Bujanie silnikiem

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: wania » pt sie 12, 2011 21:08

a jakie powinny byc te wartosci na kompie przy polozeniu walkow?

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: Dakic » pt sie 12, 2011 21:38

nie, kupilem drugiego vanosa i podmienilem/ racesupport byl dzis u mnie i zarzegnalismy problem z jego silnikiem chodzi czysciutko/ oczywiscie podejzenia byly sluszne ale winny okazale sie tu oringi/ zreszta pewnie sam zda wam relacje.

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: racesupport1 » sob sie 13, 2011 13:23

dokładnie, silnik mi chodził nierówno w IDLE, bujało ciągle, po dodaniu gazu ustawało, moment był w miare ale góra już nie taka mocna, okazało się, że na elektrozaworze oring był całkowicie rozleciany, nie było go wcale :) chodzi o ten mniejszy, bo oleju na zew. nie przepuszczał, chciałem to zrobić sam już dużo wcześniej, wymienić te oringi, kupiłem oryginały ale jedna rzecz mnie trzymała, 3 oringi dostałem takie same (te mniejsze) a jeden był ciut grubszy, nie wiem z jakiego to powodu ale zareklamowałem i mam dostać nowy, założyliśmy znaleziony u Dakic'ia jakiś oring na ten czas i już jest super w każdym razie vanos i tak idzie "pod nóż" i będzie żyleta :) Dakić dzięki jeszcze raz za wszystko, w końcu wracałem z bananem na gębie od ucha do ucha :D

co do Twojej eM... napisze w Twoim temacie, brak mi słów...

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: wania » sob sie 13, 2011 13:43

racesupport1, napisz (moze byc na PW) co planujesz robic z Vanosem i jakie koszty :)

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: racesupport1 » sob sie 13, 2011 13:54

kosztów narazie nie znam dokładnych, może Dakić niech się wypowie, w każdym razie wymiana uszczelnień głównie, elektrozawory są ok więc zostawiamy (chwała Bogu), będzie robiona także reg. zaworów a w niedalekiej przyszłości dobierzemy się do bloku i odświeżymy troche sprzęta...

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: ww296 » sob sie 13, 2011 14:36

mnie przepuszczał duży na elektrozaworze, ale wszystkie były "plastykowe" wymiana pomogła - ale właśnie jestem ciekaw czy chodzi teraz ok dzięki temu małemu czy te duże na elektrozaworach też miały na to wpływ?
ciągle szybciej...

bakster
Posty: 20
Rejestracja: pn sie 18, 2008 23:00
Lokalizacja: Szczecin

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: bakster » czw sie 25, 2011 20:14

Witam, mam taki problem... mianowicie silnik świeżo poskładany, vanos całkowicie zregenerowany auto chodzi(ło) pięknie... Najpierw zaczął chodzić na 5 "garów" wymieniłem cewki na nowe i było OK. zrobiłem jakieś 500km i pach.... szarpie obroty na wolnych latają poniżej 500, podmieniam cewki i dalej to samo. W grę poszedł komp, wszystkie parametry ok ( żadnych błędów) jedyne co było ciekawe to komp zadaje 0 stopni wyprzedzenia zapłonu na wydechu a odczyt 47 stopni :shock: Dobra i teraz pytanie, odpinam cewki wydechu vanosa podpinam z aku + na prawą i potem lewą na środek - cewka cyka i auto odpali. Wyjadę z garażu ujadę 200m i powtórka z rozrywki :-| Teraz pytanie walnięte cewki jeżeli "cykają" przy pobudzeniu czy szukać winy w wiązce albo kompie :-(

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: racesupport1 » pt sie 26, 2011 17:57

Ciężki przpadek na moje oko... hmmmm

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: Lato » pt sie 26, 2011 22:04

To masz jasne - albo regeneracja vanosa nie wyszła tak jak powinna - gdzie robiłeś albo mechanik d.... i poskładał to jak umiał (a nie umiał :P ) - Rozbierz wszystko i ustaw rozrząd - to obstawiam. Ja będzie problem to zapraszam - priv. Aaaaa.... może być jeszcze jedna opcja ale powinno to wywalić na kompie - rozpięła się wtyczka od vanosa wydechu.
Pzdr.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

bakster
Posty: 20
Rejestracja: pn sie 18, 2008 23:00
Lokalizacja: Szczecin

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: bakster » sob sie 27, 2011 09:32

Wczoraj powyciągałem zaworki wszystko piknie chodzą ( cykają) ale... poskładałem auto chodzi piknie, przejechałem 500m i mamy wrum wrum wrum obroty skaczą istna masakra, wciskam gaz tak do 5500 i pach spada z obrotów i cisza piękna praca silnika... kolejne 200m i wrum wrum klepa na gaz i cisza:) wczoraj kupiłem drugiego vanosa i podmienie zaworki wydechowe, bowiem auto chodzi identycznie, jak się odepnie zaworki vanosa wydechowego, więc przypuszczam zaworki. Wczorajsza setna już diagnoza kompem ( tylko tym razem skrzynia wielkośći malucha stary dobry komp z serwisu bmw) , pokazuje Brak możliwośći spr. vanosa w górnych obrotach "Pouczenie" sprawdz zawór ciśnieniowy vanosa ( małe ciśnienie brak możliwośći dokręcenia wałkami", uszkodzenie mechaniczne vanosa - Wymien na nowy:) Kocham niemiecki poczucie humoru

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: wania » sob sie 27, 2011 09:37

bakster, znasz procedure sprawdzenia vanosa na inpie? ktos wczesniej pisal ze mu sie naderwal przewod od elektrozaworu, moze u Ciebie wystarczy przelutowac plytke?

bakster
Posty: 20
Rejestracja: pn sie 18, 2008 23:00
Lokalizacja: Szczecin

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: bakster » sob sie 27, 2011 13:29

Raczej nie bo zaworki sprawdzałem płytka i wiązka cała :mrgreen:

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: mrbeem » sob sie 27, 2011 18:10

a sprawdzales czujniki polozenia walkow rozrzadu i walu??

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: Inur » ndz sie 28, 2011 10:30

wania pisze:a jakie powinny byc te wartosci na kompie przy polozeniu walkow?
Też bym chciał to wiedzieć. Byłbym wdzięczny za info.

bakster
Posty: 20
Rejestracja: pn sie 18, 2008 23:00
Lokalizacja: Szczecin

Re: Bujanie silnikiem

Post autor: bakster » ndz sie 28, 2011 15:38

Ale przecież jak silnik chodzi i jesteś podpięty to mi na 2 kompach pokazywał zadane wartośći a pod uzyskane wartośći, przy wolnych masz stałe a przy dodaniu gazu się zmianiają, u mniej na ssącym zadane i uzyskane są zgodne, ale np. na wydechu zadane miałem 4 uzyskane 37 i takie różnice przez cały zakres obrotów

ODPOWIEDZ