. "race feeling" - SMG. Do zabawy (drifty, walenie ze sprzęgła) - manual. Oczywiście, jeśli dużo czasu "podróżujesz" w korkach, SMG będzie wg mnie lepszym wyjściem (na początku może wydawać się trochę "tępawa", ale gdy tylko ona nauczy się Ciebie, a Ty jej, będzie w porządku (ciekawie zabrzmiało... :) ).
Wymiana sprzęgła to chyba koszt praktycznie taki sam, tyle że dojdzie dodatkowo odpowietrzenie i adaptacja (jak to pięknie nazywają w ASO) SMG (plus maksymalnie kilka stówek, musiałbym odnaleźć faktury)).
Aha, SMG ma jeszcze taką oto ważną zaletę, że nie "kosi" sprzęgła tak, jak nieprofesjonalny kierownik + nie pozwoli na over-rev i ew. schrzanienie motoru (przydatne zwłaszcza w "wirze walki" (np. tor)).

2. W zimie jak to w zimie, do dupy, ale da się w miarę spokojnie jeździć (kilku znajomych masochistów nawet to lubi ;) ), choć od razu celuj w naprawdę porządne gumy, tutaj nie ma żartów. Wóz nie jest wcale przesadnie nisko zawieszony.

3. Dają i choć do najostrzejszych niestety nie należą, nie udało mi się ich "załatwić" nawet w kilku porządnych sesjach pod rząd na "Ringu". CSL'owe aż tak dużo lepsze nie są - lepiej chyba zainwestować w aftermarket'owe klocki (jest topic na forum).

4. Moja pali w mieszanej z przewagą miasta ca. 14 (SMG). Zawalidrogą zdecydowanie nie jestem...

5. Jest dość sprężyste i wcale nie takie straszne (a jeżdżę na 19" poza zimą). Nic nie wali, nie puka etc. (oczywiście przy założeniu, że jest "zdrowe") i plomb absolutnie nie wywala. Można spokojnie jeździć, choć naturalnym jest, że "połatańce" i wyrwy należy pokonywać uważnie, a w miarę możliwości unikać (choć wydaje się, że na zawieszeniu nie robi to tak okropnego wrażenia, to jednak akustyka troszkę psuje doznania (nie jest to super wyciszony wóz rzędu np. 5)). Mówiąc szczerze, to spodziewałem się, że będzie znacznie gorzej.
Aha, dobór odpowiednich opon ma tutaj kolosalne znaczenie - moje koła obute są w Michelin'y Pilot Super Sport.

6. Jak napisał kolega Rypik, audio w BM'kach w ogóle to zazwyczaj dość ciężkie żarty, więc wg mnie już lepiej kupić bez HK i samemu "pociągnąć" sobie porządne audio.

PS. i pamiętaj, że Phoenixgelb'y są najszybsze! ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: kostek_ja » wt paź 25, 2011 06:26

Lassie pisze:nie udało mi się ich "załatwić" nawet w kilku porządnych sesjach pod rząd na "Ringu"
Na seryjnych klockach?
Spotkałem się z opinią że Ring nie jest jakoś zbytnio zabójczy dla hamulców jak się go w miarę zna. Jak jest w rzeczywistości?
Ja osobiście nie odważyłbym się tam jechać naprawdę ostro, może właśnie to pomogło heblom?

Poznania w każdym razie nie wytrzymują :-)

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: Krystian » wt paź 25, 2011 09:44

1. nie wiem, ja wybierając brałem pod uwagę tylko i wyłacznie MT
2. nie wiem, do jazdy w zimie (jak jest śnieg i syf na drodze) mam inne auto, eMka wyjeżdza tylko w dobrą pogodę :twisted:
3. CSLe do normalnych zastosowań są w pełni wystarczające, ja na swoich zrobiłem ostatnio całodniowy poznań gdzie potrafiłem jeździć 6 kółek pełnym ogniem i hamulec dawał radę cały czas (mam jeszcze stalowy oplot)
4. ogólnie mało na to patrzę, bo nie jeżdzę na codzień, ale podobnie jak Kostek mam wrażenie że pali więcej niż komp pokazuje (szczególnie przy ostrej jeździe, przy normalnej jest w mierę OK z dokładnością)
5. standard zawias jest twardszy niż by się wydawało w seryjnym aucie (takie jest moje wrażenie), ale wiadomo, coś za coś, dzięki temu można szybciej po winklach polatać bez szurania lusterkami po asfalcie
6. nie powala jak na logo HK
Lassie pisze:PS. i pamiętaj, że Phoenixgelb'y są najszybsze!
:one:

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: Oleg » wt paź 25, 2011 11:54

1. Kwestia osobistych preferencji oraz "specjalności" samochodu, czyli tego jak będzie używany. Zrób tak - przejedź się emką z SMG i emką na kiju. Z SMG jest tak, albo wsiadasz i mówisz: kocham tą skrzynię i jest to najlepsza skrzynia do tego samochodu, albo po przejażdżce krecisz nosem i wtedy wybór staje się oczywisty. Przy zakupie SMG osobiście polecam Ci szukać egzemplazry po 09/2003. Egzemplarze po tym roczniku są bezobsługowe jeżeli chodzi o SMG, oczywiście jeżeli było o nie należycie dbane (mówię tu z własnego doświadczenia). Ja nie zamieniłbym się na manuala za żadne skarby. SMG to jest to co powinno być w M3! Jeżeli chodzi o mody to nie wydaje mi się, żeby SMG stanowiło problem. Jedna z szybszych E46 w USA ma właśnie SMG (jeżeli dobrze pamiętam to jest to srebrne M3 robione w HPF - Stage 4)
2. Nie wiem, nie jeżdżę zimą, ale podobno daje rade bez większych problemów.
3. Jeździłem emką ze zwykłymi heblami, a moja ma te z CSL'a i różnica oczywiście jest. Jeżeli nie będzie to auto, które widzi tor min. 2-3 razy/miesiąc to moim zdaniem są wystarczające i nie ma sensu pakować BBK. Natomiast seryjny hamulec to wg mnie trochę za mało do tego auta.
4. Spalanie o którym słyszałeś, jest jak najbardziej realane, 15-16 pali podczas dynamicznej jazdy miejskiej.
5. Ori zawias w M3 to moim zdaniem świetny kompromis i znowu na szybkie przemieszczanie się po ulicach jest w zupełności wystarczający, na tor pewnie jakiś gwint by się przydał. Jak sam zauważyłeś jest to auto sportowe i trochę twrado będzie w porównaniu do R-ki.
6. Audio nie zasługuje na logo H/K, gdyby go nie miało było by ok. Tym niemniej jeżeli nie masz skłonności audiofilskich, to myślę, że Ci wystarczy. Jeżeli takowe masz to będziesz musiał przy audio podłubać.
Krystian pisze:
Lassie pisze:PS. i pamiętaj, że Phoenixgelb'y są najszybsze!
:one:
Tak, to prawda Phoenixgelb'y są bardzo szybkie, ale jest jeden szybszy kolor ;)

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: Tomcio » wt paź 25, 2011 13:44

Tak, to prawda Phoenixgelb'y są bardzo szybkie, ale jest jeden szybszy kolor ;)[/quote]

Topasblau :mrgreen:

1. Też stałem przed tym wyborem. Tylko SMG. poleciłem to również Olegowi i jak widzisz jest bardzo zadowolony. Nie wiem jakie koszty serwisowania bo w mojej 2002r. czyli przed liftem wszystko gra tylko wymieniam olej. Zależy jak skrzynia/auto było serwisowane możesz trafić wyjeba.. skrzynię z 2005r.czy nowszą. Takiego auta nie kupuj rocznikiem tylko stanem technicznym.
2. Zimą można jeździć (ja akurat rzadko) ale SMG ma opcję ustawienia "zimową" tzn rusza z dwójki a nie z jedynki, pomaga to na śliskich podjazdach.
3. Mam standardowe, do codziennej jazdy wystarczają, toru nie odwiedzam.
4. Minimalne 9,8l/100km maximum niet a moja średnio wg kompa i obliczeń przy dystrybutorze 11,4l/100km ale jeżdżę raczej spokojnie.
5. Jeździłem na początku na standardowym i było twardsze od aktualnego gwintu V-maxa. Teraz jest lepiej.
6. Słyszałem hk ale uważam że lepiej włożyć coś lepszego.

Powodzenia i wytrwałości przy poszukiwaniu.
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: Oleg » wt paź 25, 2011 15:36

Tomcio pisze:Tak, to prawda Phoenixgelb'y są bardzo szybkie, ale jest jeden szybszy kolor ;)

Topasblau :mrgreen:
Nie Tomek, nie zgadłeś, to o Carbon Black'a chodziło :twisted:
Tomcio pisze: 1. Też stałem przed tym wyborem. Tylko SMG. poleciłem to również Olegowi i jak widzisz jest bardzo zadowolony.
Tak, Tomek utwierdził mnie w moim przekonaniu, że innej skrzyni w tym aucie być nie może, gdyż od początku szukałem tylko i wyłącznie wersji z SMG.
Tomcio pisze: Zależy jak skrzynia/auto było serwisowane możesz trafić wyjeba.. skrzynię z 2005r.czy nowszą. Takiego auta nie kupuj rocznikiem tylko stanem technicznym.
Oczywista oczywistość Tomku.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: PAKO » wt paź 25, 2011 19:49

dla mnie kryterium że auto musi być nie bite NIE ISTNIEJE wkurwi.... mnie kupujący który np przyjeżdza z miernikiem i szpanuje że tu była malowana czy gdzieś indziej!! ważne jest aby auto miało prostą bude i konstrukcje i bez szpachli było, reszta jak jest ładnie spasowana i dobrze zrobiona to czemu takiego auta nie kupić czasem lepiej kupić auto mechanicznie sprawne malowane niż jakiegoś wyżyłowanego złoma!! nie malowanego to moje zdanie :mrgreen: jeśli chodzi o skrzynie to manual kocham a smg pożądam heheheh obie są równie dobre mają tyle samo wad co zalet

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: kostek_ja » wt paź 25, 2011 19:57

Tomcio pisze:Tylko SMG
Mimo że akurat w e46 wolę manuala to koncepcja SMG mi się bardzo podoba. Ogólnie miałbym problem z wyborem gdyby działała w 100% tak jak moim zdaniem powinna. W redukcjach się zakochałem, ale zmiana w górę to moim zdaniem jakaś porażka. BMW S 1000 RR zmienia biegi w górę milion razy lepiej a tam jest czysto manualna skrzynia i czujnik który w odpowiednim momencie odcina zapłon. W praktyce działa to tak że mamy odkręconą manetkę. Nie popuszczamy manetki nawet na sekundę, sprzęgła nie dotykamy tylko zmieniamy bieg nogą. Bieg zmieniony niesamowicie płynnie i szybko. Nie wiem jak to zrobili ale moim zdaniem tak powinno działać SMG przy zmianach w górę. Może nawet dobrze że jest jak jest bo bym żałował że SMG nie wziąłem :)

bober
Posty: 6
Rejestracja: pn kwie 04, 2011 23:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: bober » wt paź 25, 2011 22:31

Dziękuję za tyle pomocnych odpowiedzi!

Jedyne, czego się boję, to jazda RWD (dosyć mocnym :D) w zimie. S60R ma napęd na cztery koła i chyba milion kontroli trakcji. Muszę to kwestię jeszcze raz rozważyć, bo moje doświadczenie w prowadzeniu pojazdów nie jest aż tak duże, aczkolwiek pomimo młodego wieku, nie pędzę na każdej lepszej prostej.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: Camil » wt paź 25, 2011 22:50

Ja to nie rozumiem tych dziwnych lekow ludzi przed tylnym napedem.

Awatar użytkownika
Matej79
Posty: 83
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 22:46
Auto: M3 e46 Competition
Lokalizacja: Wlkp

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: Matej79 » wt paź 25, 2011 23:04

Ja ///M kupiłem m.in. dla tego że ma napęd na tył i szpere :mrgreen:

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie eMki

Post autor: kostek_ja » wt paź 25, 2011 23:24

Matej79 pisze:Ja ///M kupiłem m.in. dla tego że ma napęd na tył i szpere
Nie ty jeden :grin:

ODPOWIEDZ