Dziwna praca na wolnych obrotach

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Wojtek » pt paź 21, 2011 14:04

zobacz czy nie masz pomylonej cweki 5 z 6 bo mozna pomylic, sprawdz tps i walek ssacy bo maja takie same wtyczki mozna wpiac na odwrot, jak chcesz to mam zapasowy krokowy na 100 % sprawny moge ci podeslac na probe.

Powiedzmy ze odpalasz auto chodzi ok nie ruszasz w ogole gazu ani nic i jak sie zagrzeje to zaczyna wariowac czy operujesz wczesniej gazem ??
S50B30 :)

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Norbi » pt paź 21, 2011 14:39

Cewek to napewno nie mam pomylonych bo ktos wczesniej je ponumerowal, ale przeciez to i tak bez znaczenia bo cewki sa takie same :)
Jak odpale auto to jade do pracy, wiec nie bylo przypadku w ktorym bym zostawil je do momentu rozgrzania.
Nikt przy silniku nie grzebal, wiec wtyczki tez nikt nie pomylil.
Ten krokowy to jest pod tymi "trąbkami' ? stawiam ze tam jest nieszczelnosc..
Dzieki Wojtek za zdeklarowanie pomocy, jak bedzie potrzeba to skorzystam, ale najpierw musze sie tam dostac.

Ktos wie gdzie znalezc nr uszczelek pod kolektor?

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: wania » pt paź 21, 2011 14:46

nr 5:
Nr: 11621317109 ; Cena z VAT: 33.79 zł
Obrazek

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Norbi » pt paź 21, 2011 15:09

wania pisze:nr 5:
Nr: 11621317109 ; Cena z VAT: 33.79 zł
Obrazek
Dzieki Wania, ale chodzi o uszczelki pod kolektor ssący.

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Wojtek » pt paź 21, 2011 17:44

odpal auto nie ruszaj gazu w ogole az do nagrzania i zobacz czy problem bedzie sie pojawial. Z cewkami chodzi mi o to abys sprawdzil kable bo je mozna pomylic a nie same cewki :) i wtedy wlasnie wypadal by dziwnie zaplon... Mam tez wolna przeplywke jesli jest taka sama w b32 moge uzyczyc na probe.
S50B30 :)

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Norbi » pt paź 21, 2011 19:43

No i zdjąłem kolektor... namordowalem sie niezle i zmarzlem, bo na dworzu akcja sie dziala :)
Zlokalizowalem przetarty waz od odmy..wiec pewnie to to. Niestety zalatwilem uszczelke pod jedna trabke :( bede musial cos wymyslic.
Dzieki za pomoc i odzew, jak poskladam do kupy to dam znac czy to to bylo przyczyna..

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: wania » pt paź 21, 2011 19:51

wymien odme odrazu bo pewnie nikt jej jeszcze nie wymienial...

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Wojtek » ndz paź 23, 2011 08:25

A jak wymienic odme ? :O:O:O
Z uszczelka nie pomoge...
S50B30 :)

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: wania » ndz paź 23, 2011 08:50

mowie o odmie oleju :razz:
1 Nr: 11151401218 ; Cena z VAT: 164.08 zł
Obrazek

do tego czesto peka przewod nr 5
11151401217 ; Cena z VAT: 70.09 zł

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Wojtek » ndz paź 23, 2011 08:57

To kolego to jest separator jakis z tego co pamietam - odma kieruje olej do niego :)
Ja mam calkiem zdemontowany ten separator waz z odmy idzie pod auto a w kolektorze ssacym otwor zaslepiony.
S50B30 :)

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: wania » ndz paź 23, 2011 09:13

dobrze wiedziec, bo wiekszosc mowi na to, nie wiadomo czemu odma oleju :oops:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Venom » ndz paź 23, 2011 09:38

To jest separator.

W obecnych silnikach układ odpowietrzania skrzyni korbowej jest układem zamkniętym. Chodzi o to, żeby węglowodorowe opary oleju nie wydostawały się poza silnik, tak jak to było kiedyś. Przy homologacji pojazdu jest to ważny parametr. Dlatego owe odpowietrzenie jest połączone z dolotem silnika. Separator oleju jest tam po to, aby olej nie był "przeciągany" na stronę ssącą, bo to nie jest pożądanym zjawiskiem ze względu na:
- szybką utratę ilości oleju w silniku - zostanie on spalony w komorze spalania,
- wzrost emisji spalin wynikającą ze spalania oleju razem z paliwem.

To tyle teorii. :)

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: mrbeem » ndz paź 23, 2011 12:58

u mnie tez nadal jest problem bardzo podobny do problemu norbiego. Wymienilem juz wszystko procz cewek co moze wplywac na wolne obroty i dalej to samo. Auto jedzie jak trzeba tylko czasami zdarzy mu sie ze wariuje na wolnych kilka sekund zaraz po odpaleniu z cieplego silnika a na zimnym czasami chodzi nierowno az do zlapania optyalnej temperatury. Nie wiem o co chodzi, probowalem juz praktycznie wszystkiego

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Wojtek » ndz paź 23, 2011 13:23

zmiencie sobie czujnik temp cieczy pisze wam juz raz 2 ;)
S50B30 :)

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: wania » ndz paź 23, 2011 16:17

daj nr :)

ODPOWIEDZ