Dziwna praca na wolnych obrotach
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
zobacz czy nie masz pomylonej cweki 5 z 6 bo mozna pomylic, sprawdz tps i walek ssacy bo maja takie same wtyczki mozna wpiac na odwrot, jak chcesz to mam zapasowy krokowy na 100 % sprawny moge ci podeslac na probe.
Powiedzmy ze odpalasz auto chodzi ok nie ruszasz w ogole gazu ani nic i jak sie zagrzeje to zaczyna wariowac czy operujesz wczesniej gazem ??
Powiedzmy ze odpalasz auto chodzi ok nie ruszasz w ogole gazu ani nic i jak sie zagrzeje to zaczyna wariowac czy operujesz wczesniej gazem ??
S50B30 

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
Cewek to napewno nie mam pomylonych bo ktos wczesniej je ponumerowal, ale przeciez to i tak bez znaczenia bo cewki sa takie same 
Jak odpale auto to jade do pracy, wiec nie bylo przypadku w ktorym bym zostawil je do momentu rozgrzania.
Nikt przy silniku nie grzebal, wiec wtyczki tez nikt nie pomylil.
Ten krokowy to jest pod tymi "trąbkami' ? stawiam ze tam jest nieszczelnosc..
Dzieki Wojtek za zdeklarowanie pomocy, jak bedzie potrzeba to skorzystam, ale najpierw musze sie tam dostac.
Ktos wie gdzie znalezc nr uszczelek pod kolektor?

Jak odpale auto to jade do pracy, wiec nie bylo przypadku w ktorym bym zostawil je do momentu rozgrzania.
Nikt przy silniku nie grzebal, wiec wtyczki tez nikt nie pomylil.
Ten krokowy to jest pod tymi "trąbkami' ? stawiam ze tam jest nieszczelnosc..
Dzieki Wojtek za zdeklarowanie pomocy, jak bedzie potrzeba to skorzystam, ale najpierw musze sie tam dostac.
Ktos wie gdzie znalezc nr uszczelek pod kolektor?
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
nr 5:
Nr: 11621317109 ; Cena z VAT: 33.79 zł

Nr: 11621317109 ; Cena z VAT: 33.79 zł

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
Dzieki Wania, ale chodzi o uszczelki pod kolektor ssący.
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
odpal auto nie ruszaj gazu w ogole az do nagrzania i zobacz czy problem bedzie sie pojawial. Z cewkami chodzi mi o to abys sprawdzil kable bo je mozna pomylic a nie same cewki
i wtedy wlasnie wypadal by dziwnie zaplon... Mam tez wolna przeplywke jesli jest taka sama w b32 moge uzyczyc na probe.

S50B30 

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
No i zdjąłem kolektor... namordowalem sie niezle i zmarzlem, bo na dworzu akcja sie dziala 
Zlokalizowalem przetarty waz od odmy..wiec pewnie to to. Niestety zalatwilem uszczelke pod jedna trabke
bede musial cos wymyslic.
Dzieki za pomoc i odzew, jak poskladam do kupy to dam znac czy to to bylo przyczyna..

Zlokalizowalem przetarty waz od odmy..wiec pewnie to to. Niestety zalatwilem uszczelke pod jedna trabke

Dzieki za pomoc i odzew, jak poskladam do kupy to dam znac czy to to bylo przyczyna..
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
wymien odme odrazu bo pewnie nikt jej jeszcze nie wymienial...
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
mowie o odmie oleju
1 Nr: 11151401218 ; Cena z VAT: 164.08 zł

do tego czesto peka przewod nr 5
11151401217 ; Cena z VAT: 70.09 zł

1 Nr: 11151401218 ; Cena z VAT: 164.08 zł

do tego czesto peka przewod nr 5
11151401217 ; Cena z VAT: 70.09 zł
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
To kolego to jest separator jakis z tego co pamietam - odma kieruje olej do niego 
Ja mam calkiem zdemontowany ten separator waz z odmy idzie pod auto a w kolektorze ssacym otwor zaslepiony.

Ja mam calkiem zdemontowany ten separator waz z odmy idzie pod auto a w kolektorze ssacym otwor zaslepiony.
S50B30 

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
dobrze wiedziec, bo wiekszosc mowi na to, nie wiadomo czemu odma oleju 

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
To jest separator.
W obecnych silnikach układ odpowietrzania skrzyni korbowej jest układem zamkniętym. Chodzi o to, żeby węglowodorowe opary oleju nie wydostawały się poza silnik, tak jak to było kiedyś. Przy homologacji pojazdu jest to ważny parametr. Dlatego owe odpowietrzenie jest połączone z dolotem silnika. Separator oleju jest tam po to, aby olej nie był "przeciągany" na stronę ssącą, bo to nie jest pożądanym zjawiskiem ze względu na:
- szybką utratę ilości oleju w silniku - zostanie on spalony w komorze spalania,
- wzrost emisji spalin wynikającą ze spalania oleju razem z paliwem.
To tyle teorii.
W obecnych silnikach układ odpowietrzania skrzyni korbowej jest układem zamkniętym. Chodzi o to, żeby węglowodorowe opary oleju nie wydostawały się poza silnik, tak jak to było kiedyś. Przy homologacji pojazdu jest to ważny parametr. Dlatego owe odpowietrzenie jest połączone z dolotem silnika. Separator oleju jest tam po to, aby olej nie był "przeciągany" na stronę ssącą, bo to nie jest pożądanym zjawiskiem ze względu na:
- szybką utratę ilości oleju w silniku - zostanie on spalony w komorze spalania,
- wzrost emisji spalin wynikającą ze spalania oleju razem z paliwem.
To tyle teorii.

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
u mnie tez nadal jest problem bardzo podobny do problemu norbiego. Wymienilem juz wszystko procz cewek co moze wplywac na wolne obroty i dalej to samo. Auto jedzie jak trzeba tylko czasami zdarzy mu sie ze wariuje na wolnych kilka sekund zaraz po odpaleniu z cieplego silnika a na zimnym czasami chodzi nierowno az do zlapania optyalnej temperatury. Nie wiem o co chodzi, probowalem juz praktycznie wszystkiego