problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

2000-2006 | silnik: S54
Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Krystian » wt paź 18, 2011 12:18

problem wygląda następująco:
w momencie kiedy wskaźnik paliwa znajduje sie w okolicach 1/4 pojemności i zasięg wg kompa jest jeszcze około 110-120km zaczęły pojawiać mi się problemy z mocą i wkręcaniem na obroty, tzn. kręci się do max 3000-3500 obr./min
wcześniej miałem sytuację że auto zaczynało mi gasnąć przy zasięgu rzędu 60km, ale zwalałem to na niedokładność kompa (acz trochę za duża jak dla mnie)

ale od ok. 2 tyg. pojawił się ten opisany problem juz przy 1/4 zbiornika
po dolaniu choćby kilku litrów, problem ustępuje, aż do momentu znów osiągnięcia 1/4 pojemnosci
w przypadku kiedy jest więcej paliwa, nie ma problemów z mocą, ani wkręcaniem na obroty, eMka ciągnie pod obciążeniem aż do odcinki tak jak trzeba

gdyby to był filtr paliwa to niezaleznie od ilości paliwa byłyby podobne objawy
pompa? myślę że podobnie (chyba że się mylę)

jakiś pomysł Panowie?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Maros » wt paź 18, 2011 12:26

Chodzi Ci o jazde na torze? Bo już Ci kiedyś mówiłem, że u mnie było tak samo. Ale tylko na torze...
Jak nie, to obstawiał bym pompe. Jakby co to mam takową w garażu ;)

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Krystian » wt paź 18, 2011 12:28

na torze to przerywała mając 1/3 na babie jadze na przykład
ja mówię o normalnej jeździe po prostej i gładkiej
wracając z Poznania miałem tak np na S8 że 120 to był maks jaki chciała jechać i nic więcej, ani przerywania, ani szarpania, po prostu jak by miał blokadę na 3000 obr.
zjechałem na stację, dotankowałem i problem znikł

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: kostek_ja » wt paź 18, 2011 16:58

U mnie nawet na torze i przy wskazaniu komp. poniżej 20 km do przejechania wszytko jest OK. Tylko mówię o Ułężu gdzie raczej nie ma naprawdę długich zakrętów.

MaRoS, u ciebie problem występował na kompresorze i slicku? Tylko w Poznaniu czy na każdym torze?

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Krystian » wt paź 18, 2011 17:07

na początku po zakupie to auto jeździło normalnie nawet jak komp pokazywał zasieg 5km
potem miałem przygodę w trasie że mi zgasła jak miałem na kompie 60km zasięgu (na szczęście dosłownie 300m od stacji :) )

ostatnio zaczęła mi przerywać przy 75 km zasięgu, ale co ciekawe jak bujnąlem autem energicznie w prawo lewo kilka razy, to przestała przerywać i jechała dalej normalnie (tak jak by się benzyna przelała z komory do komory)

no ale teraz to już dramat jak przy 110-120 km zasięgu słabnie tak bardzo (ale co ciekawe nie przerywa, tylko nie ma mocy żeby się wkręcić na obroty)

dolewam paliwa i jest wsio OK
hmmm :neutral:

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Maros » wt paź 18, 2011 17:23

No coś się ewidentnie spindoliło :)

Dziwne że nie przerywa a przestajej jechać... Może ciśnienia nie ma?

Kostek, nie pamiętam w jakich warunkach to się działo, ale na serii napewno też.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Krystian » wt paź 18, 2011 17:27

tylko czemu jak sie doleje dosłownie 5 litrów do tej 1/4 zbiornika to jedzie jak zła

jak nikt nie będzie miał pomysłu, to chyba zacznę od tej pompy paliwa plus filtra paliwa
poza tym dziwi mnie że przerywa mając te 70 km zasięgu jeszcze, a jak się bujnie lewo-prawo to znów wraca do życia (przynajmniej tak było zanim zaczęła słabnąć przy tych 120 km)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Camil » wt paź 18, 2011 17:46

A nie ma tam jakiejs pompy przelewowej ktora siada?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: kostek_ja » wt paź 18, 2011 17:49

Krystian, w baku jest jakiś system przelewowy. Zbiornik ma dwie części. Prawą i lewą. Pompa paliwa jest w jednej a z drugiej w jakiś sposób przelewa do tej pierwszej i dopiero z niej ciągnie pompa paliwa.

Z tego co opisujesz to wygląda to tak jakby ten system źle działał i mimo że masz benzynę to przy pompie jest sucho.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Maros » wt paź 18, 2011 17:51

No ale kutwa, wtedy powinno auto normalnie się dławić jakby mu paliwa brakowało...

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Krystian » wt paź 18, 2011 18:00

z prawej jest pompa, z lewej czyjnik paliwa, ale jak działa przelewanie to nie wiem :(
też w tym upatruję problem jeśli chodzi o przerywanie przy małej ilości paliwa
tylko czemu od weekendu pojawiło się jeszcze to słabnięcie przy 1/4 zbiornika bez przerywania :(
chyba bez zrzucenia zbiornika się nie obejdzie :neutral:

EDIT:
na RealOEM znalazłem w układzie tłoczenia taki element jak "pompa ssąca strumieniowa", nie wiem czy to nie ona odpowiada za przepompowywanie
Ostatnio zmieniony wt paź 18, 2011 18:06 przez Krystian, łącznie zmieniany 1 raz.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Camil » wt paź 18, 2011 18:03

Teoretycznei Maros ma racje, praktycznie niespecjalnie widze inne wyjscie... Niekoniecznie trzeba zwalac zbiornik, najpierw dowiedz sie jak owy system dziala, byc moze bedziesz mogl Ty lub mechanik to posprawdzac na zalozonym lub nawet naprawic.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: kostek_ja » wt paź 18, 2011 18:05

Krystian pisze:tylko czemu od weekendu pojawiło się jeszcze to słabnięcie przy 1/4 zbiornika bez przerywania
Może być tak iż ten system działa ale słabo i paliwa wystarcza na 3k rpm, a na więcej już nie.

Ciężko powiedzieć coś więcej skoro nie wiemy jak działa ten system :)
Krystian pisze:chyba bez zrzucenia zbiornika się nie obejdzie
Może da radę od góry. Jest dojście pod tylną kanapą.

Marcus
Posty: 13
Rejestracja: śr cze 09, 2010 11:48
Lokalizacja: Pruszków

Re: problemy z zasilaniem w paliwo poniżej 1/4 poj. zbiornika

Post autor: Marcus » wt paź 18, 2011 22:33

Przy tankowaniu zalej preparat StP do czyszczenia układu paliwowego. Mi kiedyś pomógł na taki problem jak opisujesz, na pewno nie zaszkodzi.

ODPOWIEDZ